Toon posts:

AP niet zichtbaar in admin router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraag.

Ik heb kabel @ Ziggo met direct achter het modem een Zyxel NBG460N router.

Achter deze router hangen twee Eminent AP points (routers maar geconfigureerd als AP punt, 1 op de eerste verdieping via kabel aan Zyxel, 1 lop de begane grond ook via kebal aan router maar met switch er tussen). Echter, de Zyxel router zit op 192.168.1.x en de Eminent AP's worden standaard geleverd op 192.168.8.x. Toch werken de AP's wel.

De hoofd reden om dit te doen overigens is tweeledig.

(1) Mijn huis bevat vreselijk veel gewapend beton
(2) Mijn Ipad / Iphone houden niet van de Zyxel en vice versa (continu verlies ik de wifi verbinding.Als de apple producten zijn verbonden via de Eminent AP's werkren ze wel prima).

Echter, als ik in de DHCP client list kijk van de Zyxel, dan zie ik deze AP's dus niet.

Een ander probleem is dat als ik op een plek op de begane grond sta waar zowel bereik is van de Zyxel als van de Eminent dan werken de Apple producten ook weer niet.

Concreet: kan iemand mij vertellen hoe ik de admin console kan komen van de AP's en of et mogelijk is om het wifi signaal van de Zyxel uit te schakelen om verdere storingen met de Eminent AP's te voorkomen?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
De Access Points vragen geen DHCP-adres op (ze hebben immers een vast IP-adres geconfigureerd staan), dus is het logisch dat ze niet in de DHCP client table zitten. Configureren van de Access Points is heel makkelijk, gewoon even met een client verbinden op één van de Access Points en een vast IP-adres instellen in de range van het Access Point (bv. 192.168.8.17) en naar de webinterface surfen.

Ik zou ze overigens een IP-adres geven in de range van de Zyxel (bv. Zyxel op 192.168.1.1, Eminent 1 op 192.168.1.2 en Eminent 2 op 192.168.1.3) zodat je gemakkelijk kan bereiken wanneer nodig. Als je genoeg bereik hebt met de Eminent Access Points kan je WiFi op de Zyxel uitzetten in de webinterface. Zorg er overigens ook voor dat je de kanalen goed instelt en als je wil roamen dezelfde SSID en beveiligingsinstellingen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
OK. thanks.

Ik meen me te herinneren dat ik ze een vast IP adres heb gegeven, maar dan zou ik dit IP adres toch in de admin console van de router moeten kunnen terugvinden.

Als ik naar de IP lijst kijk dan zie ik alleen de usual suspects (mijn vaste PC, wat Apple producten, een alarm centrale en mijn printer).

Is er een manier om te achterhalen op welk IP adres de AP's terecht zijn gekomen? In het netwerk centrum van Windows 7 worden ze namelijk ook niet getoond (wat ik dan weer vreemd vind).

• Petervanakelyen
Lees dit eens door: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Het is niet helemaal duidelijk welke configuratie je op dit moment hebt. Je verteld dat de Eminents routers zijn die je hebt ingesteld als Access Point, maar niet hoe je dat gedaan hebt. Als je de howto hebt gevolgd die in de link hierboven zou er het een en ander duidelijk moeten zijn :)

Edit: ik zie net dat de plaatjes in het topic offline zijn. Ik zal me er eens mee bezig houden mijn WRT54GL terug te flashen naar stock firmware om hem terug te vervolledigen.

[ Voor 20% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-08-2011 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/ejakns.jpg

Hierboven staat mijn configuratie.

Ik heb de Eminent AP's toegevoegd volgens de beschrijving in het bijgeleverde boekje. Eerst het AP aangesloten op mijn PC (direct, dus niet via router). Toen in de admin console de DHCP uitgezet.

Daarna geprobeerd om het IP adres van 192.168.8.1 (waar Eminent het standaard op zet) naar 192.168.1.200 (in mijn Zyxel IP range), maar ik kreeg het gevoel dat het AP dit telkens weer terug veranderede naar de 192.168.8.x range.

Daarna heb ik het AP laten zoeken naar mijn wireless LAN (op basis van SSID) en een connectie laten maken. Ik weet niet meer of ik er voor gekozen heb om hetzelfde channel te gebruiken of juist niet. Daarna het AP gelinked aan mijn Zyxel router en toen werkte het.

Is het mogelijk dat het AP werkt ondanks dat het op een andere IP range zit (is dit uberhaupt mogeiijk)?

• Petervanakelyen
Daarna heb ik het AP laten zoeken naar mijn wireless LAN (op basis van SSID) en een connectie laten maken. Ik weet niet meer of ik er voor gekozen heb om hetzelfde channel te gebruiken of juist niet. Daarna het AP gelinked aan mijn Zyxel router en toen werkte het.
Normaal moet je het AP niet laten zoeken naar je (bestaande) SSID. Je stelt een vast IP-adres in de range van de Zyxel (en normaal zou het niet automatisch aangepast mogen worden), zet DHCP uit en verbind een van de LAN-poorten van de Eminent met de switch/router.

Het zal in de huidige situatie overigens prima werken, maar je kan niet gemakkelijk aan de instellingen (webinterface) van de Eminents geraken natuurlijk.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:33

lier

MikroTik nerd

Even uit pure interesse...waarom zou je toegang willen hebben tot het AP?
Is dat niet een kwestie van één keer configureren en klaar!?
Is het mogelijk dat het AP werkt ondanks dat het op een andere IP range zit (is dit uberhaupt mogeiijk)?
Het IP adres is bij een AP noodzakelijk om de webinterface op aan te bieden...deze is dus niet van belang voor het "overige werk" dat hij doet.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1