Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Ik wil andere vragen of ze hetzelfde gekregen hebben. Het gaat om een Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB.

Ik heb deze vandaag binnen gekregen en op youtube enzo zie ik dat de SSD in een folie komt met een fabriekszeggel. Mijn verpakking kwam de SSD gewoon los.

Wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Als jij de upgrade bundle kit letterlijk heb besteld, zou je ook een hele hoop extra's zoals kabeltjes, bevestiging materiaal en USB behuizing moeten hebben...
Niet alleen de drive...

Dus foute levering!

Direct werk van maken en de winkel mailen/bellen

[ Voor 5% gewijzigd door Swordlord op 19-08-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Swordlord schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:18:
Als jij de upgrade bundle kit letterlijk heb besteld, zou je ook een hele hoop extra's zoals kabeltjes, bevestiging materiaal en USB behuizing moeten hebben...
Niet alleen de drive...

Dus foute levering!

Direct werk van maken en de winkel mailen/bellen
Ik heb die dingen gekregen. Ik heb het puur over de SSD zelf. Het kwam zonder folie en fabriekszegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Kan zijn dat ze zelf een label hebben achterlaten nog, ter herkenning dat dit hun drive is, of hij is getest.
Veel computer winkels doen dit wel es.
Kan ook dat hij RMA is geweest.

En als je twijfelt of je de juiste drive heb, vergelijk de serie nummers op de doos en de SSD zelf.

Al het overige materiaal is wel goed verpakt trouwens?

[ Voor 15% gewijzigd door Swordlord op 19-08-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen meteen even naar de smartwaardes kijken van dat ding, als die overeenkomen met begin waarden is er niet veel aan de hand. (en natuurlijk de dingen checken die sword noemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Swordlord schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:23:
Kan zijn dat ze zelf een label hebben achterlaten nog, ter herkenning dat dit hun drive is, of hij is getest.
Veel computer winkels doen dit.

En als je twijfelt of je de juiste drive heb, vergelijk de serie nummers op de doos en de SSD zelf.

Al het overige materiaal is wel goed verpakt?
Ja overige materiaal is goed verpakt.

Er zit geen labels of stickers op de SSD. Ik zat gewoon kaal in de doos en op internet zag ik dat die in een folie en seal verpakt was dus dat vond ik wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:24:
Ik zou zeggen meteen even naar de smartwaardes kijken van dat ding, als die overeenkomen met begin waarden is er niet veel aan de hand. (en natuurlijk de dingen checken die sword noemt)
smartwaardes bekijken hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://crystalmark.info/s...stalDiskInfo/index-e.html werkt prima. Als het goed is staat er ergens #host writtes, power-on-hours, en dat soort dingen waaraan je kan afleiden hoe lang de drive heeft gedraaid.

Als dat niet al te lang is zou ik me geen zorgen maken. Misschien een wet kopen op afstand product, maar dat risico moet je dan maar nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:31:
http://crystalmark.info/s...stalDiskInfo/index-e.html werkt prima. Als het goed is staat er ergens #host writtes, power-on-hours, en dat soort dingen waaraan je kan afleiden hoe lang de drive heeft gedraaid.

Als dat niet al te lang is zou ik me geen zorgen maken. Misschien een wet kopen op afstand product, maar dat risico moet je dan maar nemen.
Ik heb de SSD via een usb aangesloten op mijn pc maar nu zie ik dat mijn computer de SSD nog niet eens herkend

Moet nieuwe drives eerst worden geformateerd ofzo? (niet in crystaldisk info maar bij computer)

[ Voor 3% gewijzigd door Tengri op 19-08-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:31:
Ik heb deze resultaten.

powers-on hours.. current:100, worst:100, threshold:0, raw values: 00000000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heeft de drive nog 0 uur gewerkt. Niets aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:44:
Dan heeft de drive nog 0 uur gewerkt. Niets aan de hand..
ok, thanks i.i.g :)

Hoe zit het met mijn andere probleem. Bij computer kan ik mijn SSD niet zien. Ik heb hem aangesloten met een USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtsklik op deze computer, beheren... en dan schijfbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:02:
Rechtsklik op deze computer, beheren... en dan schijfbeheer.
Ik kan dat dat niet daar vinden. Waar vind jij deze computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

start -> my computer

meestal zet ik my computer direct op het buroblad

engels: my computer -> manage -> Disk Management

[ Voor 26% gewijzigd door skoozie op 19-08-2011 12:39 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
En anders kun je op Start klikken en diskmgmt.msc intypen in het zoekvenstertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Nielson schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:39:
En anders kun je op Start klikken en diskmgmt.msc intypen in het zoekvenstertje.
Ik ben in dat venstertje.. maar wat moet ik doen dan. Ik zie een c:, maar ik zie mijn SSD nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Soms kan het zijn dat je drive geen drive letter heeft. deze kan je in dit venster aanpassen/toekennen.
word de schijf wel herkend in device manager? werkt je USB-> SATA wel met een andere schijf?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
skoozie schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:10:
Soms kan het zijn dat je drive geen drive letter heeft. deze kan je in dit venster aanpassen/toekennen.
word de schijf wel herkend in device manager? werkt je USB-> SATA wel met een andere schijf?
Ik heb voor nu de SSD via een usb kabeltje gelinkt naar mijn computer.

Wanneer ik in disk management kijk, zie ik alleen C: Ik zie geen SSD dus kan ik ook geen letter voor toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb je ook de powerconnector aangesloten?, anders zal die weinig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:16:
En heb je ook de powerconnector aangesloten?, anders zal die weinig doen.
SSD hebben geen power connectors. Ze krijgen de stroom door het USB kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal de SSD door het usb kabeltje te weinig stroom krijgen, hiervoor heb je speciale usbkabeltjes met een extra aansluiting voor extra stroom.

P.S. Er zijn wel degelijk SSD's met aparte stroomconnector, dat die van jou nou toevallig usb-powered is, wil niet zeggen dat ze niet bestaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:19:
Dan zal de SSD door het usb kabeltje te weinig stroom krijgen, hiervoor heb je speciale usbkabeltjes met een extra aansluiting voor extra stroom.
Waarom zou Kingston een USB kabeltje in de doos doen als die er niet voor geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar geeft je usb poort toch te weinig power af, maar ok, ik stop met reageren, wees maar eigenwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt niet. Kingston levert een externe hdd kit mee, als die niet werkt met de schijf...

Bovendien werkt de schijf wel, anders had hij nooit power-on hours kunnen aflezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:23:
Blijkbaar geeft je usb poort toch te weinig power af, maar ok, ik stop met reageren, wees maar eigenwijs.
hoezo ben ik eigenwijs en jij niet omdat ik niet met je eens ben?

Met Crystaldisk kan ik wel mijn SSD zien, alleen in mijn computer kan ik de SSD niet zien. Dus aan te weinig stroom kan het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09

Pathogen

Shoop Da Whoop

erofact schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:24:
[...]

Met Crystaldisk kan ik wel mijn SSD zien, alleen in mijn computer kan ik de SSD niet zien. Dus aan te weinig stroom kan het niet liggen.
Dat kan zeker wel. Door een gebrek aan power kan de disk misschien wel net aan zijn identificatiechip laten uitlezen, maar verder niet aangesproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
erofact schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:24:
[...]

Doe hem eens aan een poort achterop je pc?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem beter meteen intern aansluiten denk ik. Of ben ik nu gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:30:
Je kan hem beter meteen intern aansluiten denk ik. Of ben ik nu gek?
Ik ga hem voor een tijdje gebruiken voor mijn ps3 en daarna pas plaatsen in mijn pc.

[ Voor 6% gewijzigd door Tengri op 19-08-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
warhamstr schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:29:
[...]

Doe hem eens aan een poort achterop je pc?
van achter doet die het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Doodzonde een ssd aan te sluiten op een usb poort, dan heb je er toch niets aan?

Duur grapje van 100 euro. Had je beter een externe hd van een paar tientjes kunnen aanschaffen. Veel goedkoper+veel meer opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Reepje schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:33:
Doodzonde een ssd aan te sluiten op een usb poort, dan heb je er toch niets aan?

Duur grapje van 100 euro. Had je beter een externe hd van een paar tientjes kunnen aanschaffen. Veel goedkoper+veel meer opslagruimte.
over paar weken ga ik dat ook doen. Ik wil eerst paar testen uitvoeren op mijn ps3. Maar ik kan me SSD niet aan de praat krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tengri op 19-08-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
volgens mij is de SSD stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je hem niet intern aansluiten voordat je zulke conclusies gaat trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:40:
Moet je hem niet intern aansluiten voordat je zulke conclusies gaat trekken?
Ik zal dat ook wel proberen asap, maar hij zou ook met usb moeten werken. Ik heb hem ook op mijn laptop getest met usb, daar ook een no-go gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
Post eens een afbeelding van je diskmanagement, want ik denk dat hij er gewoon tussen staat, maar dat hij inderdaad nog geen partitie heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2wdu1kw.jpg

[img]/tinypic.com/r/2wdu1kw/7[/img]

[ Voor 44% gewijzigd door Tengri op 19-08-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
En dat gaat niet verder naar beneden? Disk 2 bijv. Het lijkt dat er meer onder zit, gezien de scrollbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^dat..

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
lol.. Ik moest naar beneden scrollen. SSD zat op disk 5. Sorry voor mijn noobness. Ik weet niet veel af van hardware

Zal ik voor NtFS file system gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Tengri op 19-08-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. FAT32 kan geen bestandan groter dan 4GB? aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Ik heb geen ps3, maar het lijkt er op dat ntfs niet ondersteund is. Je kan het altijd proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de interne HDD van de PS3 vervangt, zal je hem door de PS3 moeten laten formateren.

En de PS3 kan idd gen NTFS aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Ik heb hem nu intern geinstalleerd in mijn pc om het uit te proberen.

Nou doet die het weer niet voor een andere reden. Ik heb beide kabeltjes aangesloten. Ik had ergens gelezen dat je in bios de powerconnector moest activeren. Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De ps3 kan alleen FAT32 partities lezen. Windows kan FAT32 formatteren maar wil niet hoger gaan dan 32GByte, alhoewel de limiet van FAT32 op 2TByte ligt (file systeem, niet de max. bestands grootte - die is inderdaad 4GByte-1).

Als je een grotere disk dan 32GB in FAT32 wilt kunnen formatteren op een windows machine moet je een fat32 formatter tooltje opzoeken en dat gebruiken. Ik heb dat ook moeten doen toen ik een 160GB drive aan wilde sluiten op de mp3 speler in de auto.

Je zou misschien ook de 96GB in 3 partities van 32GB kunnen opsplitsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
joopv schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:09:
De ps3 kan alleen FAT32 partities lezen. Windows kan FAT32 formatteren maar wil niet hoger gaan dan 32GByte, alhoewel de limiet van FAT32 op 2TByte ligt (file systeem, niet de max. bestands grootte - die is inderdaad 4GByte-1).

Als je een grotere disk dan 32GB in FAT32 wilt kunnen formatteren op een windows machine moet je een fat32 formatter tooltje opzoeken en dat gebruiken. Ik heb dat ook moeten doen toen ik een 160GB drive aan wilde sluiten op de mp3 speler in de auto.

Je zou misschien ook de 96GB in 3 partities van 32GB kunnen opsplitsen...
Ik heb er van af gezien om hem in mijn ps3 te stoppen. Hij gaat nu in mijn PC (intern zit die nu) maar hij start nu weer niet op voor een andere reden. Ik kan hem nog eens niet zien in disk management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
En je hebt 'm correct aangesloten, dus zowel de s-ata data als de power kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Nielson schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:16:
En je hebt 'm correct aangesloten, dus zowel de s-ata data als de power kabel?
yep. ik heb iets vaags gehoord dat je iets moest activeren in bios maar daar weet ikniks van af. Misschien dat het met dat te maken heeft

[ Voor 25% gewijzigd door Tengri op 19-08-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wat je gelezen hebt zal wel zijn dat aangeraden wordt om de s-ata controller in AHCI mode te zetten ipv IDE. Ook op IDE zou de ssd echter gewoon moeten werken. Verder zou het kunnen dat je mainboard meerdere s-ata controllers heetf en dat degene waar je nu je ssd hebt aan gehangen toevallig uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Nielson schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:31:
Wat je gelezen hebt zal wel zijn dat aangeraden wordt om de s-ata controller in AHCI mode te zetten ipv IDE. Ook op IDE zou de ssd echter gewoon moeten werken. Verder zou het kunnen dat je mainboard meerdere s-ata controllers heetf en dat degene waar je nu je ssd hebt aan gehangen toevallig uitstaat.
ik heb twee s-ata controllers. Beide geprobeerd. Beide lukken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
niemand hetzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:42

InFamous

excommunicado

Ten eerste, kicken binnen 24 uur word niet gewaardeerd. Ten tweede, hoe bedoel je hij doet het niet? Zie je de schijf niet in windows? Zie je de schijf wel in de bios? Geef wat meer informatie, glazen bollen zijn schaars tegenwoordig en zonder correcte info kunnen wij ook niks anders doen dan gokken.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
InFamous schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:58:
Ten eerste, kicken binnen 24 uur word niet gewaardeerd. Ten tweede, hoe bedoel je hij doet het niet? Zie je de schijf niet in windows? Zie je de schijf wel in de bios? Geef wat meer informatie, glazen bollen zijn schaars tegenwoordig en zonder correcte info kunnen wij ook niks anders doen dan gokken.
Ik weet niet hoe ik duidelijker kan zijn voor je. In computer zie ik hem niet in Disk management zie ik hem niet in bios zie ik hem niet en windows install zie ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

erofact schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:47:
[...]

Ik weet niet hoe ik duidelijker kan zijn voor je. In computer zie ik hem niet in Disk management zie ik hem niet in bios zie ik hem niet en windows install zie ik hem niet.
Dat was anders niet uit je info op te maken, je had het erover dat hij niet werd gezien in diskmanager. Probeer een andere sata kabel van bv. een andere hardeschijf en gebruik hiervan ook de power connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En probeer de computer opnieuw op te starten, SATA is dan wel hotplug, het werkt meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Meerdere malen reboot gedaan... geen succes.

Verschillende s/ata controllers gebruikt... geen succes

Verschillende power outlet gebruikt... geen succes

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt de SSD wel tevoorschijn in het BIOS? (het beste kijk je bij de bootvolgorde, en dan HDD's). Zo nee, dan moet hij stuk zijn, of er is sprake van een menselijke fout. Gezien je posts denk ik al snel aan het laatste (maar aan de andere kant.. wat kan je nu eigenlijk fout doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:16:
Komt de SSD wel tevoorschijn in het BIOS? (het beste kijk je bij de bootvolgorde, en dan HDD's). Zo nee, dan moet hij stuk zijn, of er is sprake van een menselijke fout. Gezien je posts denk ik al snel aan het laatste (maar aan de andere kant.. wat kan je nu eigenlijk fout doen?)
Toen ik hem nog met de USB aan de computer had had ik hem nog geformateerd, dus hij zou eigenlijk gewoon zichtbaar moeten zijn voor de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Maar is ie zichtbaar in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Nee, dit heeft hij tussentijds al vermeld.

Je hebt andere controllers gebruikt en power outlet? Maar heb ookal is een andere kabel geprobeert? Zoja, sluit de ssd dan weer is aan via usb en kijk of die hem dan wel pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
InFamous schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:25:
[...]

Nee, dit heeft hij tussentijds al vermeld.

Je hebt andere controllers gebruikt en power outlet? Maar heb ookal is een andere kabel geprobeert? Zoja, sluit de ssd dan weer is aan via usb en kijk of die hem dan wel pakt.
Ik heb de SSD met 3 verschillende sata controllers geprobeerd en de power kabeltjes die ik er bij kreeg op 4 verschillende outlets.

Ik heb hem inmiddels weer via USB aangesloten. Op USB is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hoe oud is de computer? Wellicht is het er een met een oude SATA controller die moeite heeft met SATA II schijven. Beter gezegd, wat voor moederbord zit erin?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
--MeAngry-- schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:31:
Hoe oud is de computer? Wellicht is het er een met een oude SATA controller die moeite heeft met SATA II schijven. Beter gezegd, wat voor moederbord zit erin?
Dell dimension 9200

http://nl.hardware.info/p...on-9200#tab:specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Wie weet.. "hey een RMA.. ff kijken of ie nog werkt *usb kabel er aan* Yep! terug in het doosje en weer verkopen dan maar. Hmm. de folie is weg.. Ach, merkt ie toch niet". Alles kan natuurlijk, maar ik zou geen reden kunnen bedenken waarom je m niet aan te praat krijgt op 3 verschillende controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wel met een usb kit? :?

Het kan dat hij stuk is, maar dat lijkt mij niet heel erg waarschijnlijk, dan zou hij het ook niet doen met de usb kit lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:45
waarom zou je eigenlijk een ssd in je PS3 willen stoppen?
http://www.escapistmagazi...40-Putting-a-SSD-in-a-PS3

[ Voor 46% gewijzigd door sjaakwortel op 19-08-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:53:
Maar wel met een usb kit? :?

Het kan dat hij stuk is, maar dat lijkt mij niet heel erg waarschijnlijk, dan zou hij het ook niet doen met de usb kit lijkt mij.
het kan ook niet zijn dat alle power outlets op mijn moederbord defect zijn. ik snap echt niet waar het probleem ligt, als het tenminste aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je sluit aan

Afbeeldingslocatie: http://eshop.macsales.com/images/Items/sata/sata15pin.jpg
Voor de voeding

Afbeeldingslocatie: http://www.sierra-cables.com/Cables/Images/SATA-Signal-Cable-1.jpg
Voor de data.

Zo simpel is het. Ik zie eigenlijk niet hoe je dat fout kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Ik heb het ook netjes aangesloten maar moet je niet iets in bios regelen dat de SSD stroom krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07

reaL_G

G

dat is alleen maar installeren van data.

wachttijden in spellen worden wel bijna gehalveerd.
http://www.tomshardware.c...pgrade-loading,11811.html

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het installeren van data is sowieso op de CPU (decompressie-snelheid) en de leessnelheid van de dvd gelimiteerd. Niet de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Mmmm..... Alles gelezen hebbende.

Of idd iets geks met een RMA versie (immers topic start)

BIOS update anyone? Lijkt mij vrij reële optie. Via de USB als externe HD geen probleem. Maar direct in de BIOS ziet hij hem niet. Maaaaar, even googlen levert mensen op die probleemloos de SSD werkend krijgen. Ik zou eerst een volle update ronde adviseren van alle drivers van de 9200.

En sterkte, want het blijft gewoon ruk dat je leuke speeltje niet in een keer vet is maar een berg gedoe. De SSD is echt een leuke upgrade!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
MorgothG schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 08:01:
Mmmm..... Alles gelezen hebbende.

Of idd iets geks met een RMA versie (immers topic start)

BIOS update anyone? Lijkt mij vrij reële optie. Via de USB als externe HD geen probleem. Maar direct in de BIOS ziet hij hem niet.
Dat klopt, .....maar het is een Dell. Oftewel, model van 2007, laatste bios update ook van 2007. Zo gaat dat met Dell.

Neemt niet weg dat een volledige upgrade ronde van drivers wellicht geen kwaad kan, maar als ik zo op de Dell site kijk, is dat ook een faal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Het probleem lag al waar ik dacht dat het zou liggen.

Ik zei al paar keer dat ik iets had gelezen op internet dat je in BIOS iets moest activeren. Dus ik ben daar achteraan gegaan. Het blijkt dat mijn computer alleen sata 0 en 1 open heeft staan. Volgens mij is 0 cdrom drive, en 1 de HDD.

Dus ik heb alle poorten open gegooid en tada. Problem solved. Daarna moest ik wel weer de overbodige sata's dicht gooien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Gefeliciteerd!

Geniet van de snelheid. Ben blij dat het gelukt is. Als je nog verder gaat OC-en / upgraden zou ik een BIOS update misschien alsnog doen. Succes met je machine en nu snel naar buiten want het is mooi weer!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Om jullie te bedanken voor jullie hulp heb ik een review gemaakt.

productreview: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB review door Tengri
Pagina: 1