Kan geen mail versturen vanuit Word 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 2.203 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem bij een klant van ons die in Word/Excel/Powerpoint 2007 geen email bijlagen kan verzenden.
Via Bestand - Verzenden - E-mail krijg ik de volgende melding:
Er kan geen e-mail worden verzonden ten gevolge van een MAPI-storing: "De bijlage kan niet worden gevonden".

Deze melding krijg ik alleen als het bestand al ergens is opgeslagen. Het maakt niet uit of het op het netwerk of lokaal is opgeslagen krijg bij allebei de melding naar voren.

Als ik een nieuw document open en alles daarin kopieer van het opgeslagen bestand en dan via Bestand - Verzenden - E-mail kan ik hem wel verzenden.

Als ik dit document dan opsla en hem dan nog een keer wil verzenden via Bestand - Verzenden - Email krijg ik weer de melding dat de bijlage niet kan worden gevonden.

Wat ik al geprobeerd heb:
Zwervend profiel opnieuw aangemaakt.
Outlook profiel opnieuw aangemaakt.

Iemand enig idee waar ik naar zou moeten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Staat er ook niets in de eventviewer wat je de juiste kant op kan sturen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de melding die ik krijg komt precies het zelfde in de eventviewer.

Er kan geen e-mail worden verzonden ten gevolge van een MAPI-storing: "De bijlage kan niet worden gevonden".

Dat is de enige melding in de eventviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je Office Diagnostics al gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga nu even de Office Diagnostics draaien ik laat het zo even weten wat het resultaat daar van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De klant is even bezig. Ik doe het even als deze klant klaar is vandaag met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Office Diagnostics haalt niks uit. Hij zegt ook dat er niks mis is.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De workaround van Microsoft is helaas niet de oplossing voor mijn probleem.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat dacht je van een reinstall? Waarschijnlijk kost het je minder tijd dan uitzoeken wat het probleem is en je klant heeft denk ik ook geen zin om te wachten :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik aan het eind van de middag even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBoydNL
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-12-2021
En was herinstalleren de oplossing?
Ik krijg namelijk met een installatie van Office 2016 Pro aan het begin van vorige week met dezelfde foutmelind, die ik vroeger (vorige computers) nooit kreeg. Ik doe dit met Mailmerge, maar als tekst of HTML werkt prima, alleen met het voltooien van de Mailmerg als bijlage. Het is dus echt een probleem met de bijlage. Heel vreemd.

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@DBoydNL goed gezocht, maar het is beter als je een eigen topic opent. Anders gaat men hier reageren op al lang verouderde zaken, zoals dat het om Office2007 zou gaan. ik sluit het dus hier maar.

Open ajb even een eigen topic, waar je natuurlijk wel kunt verwijzen naar de resultaten uit tips zoals in dit topic gezien. Ik zou er niet van uit gaan dat @Verwijderd nog reageert aangezien die niets meer heeft gepost sinds 2011 en dus vast niet meer actief is op de site..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.