Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:41
Hallo,

Ik heb hier een computer staan die maar problemen blijft geven, ik heb bijna alles al geprobeerd maar hij blijft maar problemen geven.

een lijstje van de onderdelen:
i7 860
ASRock P55 Pro/USB3
8gb Kingston geheugen
5770 cucore asus
2x 500gb seagate hd's
550w HKC USP-5550
sata dvd brander

nou een lijst van de problemen die al opgelost zijn:
kapotte videokaart
kapot geheugen

nu het probleem wat ik niet kan oplossen:
de Windows blijft fouten geven, blijft de hele tijd vast lopen.
in de logboeken van Windows staat de volgende fout:
het stuur programma heeft een controle fout gevonden in device\ide\ide\port 2.

wat heb ik al gedaan:
videokaart vervangen, werkgeheugen vervangen, nieuwe windows, kijken met alle test progamma's of er fouten te vinden waren, naar azerty gestuurd(vonden dat alleen dat het werkgeheugen kapot was maar dat had ik al vooraf gemeld), de temps zijn goed.

Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn? het enige wat ik me nog kan bedenken is dat het moederbord kapot is..

alvast bedankt!
(weet niet zeker of hij hier goed staat maar dat dacht ik wel)

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:50

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

ide/ide/ lijkt op ide aansluitingen. zitten de harde schijven niet gewoon op SATA?
Probeer eens met een andere harde schijf?
SATA drivers geinstalleerd?
probeer anders driver genius en dan alle drivers zoeken en installeren?
legale of niet legale windows?

Verwijderd

Je hebt dus geen IDE apparaat aangesloten? Dan vermoed ik dat het het moederbord is.

Trouwens, met zo'n pc zou ik niet het risico nemen een HKC voeding te gebruiken.

• davevogel0
alles zit op sata, andere hd zou ik nog even een andere moeten regelen.
de sata drivers komen van de asrock website en zijn de nieuwste versie.

het rare is dat ik nog zo'n pc precies de zelfde pc heb geinstaleerd(alleen andere gk ook een 5770) en die doet het zonder 1 probleem, hierdoor vraag ik me af of de drivers het probleem wel zijn.

• jaapsander
  • Laatst online: 18-10 10:19
Je hebt alle test programma's al gebruikt? Dan moet je toch wel een idee hebben waar het aan kan liggen. Beter is om te testen door componenten uit te sluiten.
Eerste stap: draai eens memtest86+ voor 8 uur. Geeft hij geen fouten? Dan ligt het waarschijnlijk niet aan het geheugen.
Volgende stap: belast de videokaart (met furmark volgens mij) en stel vast of hij stabiel blijft. Je kan voor de zekerheid de kaart ook in een andere pc testen (en visa versa).
Volgende stap: Koppel alle overbodige componenten los (dit kan trouwens ook prima als stap 1) en kijk of er problemen optreden.
Volgende stap: Test met andere voeding
enz enz

Overigens als alles op het moederbord wijst (lastig te testen) kun je nog proberen deze van een nieuwe bios te voorzien en indien dat niet helpt garantie claimen.

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ok, naja ik heb een goede ervaring met driver genius.
Zo liet ik een oudere xfi geluidskaart bijvoorbeeld werken met windows7 zonder 100.000 verschillende drivers te proberen.
je kan altijd een gokje wagen.

Je kan evt met ghost of iets anders even een image maken van je huidige windows en die zet je met 10 minuten terug. dan kan je vrij proberen wat het is. (qua software dan)

edit: wat hierboven mij wordt beschreven kan je hier ook vinden:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

stap voor stap doornemen

[ Voor 17% gewijzigd door ApC_IcE op 19-08-2011 12:41 ]

• davevogel0
memtest heeft al 8 uur gedraaid zonder fouten( vorige geheugen gaf hij wel fouten)
videokaart heeft furmark uitgelopen (ook visa versa)
voeding is getest
hd's zijn met zo'n test programma getest.
zo apart geven ze geen uitslag maar samen geven ze wel een bult hoofdpijn.

Verwijderd

Getest met 1 hd zonder brander ?

Misschien slechte sata kabels of zoiets dergelijks .

Sata in ide mode worden door windows toch gewoon gezien als ide ?

(Ik denk maar even hardop)

• jaapsander
  • Laatst online: 18-10 10:19
davevogel0 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:43:
memtest heeft al 8 uur gedraaid zonder fouten( vorige geheugen gaf hij wel fouten)
videokaart heeft furmark uitgelopen (ook visa versa)
voeding is getest
hd's zijn met zo'n test programma getest.
zo apart geven ze geen uitslag maar samen geven ze wel een bult hoofdpijn.
Zijn de fouten dan volledig willekeurig? Geen duidelijk patroon? Bios update geprobeerd? Misschien HDD's loskoppelen en ubuntu live proberen via usb stick? En anders gewoon garantie claimen bij Azerty.

• davevogel0
ja de fouten zijn willekeurig, bios update(vergeten erbij te zetten) gegaan, ubuntu proberen is nog wel een goed idee dat ga ik vanavond nog even proberen en garantie claimen bij azerty werkt niet zij zeggen dat het systeem gewoon werkt want het doorloopt alle testen behalve toen het geheugen probleem maar toen ik zei dat er nog meer kapot was deden ze er niks aan.

• davevogel0
nou nog even een update, heeft even geduurd want mijn moeder is in het ziekenhuis geraakt.

de fouten zitten device\ide\ide\port 2 en ook nog in 0.
Hierop zitten de hd's aangesloten. de dvd speler(port 1) geeft geen fouten.
Ik heb alle drivers geupdate met driver genius(heerlijk programma trouwens alleen downloaden mag wat sneller)
Ook met een andere hd geeft hij de zelfde fouten nog, met een andere windows ook.
iemand nog ideeën want ik heb ze niet meer.

• ApC_IcE

ApC_IcE

ik neig er naar om het moederbord te RMA-en..
Driver genius is een lekker programma ;)

Dat zou ik doen.
Er klopt echt iets niet in de IDE/SATA en aangezien je de hd's al veranderd heb en (ik neem aan ook de kabels)
is de volgende stap je moederbord lijkt me
Pagina: 1