Hoi allemaal,
Ik ga een 4-bay Synology NAS kopen. En nu weet ik niet zo goed wat voor type/grote aan schijven ik daar het beste in kan stoppen:
- enterprise of desktop klasse
- 2 of toch 3 terrabyte (TB)
De enterprise klasse zijn duurder, en nog niet in 3 TB te verkrijgen (althans, ik hab ze nog niet gevonden). Maar daar en tegen langere garantie en kans op defecten/storingen is vele malen kleiner dan met desktop variant.
Aan de andere kant, die extra TB's komen ook wel goed van pas als ik niet voor 2 maar 3 TB HDD's ga.
De keuze is gevallen op Western Digital drives, want die komen er in meerdere tests (onder andere in deze test, er zijn er meer...) gewoon gemiddeld het beste uit. De drives:
- 2TB
Western Digital RE4 WD2003FYYS
- 3TB
Western Digital Caviar Green WD30EZRSDTL
Western Digital WD30EURS
De vragen die ik dus heb:
1. Wat zou jij doen: enterprise of desktop klasse?
2. Zijn er nog andere (WD) drives (2TB) die ik over het hoofd gezien heb?
Sel jullie antwoorden zeer op prijs.
Groeten,
Sjoerd
Ik ga een 4-bay Synology NAS kopen. En nu weet ik niet zo goed wat voor type/grote aan schijven ik daar het beste in kan stoppen:
- enterprise of desktop klasse
- 2 of toch 3 terrabyte (TB)
De enterprise klasse zijn duurder, en nog niet in 3 TB te verkrijgen (althans, ik hab ze nog niet gevonden). Maar daar en tegen langere garantie en kans op defecten/storingen is vele malen kleiner dan met desktop variant.
Aan de andere kant, die extra TB's komen ook wel goed van pas als ik niet voor 2 maar 3 TB HDD's ga.
De keuze is gevallen op Western Digital drives, want die komen er in meerdere tests (onder andere in deze test, er zijn er meer...) gewoon gemiddeld het beste uit. De drives:
- 2TB
Western Digital RE4 WD2003FYYS
- 3TB
Western Digital Caviar Green WD30EZRSDTL
Western Digital WD30EURS
De vragen die ik dus heb:
1. Wat zou jij doen: enterprise of desktop klasse?
2. Zijn er nog andere (WD) drives (2TB) die ik over het hoofd gezien heb?
Sel jullie antwoorden zeer op prijs.
Groeten,
Sjoerd