Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

personeel informatie systeem

Pagina: 1
Acties:

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Ik weet niet precies waar dit te posten, maar gok in hardware.

Ik wil graag in ons bedrijf een aantal monitoren hangen om het personeel te informeren over productiecijfers e.d.
hoe is dit het best te realiseren?

Meest eenvoudig lijkt me monitoren met een netwerk aansluiting, zodat ik met 1 pc het beeld naar meerdere monitoren kan sturen via ethernet, maar deze monitoren lijken niet te bestaan.
Vreemd omdat er wel diverse beamers zijn die dit kunnen.

andere oplossing zou zijn om overal een pc hiervoor te hangen, maar dat lijkt me nogal overkill en ook niet echt practisch ivm licenties e.d.

iemand een idee?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die beamers zullen wel DLNA heben, iets wat je op een monitor niet echt snel zal zien, maar daar zijn dan weer TV's voor.

Maar als je po meerdere schermen het zelfde beeld wil laten zien, kan je prima met splitters werken. Dan heb je nodig: 1 PC, 4 schermen, een 4poorts HDMI-splitter. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

Meerdere pc's zijn dus helemaal niet nodig.

Ey!! Macarena \o/

• irule
Thanks,

wat is de maximale lengte die een hdmi kabel mag hebben?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
De maximale lengte die een hdmi-kabel kan hebben hangt vooral af van de kwaliteit van de kabel... er bestaat geen echte specifieke voor maximale lengte. Er bestaat alleen een specificatie waarin staat dat een kabel van een bepaalde lengte geen verlies in signaal mag hebben over een bepaalde afstand, binnen een bepaalde kwaliteitscategorie.

Maar om het misschien wat simpeler te maken, als jij een kabel van een degelijk merk aanschaft, dan zal die fabrikant je vrijwel nooit een langere kabel verkopen dan waar deze geschikt voor is... Dan zou je als fabrikant toch echt je eigen ramen in gooien... Dus niet naar de budgetmerken gekeken, mag je er vanuit gaan dat een kabel van 20 meter ook geen problemen met de overbrugging daarvan zal hebben.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als je langere afstanden wilt overbruggen dan kun je ook HDMI -> Ethernet -> HDMI converters aanschaffen. Het HDMI signaal wordt dan over twee CAT5e kabels verstuurd. Vaak liggen dergelijke kabels er al en hoeven ze alleen te worden gepatcht.

• Reptile209
  • Laatst online: 13:35

Reptile209

- gers -

Je kan ook eens kijken naar 'thin client' achtige dingen zoals deze (recent werden ze ook bij de Lidl verkocht, maar die kan ik ff niet meer vinden). Die monteer je (letterlijk) achterop het scherm. Dan heb je op iedere locatie dus een complete PC met alle voordelen van dien.

Edit:
Oh, en overweeg een andere benaming voor dit systeem, want nu kort het af naar PIS :+

[ Voor 11% gewijzigd door Reptile209 op 19-08-2011 11:26 ]

Zo scherp als een voetbal!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11 21:30
Wij gebruiken hier vga-over-lan. Werkt perfect.
4 monitoren aangesloten op een splitter. 4 x zelfde beeld.
1 pc die het beeld regelt/

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Reptile209 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:24:
Edit:
Oh, en overweeg een andere benaming voor dit systeem, want nu kort het af naar PIS :+
Hehehe, zo wordt het bij 'ons' ook gewoon genoemd... en ik ken meerdere bedrijven waar het zo genoemd wordt of werd:) Sommigen noemen het nu PIP = Personeel Informatie Paneel... en PIM (M= monitor) ben ik ook wel eens tegengekomen.

Verwijderd

jij zoekt meer een soort narrowcasting systeem

Een TV met lan aansluiting is erg duur (is een laptop + tv in 1) wellicht dat je anders kan kijken naar een systeem waarbij je achter elke tv/monitor een oude laptop hangt, vaak is dat de goedkoopste oplossing.

• irule
thanks voor alle reacties, ga een even over ons PIS nadenken ;-)
Pagina: 1