Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

• klaaspyro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-11 11:04
Beste Tweakers,

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/m7dw2b.jpg

Dit is een van de vele schermen welke ik heb gehad.

Ik heb zelf geen flauw idee waar dit aan ligt.
Wel is het mij opgevallen dat ik crash bij:
Download, film kijken of heavy flash gebruik bij webgames.

Persoonlijk denk ik dat het iets met mijn hardeschijf te maken heeft.
Wie kan mij hierin helpen?

• playlogic
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
lol COMPUTER DOOD

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 19:43
Test je geheugen met Memtest minimaal 12 uur.
Test je harde schijf met de testsoftware van je fabrikant.
Test je videokaart met bijvoorbeeld Furmark (?)

• ElektroNeko
  • Laatst online: 30-09-2024
Gebruik je toevallig Wifi? Zo ja, dan kan het zijn dat je Wifi driver brak is. Probeer die dan eens te updaten.

Het kan ook zijn dat je grafische kaart onstabiel is door oververhitting, of ondervoeding (te weinig stroom). Kun je misschien de specs van jouw PC even hier posten, en kijken of de grafische kaart misschien niet te dicht ergens opzit en genoeg lucht krijgt?

[ Voor 14% gewijzigd door ElektroNeko op 19-08-2011 15:17 ]

• klaaspyro
Geen Wifi!

AMD Phenom(tm) II X4 955 3.2 GHz
4 GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 460

Wel zie ik net dat bij apparaatbeheer een uitroepteken staat bij Coprocessor. (nog nooit van gehoord)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op het blauwe scherm staan verschillende soorten informatie:

- foutmeldingsnummers (0x000000D1, 0xD544D000, 0x00000002, 0x8C832741)
- bestandsnaam van het bestand die de crash veroorzaakt (hxvebor.sys)

Dan kan je het volgende doen:
- zoek eens op of één van die foutcodes of de bestandsnaam een uitleg opleveren waarmee je wat kan.
- loop Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Daar staan een hoop dingen die je kan doen voor je je computer op moet geven.

edit: die hxvebor kan ik met google niet vinden; enig idee waar dat van is?
met zoeken naar het eerste nummer 0x000000d1 kwam ik bij Microsoft uit. Daar stond ergens iets over windows 7, wat me er aan deed herinneren dat ik in je post niets zag staan over je windows versie. Welke heb je?
Vraagje los hiervan: waarom denk je dat het met je harde schijf te maken heeft? Wordt hij warm? Maakt hij veel kabaal (net voor de computer een BSOD geeft?)
Probeer ook even de drivers van je moederbord te updaten, misschien dat de coprocessor dan herkend wordt.

[ Voor 46% gewijzigd door gwystyl op 19-08-2011 15:29 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:00
ElektroNeko schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:15:
Gebruik je toevallig Wifi? Zo ja, dan kan het zijn dat je Wifi driver brak is. Probeer die dan eens te updaten.

Het kan ook zijn dat je grafische kaart onstabiel is door oververhitting, of ondervoeding (te weinig stroom). Kun je misschien de specs van jouw PC even hier posten, en kijken of de grafische kaart misschien niet te dicht ergens opzit en genoeg lucht krijgt?
Je trekt een aantal rare conclusies. Tenzij je RAM gaar is, is de kans groot dat de drivernaam een goede aanwijzing is mbt. de schuldige. Uit de gegeven informatie valt niet af te leiden dat het een WiFidriver noch videodriver betreft,

hxvebor.sys geeft geen hits op Google - dus de grote vraag is, heb je exotische hardware aan je computer hangen? Kun hxvebor.sys desnoods even ergens uploaden (staat ongetwijfeld ergens in C:\Windows\system*).

Gezien de driver niet te vinden is met Google, zou het ook een stuk nasty malware kunnen zijn (een brak stuk malware, welteverstaan).

[ Voor 4% gewijzigd door Thralas op 19-08-2011 15:33 ]

• klaaspyro
Even snel een reactie van mijn kant voordat ik het hxvebor.sys ga zoeken enzo.

Ja ik heb windows 7
Videokaart overheated is het niet want ik heb direct na een crash de kaart gevoeld en die was bijna koud te noemen.

Waarom denk ik dat het aan de hdd ligt?
Nou omdat ik alleen crashes blijk te hebben als ik bezig ben met of downloaden (naar mijn C schijf) of heavy flash usage (webgames) of film kijk (met software of de C schijf).
Ook is het zo dat ik deze errors heb op mijn pc na een week oid nadat ik een nieuwe C schijf heb gekocht zeg maar. Kortom, hier kwam snel een vermoeden van mij dat het hier mee te maken heeft.
Nu wil ik zelf eigenlijk heel graag een reinstall doen maar heb helaas niet genoeg backup space momenteel. Moet binnenkort maar weer eens een grote hardeschijf kopen om alles fatsoenlijk te kunnen backupen.

Straks meer over hxvebor.sys als ik deze heb gevonden.

• Deido
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-11 09:14
Lijkt me dan duidelijk dat het een goed idee is om het systeem met een andere HDD te gebruiken, win7 installen en kijken of 't daar aan ligt. Is de HDD overigens S-ATA of IDE(dunne kabel of dikke platte kabel).
Zitten er andere harde schijven in? Zoja, zijn in de bios nog specifieke settings ingesteld zoals RAID functie, of ben je nog nooit in de bios geweest? Is de computer nieuw of 2ehands? Misschien is er namelijk daarvoor wel geknutseld met de bios settings.

Straight from Vertigo

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22

D4NG3R

kiwi

:)

Driver IRQ screens duiden vaak op kapot geheugen of slechte drivers, dus dit is het eerste wat ik zou gaan testen. Ofwel:

- Memtest86+ voor minstens 12 tot 14 uur laten testen.
- De nieuwste drivers halen, met name je Videokaart en Chipset zou ik updaten indien mogelijk.
klaaspyro schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:46:
Waarom denk ik dat het aan de hdd ligt?
Nou omdat ik alleen crashes blijk te hebben als ik bezig ben met of downloaden (naar mijn C schijf) of heavy flash usage (webgames) of film kijk (met software of de C schijf).
En om deze reden zijn alle andere onderdelen die veel intensiever worden gebruikt maar direct uitgesloten? Nee, een brakke HDD gaat je IIG geen IRQ errors geven. Zeker geen driver IRQ errors.

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2011 17:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Taakbeheer opstarten--> Services en daar kijken of het tussen staat en wat de beschrijving is ervan.
Zoek tevens ook op, waar hxvebor.sys op je schijf staat (locatie)

hxvebor.sys is geen win 7 bestand, dus moet komen vanuit een exotische driver installatie, of het is een vorm van virus.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• klaaspyro
Ik heb het bestand gevonden op
c:/windows/system32/drivers/hxvebor.sys

Echter kan ik het bestand op een of ander manier niet op een ftp zetten nog sharen via sendspace ofzo.
bij filezilla wat ik gebruik geeft hij helemaal geen melding ofzo doet het gewoon niet en als ik het via sendspace doet zegt windows dat het bijbehorende hardware het niet doet. wazig.

Ik heb geen HDD om windows op te zetten zonder waardevolle data te verliezen.
Anders was dat meteen voor mij optie een geweest want dit verhelpt bijna altijd softwarematige fouten.
Verder heb ik S-ATA hardeschijven. De betreffende HDD is S-ATA.
Bios is niets geknutseld ook geen RAID functies ingesteld. (wat ik nog wel altijd een xtje moet doen :P)
Ben zelf eerste eigenaar van al het spul.

UPDATE: Memtest zou ik vannacht uitvoeren!

Ps. ik heb geen exotisch hardware. Gewoon verwijderen dan?

UPDATE2: Het bestand staat ook niet tussen services

[ Voor 9% gewijzigd door klaaspyro op 19-08-2011 17:05 ]

• D4NG3R
  • Laatst online: 08:22

D4NG3R

kiwi

:)

klaaspyro schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:02:
Ik heb geen HDD om windows op te zetten zonder waardevolle data te verliezen.
Als de data zo "waardevol" was had je wel een backup gehad 8)7 . Geen backup == Niet belangrijk.
Ps. ik heb geen exotisch hardware. Gewoon verwijderen dan?
Gezien het om een driver gaat: Nee niet zomaar, verwijder liever eerst alle geïnstalleerde drivers en kijk of het bestand er dan nog is.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2011 17:05 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Thralas
Kun je het bestand niet eerst kopieren?

Lijkt sterk op een virus. Je kunt proberen via Start > Run > services.msc te kijken of er een service is die erbij hoort, en 'm dan disablen. Grote kans dat 'ie dat probeert te voorkomen (hiden, denyen) als het een virus betreft.

• klaaspyro
Thralas schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:06:
Kun je het bestand niet eerst kopieren?

Lijkt sterk op een virus. Je kunt proberen via Start > Run > services.msc te kijken of er een service is die erbij hoort, en 'm dan disablen. Grote kans dat 'ie dat probeert te voorkomen (hiden, denyen) als het een virus betreft.
Hoe moet ik hem daar herkennen?
Staan alleen omschrijvingen niet bestandsnamen.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-11 20:55

ResuCigam

BOFH

Als je in Services dubbelklikt op een service zie je ook het bestand in kwestie staan. Ik zou als eerste de services bekijken die geen of een rare beschrijving hebben.

We do what we must because we can.

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Kan je het bestand niet uploaden naar virustotal.com? Volgens mij is die site wel betrouwbaar om een bestand snel te scannen.

• Thralas
Dat.

Nogmaals, kun je wel een kopie van de sys-file maken? Anders kun je het in safe mode proberen.

En dan inderdaad uploaden naar virustotal.

• klaaspyro
bij het uploaden zegt die telkens:
een apparaat wat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

Uploaden gaat dus niet.
Veilige modes proberen doe ik dadelijk.

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Thralas schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:12:
Dat.

Nogmaals, kun je wel een kopie van de sys-file maken? Anders kun je het in safe mode proberen.

En dan inderdaad uploaden naar virustotal.
Ik lees nu pas goed jouw berichtje, lijkt erop dat het idd een service is die het probeert te voorkomen oid.

• klaaspyro
Iemand een goede antivirus stappenplan?

• ElektroNeko
  • Laatst online: 30-09-2024
Thralas schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:32:
[...]

Je trekt een aantal rare conclusies. Tenzij je RAM gaar is, is de kans groot dat de drivernaam een goede aanwijzing is mbt. de schuldige. Uit de gegeven informatie valt niet af te leiden dat het een WiFidriver noch videodriver betreft,
Zoals D4NG3R hierboven al zei duidt een Driver IRQ meestal of op een brakke driver of een kapotte RAM. Uit mijn ervaring zijn het meestal exotische Wifi drivers die dit veroorzaken, dus vandaar mijn opmerking.

Maar het is de Wifi dus niet. Dan sluit ik me bij de andere Tweakers aan: Driver update, Memtest voor 12 uur en een virusscan. Als het een virus betreft adviseer ik je een full reinstall te doen.
Pagina: 1