Toon posts:

Bij Verre afstand goeie connectie Wifi.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil mijn computer naar de zolder verplaatsen maar daar heb ik maar 2 balkjes sterkte aan wifi.
Ik had bedacht om misschien van die stopcontact spul te kopen waar je lan kabel in kan doen om gewoon volle snelheid te behalen, maar die moeten toch op de zelfde groep bevinden van stroom ?? of heb ik dit mis? Nou want dat is namelijk niet mogelijk bij ons. Ik zou toch heel graag goeie verbinding hebben en niet maar 2 balkjes of zelfs 1 balkje wifi. Het liefst 4 Balkjes!

Weten jullie misschien een oplossing of iets waardoor ik gewoon goeie verbinding krijg?

Oja, ik kan mijn router niet verplaatsen...

Over de router:
Is gewoon een Witte KPN Experia Box (wireless b/g/n ondersteuning).
Mijn Wireless USB ondersteunt ook N.

Alvast bedankt! :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die "stroomadapters" moeten zich bevinden binnen dezelfde FASE, niet dezelfde groep!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 22:29
Ligt er helemaal aan wat je met de verbinding wilt, als je er een stabiele verbinding om mee te gaen mee wilt kan ik Powerline Ethernet ten zeerste aanraden, vrijwel net zo betrouwbaar als wired. Echter zijn de opgegeven snelheden vele malen te hoog t.o.v. wat ze leveren. Hier in huis hebben we een 85 mbit/s versie, en daar is onder redelijk normale omstandigheden (andere groep, maar weinig grote storende invloeden op het stroomnet) kom ik echt niet ver over de 1-1,5MB/s uit (= 8-12 mbit) Dus zelfs met een 500 Mbit versie ( die sneller schijnen te zijn dan de huidige 1 Gbit standaard) zal je geen volle 100 mbit/s verbinding van UPC/Ziggo eroverheen kunnen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:57:
Die "stroomadapters" moeten zich bevinden binnen dezelfde FASE, niet dezelfde groep!
Ik ben niet zo'n stroom gek ofzo , wat houdt fase ook alweer precies???
Bedankt voor de tips, die zal ik ook eens uitproberen, vooral die Wireless repeater klinkt best aardig!
Ligt er helemaal aan wat je met de verbinding wilt, als je er een stabiele verbinding om mee te gaen mee wilt kan ik Powerline Ethernet ten zeerste aanraden, vrijwel net zo betrouwbaar als wired. Echter zijn de opgegeven snelheden vele malen te hoog t.o.v. wat ze leveren. Hier in huis hebben we een 85 mbit/s versie, en daar is onder redelijk normale omstandigheden (andere groep, maar weinig grote storende invloeden op het stroomnet) kom ik echt niet ver over de 1-1,5MB/s uit (= 8-12 mbit) Dus zelfs met een 500 Mbit versie ( die sneller schijnen te zijn dan de huidige 1 Gbit standaard) zal je geen volle 100 mbit/s verbinding van UPC/Ziggo eroverheen kunnen krijgen.
Ja ik wil voor gamen een beetje goeie connectie maar ook voor internetten. Maar gamen wil ik ook gewoon kunnen dus ik zal eens kijken naar die Powerline Ethernet...

Nog meer suggesties of hulp, tips ect??

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:18

Bommes

Capo del formaggio

Eventueel een externe usb wifi adapter kopen, die zijn er met meer zend/ontvangst sterkte.
Maar vooral de extra antenne scheelt veel.
Ik heb zelf een wat ouder setje met 100mWmaar wel met een 10dBi antenne dat maakt echt een wereld van verschil.
Voor gebruik in de camper (camping en open wifi netwerken) heb ik ook nog een 1000mw setje met externe antenne.
Mijn setjes zijn al weer wat ouder, maar kijk eens hier voor een vergelijkbaar voorbeeldje:
http://2com.nl/index.php?...uct&path=36&product_id=53

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1