Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 21:27
Gister avond wilde ik mijn firmware van mijn Samsung Galaxy S II updaten,
dat is niet gelukt, omdat kies mijn telefoon niet wilde herkennen.
Daar was ik als eerste niet zo blij mee,
maar als tweede kreeg ik de melding toen ik mijn telefoon loskoppelde:
com.android.systemui force shut down
En opeens is mijn statusbalk boven in niet meer te zien..
Nu heb ik een beetje op google gezocht,
daar staat dat ik mijn telefoon terug moet zetten op de fabrieksinstellingen.
Laat ik daar nu net geen zin in hebben..
Mijn vraag is hierbij:
Weet iemand hier een andere oplossing voor?

[ Voor 5% gewijzigd door MerCy op 19-08-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

uit+aan al gedaan? En een hard-reset zal het probleem idd ook prima verhelpen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik zie bij applicaties onder toepassingen beheren een item statusbalk staan. je kan proberen om het cache te legen of om een stop te forceren. misschien dat dat werkt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Dit voegt niets toe. Zie je iets wat niet juist is, gebruik dan de topic report knop.

[ Voor 76% gewijzigd door janvanduschoten op 19-08-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
aardbeix15 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:37:
uit+aan al gedaan? En een hard-reset zal het probleem idd ook prima verhelpen.
Al geprobeerd, heeft helaas niet geholpen.Ook de reboot uitgeprobeerd, maar zonder resultaat.
BillSpaarbank schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:38:
Ik zie bij applicaties onder toepassingen beheren een item statusbalk staan. je kan proberen om het cache te legen of om een stop te forceren. misschien dat dat werkt.
Ik zie onder de toepassingen geen statusbalk of iets dergelijks, niets wat te maken heeft met de com.android.systemui.

but thanks for thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je root hebt: Titanium Backup maken van al je apps en instellingen, harde reset en dan dingen terug gaan zetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
cindy93 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:42:
[...]

Ik zie onder de toepassingen geen statusbalk of iets dergelijks, niets wat te maken heeft met de com.android.systemui.

but thanks for thinking.
Ook niet als je op het tabblad alles drukt? ;)

Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p267/capactus/SC20110819-141811.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door BillSpaarbank op 19-08-2011 14:20 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
gambieter schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:45:
Als je root hebt: Titanium Backup maken van al je apps en instellingen, harde reset en dan dingen terug gaan zetten.
dat is het juist.. Ik heb geen zin om een back up te maken en alles opnieuw te installeren.
BillSpaarbank schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

Ook niet als je op het tabblad alles drukt? ;)
Nee ik had overal al gezocht, maar nergens staat het.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

cindy93 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:29:
dat is het juist.. Ik heb geen zin om een back up te maken en alles opnieuw te installeren.
Geen zin? Dan geen statusbalk. Kom op, verwacht je echt een magische oplossing waar je zelf niets hoeft te doen?

Ik hoop dat je begrijpt dat het nogal lui overkomt ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:38

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Er bestaat geen oplossing waar je niets voor hoeft te doen. Als een harde reset de oplossing
is voor je probleem dan zul je daar toch op uitkomen. Er is niemand die dit voor zijn plezier doet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
cindy93 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:29:
[...]

Zo klaar hoor :P

Er staat een optie in Titanium Backup bij "Batch" genaamd "Backup all user apps + system data" waarmee je alles zou moeten kunnen backuppen in een keer.

Daarna even je telefoon aan de pc koppelen en de map "TitaniumBackup" even op de pc zetten voor de zekerheid.

Dan kun je gerust je telefoon weer terugzetten naar fabriekinstellingen.

Daarna gewoon Titanium Backup eerst installeren, via USB even de map "TitaniumBackup" van de pc naar je telefoon terugzetten op de juiste plek.

Titanium Backup starten en bij de "Batch" sectie "Restore all apps with data" indrukken en dan komt het allemaal wel goed ;)

PS. je telefoon moet geroot zijn en uiteraard kan het nooit kwaad om je telefoonnummers even voor de zeker op je sim op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Wat ook een optie is, is SystemUI.apk vervangen door een werkende variant. Ik weet niet hoe goed je met ADB of Terminal Emulator bent, maar dat zou je kunnen redden. Bovenstaande kan ook, maar is meer gezeur denk ik. Bovendien is de functie Factory Reset niets anders dan Wipe Data in je recovery. Wat je dan doet is je formatteert de partities /cache en /data. /system, waar SystemUI.apk in staat, blijft gewoon intact.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
thijsje66 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 02:06:
Wat ook een optie is, is SystemUI.apk vervangen door een werkende variant. Ik weet niet hoe goed je met ADB of Terminal Emulator bent, maar dat zou je kunnen redden. Bovenstaande kan ook, maar is meer gezeur denk ik. Bovendien is de functie Factory Reset niets anders dan Wipe Data in je recovery. Wat je dan doet is je formatteert de partities /cache en /data. /system, waar SystemUI.apk in staat, blijft gewoon intact.
Dat vind ik een goed idee, ga ik dat even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
drijfhout schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:18:
[...]

Zo klaar hoor :P

Er staat een optie in Titanium Backup bij "Batch" genaamd "Backup all user apps + system data" waarmee je alles zou moeten kunnen backuppen in een keer.

Daarna even je telefoon aan de pc koppelen en de map "TitaniumBackup" even op de pc zetten voor de zekerheid.

Dan kun je gerust je telefoon weer terugzetten naar fabriekinstellingen.

Daarna gewoon Titanium Backup eerst installeren, via USB even de map "TitaniumBackup" van de pc naar je telefoon terugzetten op de juiste plek.

Titanium Backup starten en bij de "Batch" sectie "Restore all apps with data" indrukken en dan komt het allemaal wel goed ;)

PS. je telefoon moet geroot zijn en uiteraard kan het nooit kwaad om je telefoonnummers even voor de zeker op je sim op te slaan.
Is het contacten, apps en data in één backup? Of gaan alle apps verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Titanium backedup je apps + bijbehorende data, volgens mij niet je contacten. Maar als je je contacten als Google-contacten hebt staan, worden deze automatisch weer gesynced. Overigens kan Titanium de backup ook naar Dropbox sturen/downloaden.

[ Voor 16% gewijzigd door Mad Marty op 22-08-2011 11:55 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
Mad Marty schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:54:
Titanium backedup je apps + bijbehorende data, volgens mij niet je contacten. Maar als je je contacten als Google-contacten hebt staan, worden deze automatisch weer gesynced. Overigens kan Titanium de backup ook naar Dropbox sturen/downloaden.
Okee netjes, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Mad Marty schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:54:
Ja, maar een factory reset herstelt niet je /system map, die formatteert alleen /data en /cache. De discussie over Titanium is dus irrelevant.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:25
thijsje66 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:47:
[...]

Ja, maar een factory reset herstelt niet je /system map, die formatteert alleen /data en /cache. De discussie over Titanium is dus irrelevant.
Als je een factory reset doet wis je ook de dalvik cache. Door het loskoppelen van het usb apparaat is er corrupte dalvik cache onstaan. Door het ontbreken van root permissions is er niet de mogelijkheid om de hele dalvik folder te legen of die van systeem applicaties. Daardoor moet je een hardreset tenzij het recovery systeem van de S2 de mogelijkheid om de dalvikcache te legen maar dat is niet het geval zover ik weet.

[ Voor 5% gewijzigd door LemonC200 op 23-08-2011 02:40 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
Eindstand: Het vervangen van het bestand lukte niet, omdat het waarschijnlijk helemaal gewist was van het systeem.
Toch een back up gemaakt en factory reset gedaan.
Alles werkt gelukkig weer naar behoren.
Allemaal bedankt voor het mee denken!
Pagina: 1