Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIn7] Partities verdwenen.

Pagina: 1
Acties:

• ItsmeMaikel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-04 19:28
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem met de laptop van een kennis
Hij heeft hem vanochtend aangezet en nu mist hij C Partitie. Hij heeft nog wel nog me Door Systeem gereserveerd. Hij had een vriend laten kijken en die kwam binnen wandelen met een Linux cd maar dat heeft weinig geholpen. Mijn kennis had gevraag om sowieso een backup te maken van zijn muziek. Maar wat zijn vriend had gedaan is een nieuwe gebruikers account aangemaakt en vervolgens met zijn Linux cd de bestanden van het ene account naar het anderen geknipt en geplakt. Maar hij heeft zelf nog steeds niks gevonden. Dus toen kwam hij naar mij toe met zijn laptop.

Wat heb ik geprobeerd:

Systeemherstel

Checkdisk maar deze werkt niet. krijg de melding:
Het type bestandssysteem is NTFS.
Kan actieve station niet vergrendelen.
Schijfcontrole kan niet op dit volume worden uitgevoerd omdat het volume tegen schrijven is beveiligd.

Verder heb ik even geen flauw idee wat ik nog meer kan proberen.

Alvast bedank.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 19:25
onduidelijk verhaal; C-partitie weg maar het systeem boot nog wel? (zou theoretisch nog kunnen... but not likely). Checkdisk kan je doen met chkdsk C: /f, dan zal 'ie tijdens een reboot de drive checken. Als het systeem echter boot zou je van je C ook alles af moeten kunnen kopieren. Kijk eens in je diskmanagement of er wellicht andere partities zijn, mogelijk dat daar de data opstaat.

Met alle respect, als je 'nu al niet weet wat je moet doen' dan zou ik er niet mee verdergaan, aangezien de kleinste fout al tot definitief verlies van de data kan leiden.

• ItsmeMaikel
Rataplan_ schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:35:
onduidelijk verhaal; C-partitie weg maar het systeem boot nog wel? (zou theoretisch nog kunnen... but not likely). Checkdisk kan je doen met checkdisk C: /f, dan zal 'ie tijdens een reboot de drive checken. Als het systeem echter boot zou je van je C ook alles af moeten kunnen kopieren. Kijk eens in je diskmanagement of er wellicht andere partities zijn, mogelijk dat daar de data opstaat.

Met alle respect, als je 'nu al niet weet wat je moet doen' dan zou ik er niet mee verdergaan, aangezien de kleinste fout al tot definitief verlies van de data kan leiden.
Het systeem start inderdaad gewoon op.
Ik heb het geprobeerd met checkdisk C: /f maar deze werkt dus niet.

Als ik bij de diskmanagement kijk zie ik alle partities staan maar zodra ik rechtermuis knop op de C partitie doe en dan op openen of verkennen klik krijg ik een melding dat ik niet de rechten heb hiervoor.

Dit geld ook voor het Dos Prompt in Windows 7 ( Ik heb de checkdisk geprobeerd vanaf de windows CD )

• Rataplan_
Wordt er uberhaubt wel geboot van C:? Kan je zien wat je systemdrive is? het is trouwens chkdsk c: /f (niet checkdisk voluit, maar ik had m zelf ook fout in mn reply staan ;))

[ Voor 41% gewijzigd door Rataplan_ op 19-08-2011 15:54 ]

• ItsmeMaikel
Ja er wordt geboot van af C: Ik zou zelf anders ook niet weten vanaf welke partitie dan moet booten omdat er maar 1 partitie is met Windows 7. Ik heb het nu even voor elkaar gekregen om toch een checkdisk te draaien ik wacht deze even af en dan kom ik terug hier op terug.

• Rataplan_
ik neem aan dat je als administrator bent ingelogd. Vraag eens de properties van je C drive op, en kijk bij security. Het lijkt erop dat daar een en ander verziekt is. In dat geval KAN je een voor een alle directories nalopen, sneller is om je admin-user gewoon overal rechten te geven (apply to files, folders and subfolders ofzoiets kan je aanvinken) en dan eraf te halen wat je nog nodig hebt. Daarna de zaak opnieuw installeren.

• ItsmeMaikel
Ik heb weer het een en ander geprobeerd.

Heb nu de C: terug maar ik kan er nog geen toegang tot krijgen bij eigenschappen en dan gebruikers heb ik volledige rechten.
Maar ik kan wel via verkenner de C: Uitvouwen en dan kan ik wel alles zien maar zodra ik op iets klik krijg ik automatisch de melding dat ik geen rechten heb voor die locatie.

Ik heb de C: trouwens terug gekregen naar een MalewareBytes scan. Dus dit was dus een maleware/virus probleem.

Ik hoop alleen dat iemand nog een idee heeft hoe ik weer volledige rechten kan krijgen.

Alvast bedankt.

• Rataplan_
Als de data er daadwerkelijk nog wel opstaat kan je een WinPE cd'tje gebruiken om te booten, en dan kan je naar bv een netwerkshare of een usb stick je files kopieren. Als je echter wel alle rechten hebt kan je geen 'access denied' krijgen. Doe het volgende: rechts klikken op je C: drive (hele drive) en dan tabje security, advanced, owner en maak jezelf owner van de drive. Vink 'Replace owner on subcontainers and objects' aan, dan worden op alle files de owner-attributen gereset naar jezelf. Daarna kan je eventueel nog hetzelfde doen met de rechten zelf, dus jouw administator account toevoegen, en dat op alle mappen en submappen laten doen.

Je komt overigens niet onder een herinstallatie uit daarna, want je gooit zo wel de rechtenstructuur compleet overhoop. Then again, dat is nu ook al het geval als je als admin access-denied krijgt ;)
Pagina: 1