Medetweakers, zit momenteel met een probleem waar ik zelf niet meer uit kom / zelf geen uitsluitsel over kan geven.
Het systeem
Moederbord: MSI H55M-E33 socket 1156
Processor: Intel pentium G6950 (met IGP)
HDD: 320gb sata
Voeding: Bequiet "pure power" 300watt
Het probleem
De pc van mijn ouders valt geregeld uit bij het kijken van video-materiaal (bijv. uitzendinggemist).
Wanneer het probleem zich voordoet is dit meestal na zo'n 5 minuten kijken van een filmpje. De pc valt dan uit, alsof de stekker uit het stopcontact wordt getrokken.
Het probleem doet zich ook enkel voor wanneer een filmpje wordt bekeken, bij overig gebruik gefunctioneerd de pc dan ook normaal.
Reeds ondernomen stappen
Mijn vraag
Welke stappen kan ik nu verder ondernemen om te bepalen of het moederbord of de cpu het defect veroorzaakt. Op beide onderdelen zit nog garantie, maar voordat ik iets opstuur wil ik graag met redelijke zekerheid kunnen zeggen dat het opgestuurde onderdeel ook de veroorzaker is van het probleem.
Het systeem
Moederbord: MSI H55M-E33 socket 1156
Processor: Intel pentium G6950 (met IGP)
HDD: 320gb sata
Voeding: Bequiet "pure power" 300watt
Het probleem
De pc van mijn ouders valt geregeld uit bij het kijken van video-materiaal (bijv. uitzendinggemist).
Wanneer het probleem zich voordoet is dit meestal na zo'n 5 minuten kijken van een filmpje. De pc valt dan uit, alsof de stekker uit het stopcontact wordt getrokken.
Het probleem doet zich ook enkel voor wanneer een filmpje wordt bekeken, bij overig gebruik gefunctioneerd de pc dan ook normaal.
Reeds ondernomen stappen
- Voeding vervangen voor zwaarder exemplaar
- geheugen vervangen
- OCCT cpu stress test laat de pc niet uitvallen
- OCCT "power supply" test laat de pc wel uitvallen (wordt GPU -> IGP belast)
Mijn vraag
Welke stappen kan ik nu verder ondernemen om te bepalen of het moederbord of de cpu het defect veroorzaakt. Op beide onderdelen zit nog garantie, maar voordat ik iets opstuur wil ik graag met redelijke zekerheid kunnen zeggen dat het opgestuurde onderdeel ook de veroorzaker is van het probleem.