• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik had Lion gebrand om een clean install te doen omdat mijn MBP wel heel traag liep. Ik dus booten van CD en tamelijk lang gewacht op de drukke dvd speler toen de Macbook in 1x uitviel, alsof je de powerknop lang ingedrukt houd. Hij gaat nu niet meer aan. Hij reageert nog wel op de battery indicator.

Wtf is happening?

Het gaat om een pro 13 inch mid 2009

[ Voor 5% gewijzigd door The Great HooD op 19-08-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg weinig info, zo kan echt niemand je antwoord geven. Haal je batterij er eens uit(indien mogelijk) of adapter even los en PRAM en SMC reset proberen (zie je gebruiksaanwijzing/apple website voor how-to)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
SMC en PRAM reset inmiddels al gedaan. Het mocht niet baten. Sowieso kan ik niet zoveel meer info geven. Welke info hebben jullie nodig?

Ik heb hem overigens eind 2009 aangeschaft dus mijn garantie is verlopen. Toch vind ik dit heel vreemd en zou dit niet mogen gebeuren.

[ Voor 33% gewijzigd door The Great HooD op 19-08-2011 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:48
Je fabrieksgarantie is verlopen, dat betekend niet dat je geen garantie meer kan krijgen. Zie http://www.consuwijzer.nl...lijke_apparatuur/Garantie
quote: van die site
Mijn computer is na twee jaar kapot gegaan en de verkoper wil hier niks aan doen. Heeft de verkoper gelijk?

Nee. U mag verwachten dat een computer langer dan twee jaar meegaat. Gaat de computer binnen twee jaar kapot? Dan kan het zijn dat de kwaliteit niet goed is. De verkoper is hiervoor verantwoordelijk.
Dus als ie niks meer doet, terug naar de winkel ermee. (tenzij je het als tweaker zelf op wilt lossen natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
NomoDigger schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:57:
Je fabrieksgarantie is verlopen, dat betekend niet dat je geen garantie meer kan krijgen. Zie http://www.consuwijzer.nl...lijke_apparatuur/Garantie

[...]

Dus als ie niks meer doet, terug naar de winkel ermee. (tenzij je het als tweaker zelf op wilt lossen natuurlijk :) )
Ja dit wilde ik net gaan vragen.

Mijn garantie is bijna verlopen, als in 2 jaar. Ik heb hem toentertijd rond november aangeschaft, dat betekent nog ongeveer 2 maanden. Ik heb net gebeld met Apple en ze konden telefonisch niet zoveel doen. Hij stuurde me door naar een Apple store waar ik daar het probleem moest voorleggen. Hij voegde er wel aan toe dat ik over de 1 jaar garantie heen was en dus wel op kosten moest rekenen.

Maar ik heb toch wettelijk gezien 2 jaar garantie (?), ik ben namelijk bang dat mijn Logicboard kapot is en dat is een heel duur geintje. Ik mag hopen dat het gratis wordt gerepareerd, mede ook omdat dit echt een pure hardware fout is, ik ben altijd heel voorzichtig met mijn Macbook omgegaan.

Ik heb hem trouwens online aangeschaft via de Apple store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
The Great HooD schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:58:
[...]

Ja dit wilde ik net gaan vragen.

Mijn garantie is bijna verlopen, als in 2 jaar. Ik heb hem toentertijd rond november aangeschaft, dat betekent nog ongeveer 2 maanden. Ik heb net gebeld met Apple en ze konden telefonisch niet zoveel doen. Hij stuurde me door naar een Apple store waar ik daar het probleem moest voorleggen. Hij voegde er wel aan toe dat ik over de 1 jaar garantie heen was en dus wel op kosten moest rekenen.

Maar ik heb toch wettelijk gezien 2 jaar garantie (?), ik ben namelijk bang dat mijn Logicboard kapot is en dat is een heel duur geintje. Ik mag hopen dat het gratis wordt gerepareerd, mede ook omdat dit echt een pure hardware fout is, ik ben altijd heel voorzichtig met mijn Macbook omgegaan.

Ik heb hem trouwens online aangeschaft via de Apple store...
Als consument in Nederland heb je bij "technische" producten recht op 2 jaar garantie. Ben je een bedrijf, dan is dat 1 jaar. Als het dus echt een hardware probleem is moeten ze het oplossen zonder kosten!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
DennusB schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:59:
[...]

Als consument in Nederland heb je bij "technische" producten recht op 2 jaar garantie. Ben je een bedrijf, dan is dat 1 jaar. Als het dus echt een hardware probleem is moeten ze het oplossen zonder kosten!
Ok, ja ik lees op internet heel veel verhalen dat Apple 1 jaar hanteert en dat als het na dat ene jaar is je gewoon moet betalen. Kan ik me ergens op beroepen, ik heb mijn laptop sowieso nodig voor school en heb niet het geld om bijv. een Logicboard van 700 euro te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Update:

Ik heb de Mac inmiddels naar een APR gebracht, deze gaan hem nakijken en zullen maandag verslag doen wat er precies loos is. Jammer genoeg zit ik dan in Frankrijk maar goed. Ik hoop dat ze hem nog voor het nieuwe jaar kunnen maken, ik heb me beroept op de Europese regelgeving m.b.t de garantie. We zullen zien wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Jammer genoeg zal je maar 1 jaar garantie krijgen. Apple biedt zelf als bedrijf maar 1 jaar aan. Het bijkomend jaar moet de winkel in principe instaan voor garantie. Maar aangezien je het rechtstreeks bij het bedrijf hebt gekocht, zal je maar 1 jaar krijgen.

Het lijkt er niet echt op dat je logic board kapot is. Als je nog je pram kan resetten en dergelijke. Hoor je ook het apple chime bij het opstarten? Zelf vind ik persoonlijk een usb stick veel gemakkelijker/betrouwbaarder om een os installatie te doen. Ik heb een partititie gemaakt op mijn hardeschijf van 6 gb en daarop de installatie disk geïnstalleerd. Daarna kon je via de option knop bij het opstarten, de opstartschijf kiezen.

Hopelijk komt het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Logic board dood, reken maar op een euro of 300 bij elkaar.
Dan doet hij het weer als een zonnetje, je kan eventueel wat coulance vragen als ze daar in mee gaan.

Maar dat verwacht ik niet van een APR.
Zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
logic board most heus wel meer dan 300 eur. Ik had in België voor een macbook pro late 2007 tot 800-900 eur moeten betalen. Ik heb dan maar direct geopteerd voor een nieuwe macbook die me 835 eur kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Zuttasoxx schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:09:
logic board most heus wel meer dan 300 eur. Ik had in België voor een macbook pro late 2007 tot 800-900 eur moeten betalen. Ik heb dan maar direct geopteerd voor een nieuwe macbook die me 835 eur kostte.
Dan zou ik het al helemaal niet doen, een moederbord die 900 euro kost.
Dan mogen ze het eerst voorverwarmen en dan ja juist.

Als het nu ook je Topcase etc is kan ik het nog begrijpen, maar een Mobo van 900 euro incl arbeid enzo.
Dan word je echt bestolen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 19-08-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 12:49
Ik zou rekenen op kosten rond de 700 eu als inderdaad het logic board kapot is.
Maar vreemd dat hij pas bij het booten van dvd opeens dit probleem gaf.

Gaat hij helemaal niet meer aan? (kan je eventueel horen of hij nog iets doet, fans etc?)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zuttasoxx schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:02:
Jammer genoeg zal je maar 1 jaar garantie krijgen. Apple biedt zelf als bedrijf maar 1 jaar aan. Het bijkomend jaar moet de winkel in principe instaan voor garantie. Maar aangezien je het rechtstreeks bij het bedrijf hebt gekocht, zal je maar 1 jaar krijgen.
:?

Hij heeft hem bij apple zelf gekocht, dat betekent dat apple tevens de winkel is. Ik weet niet hoe de relatie tussen APR en apple is, als je een dell laptop bij dell.nl koopt en je gaat naar de mycom voor garantie gaan ze dat NIET gratis oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Om even op al jullie reacties terug te komen.
Zuttasoxx schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:02:

Het lijkt er niet echt op dat je logic board kapot is. Als je nog je pram kan resetten en dergelijke. Hoor je ook het apple chime bij het opstarten? Zelf vind ik persoonlijk een usb stick veel gemakkelijker/betrouwbaarder om een os installatie te doen. Ik heb een partititie gemaakt op mijn hardeschijf van 6 gb en daarop de installatie disk geïnstalleerd. Daarna kon je via de option knop bij het opstarten, de opstartschijf kiezen.

Hopelijk komt het goed
Apple zelf bied inderdaad een gelimiteerde garantie aan van 1 jaar. Echter, de Europese wetgeving geeft aan dat bij zo'n top notch product er een standaard garantie van 2 jaar moet worden gegeven, ik verwacht zeker dat deze laptop 4 jaar meegaat, dan hoort hij niet na anderhalf jaar geheel uit te vallen en nergens meer op te reageren. We gaan zien hoe dit bedrijf het aanpakt, maar ik ben niet geheel pessimistisch...

Hij gaat niet meer aan. Dat betekent dat je niks te zien krijgt op je scherm. Dat je dus geen geluiden hoort. Dat je dus geen aanslaande fans en HDD hoort. 8)7 Heb ik dat nou niet duidelijk gemaakt of ben je gewoon te lamlendig om ff alle posts te lezen? :F
Mektheb schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:05:
Logic board dood, reken maar op een euro of 300 bij elkaar.
Dan doet hij het weer als een zonnetje, je kan eventueel wat coulance vragen als ze daar in mee gaan.

Maar dat verwacht ik niet van een APR.
Zuur.
Ik reken erop dat het wel gratis wordt vervangen, zo niet kost het wel wat meer als die 300. Dan ga ik zelf uit van 700 euro. :(
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:21:
[...]
:?

Hij heeft hem bij apple zelf gekocht, dat betekent dat apple tevens de winkel is. Ik weet niet hoe de relatie tussen APR en apple is, als je een dell laptop bij dell.nl koopt en je gaat naar de mycom voor garantie gaan ze dat NIET gratis oplossen.
Hij wordt verstuurd naar Apple als hij niet te maken is. Apple zorgt dus voor de garantie, in principe is de APR er voor om te kijken wat er precies stuk is, daarom is het ook Apple gecertificeerd. Sowieso laat ik het er echt niet bij zitten als ze me doodleuk gaan vertellen dat het me 700 euro kost. Ten eerste kan ik dan beter een nieuwe halen, en ten tweede moeten ze mij minstens 2 jaar garantie geven, zeker als de defect bij de fabrikant ligt.

Kassa, Consumentenbond, alles ga ik uit de kast trekken om het op te lossen, als het daadwerkelijk zover komt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In nederland heb je geen 2 jaar garantie (belgie wel) in nederland heb je garantie zolang je mag verwachten dat het product werkt. In theorie zou je na 5 jaar nog garantie kunnen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:11:
In nederland heb je geen 2 jaar garantie (belgie wel) in nederland heb je garantie zolang je mag verwachten dat het product werkt. In theorie zou je na 5 jaar nog garantie kunnen claimen.
Ik voel een gebed zonder end aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Dat maakt het al helemaal van de zotte. Maar goed. Europese wetgeving stelt dat ik minimaal 2 jaar garantie heb op een dergelijk product. Hier valt dus zeker ook een defect moederbord onder, wat IMHO geheel de gebruiker schadeloos stelt. Het kan gewoon niet zo zijn dat als een Macbook defect raakt zonder enige reden en schade toegebracht door de gebruiker dat ik dat niet kosteloos vergoed krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:45
Oftewel hier heeft de topicstarter wat aan......

Check dit artikel even:

nieuws: Consumentenbond: Apple negeert wettelijke garantiebepalingen

Oftewel je staat niet zo sterk als je denkt.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ik sta niet zo sterk?!

Ik bedoel, hier wordt weer eens aangegeven dat ik gewoon recht op garantie heb, en als ze deze dus gaan weigeren dat er tegen de wet wordt ingegaan. Dat kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je staat wel sterk, geen rechter zal apple gelijk geven mocht het tot een rechtzaak komen. Maar apple is typisch zo'n bedrijf wat eeuwig blijft tegensputteren, ondanks dat je gewoon in je recht staat.

Recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:54
Mektheb schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:14:
[...]

Ik voel een gebed zonder end aan komen.
Inderdaad Apple heeft sch**t aan wat de EU of de consumenten wet aan ons beloofd.
Apple zegt koop maar lekker AppleCare en zit je dan iets over de garantie heen strijken we met ons hard over het hart. Maar heb je dat niet zullen ze weinig voor je gaan doen. Of je moet een medewerken te spreken krijgen die zn best voor je gaat doen. Maar ga er helaas maar van uit de ze lak hebben aan alle EU garantie regels.

Een indicatie wat een logicboard vervangen kost: (Gelukkig had ik AppleCare aangeschaft)
Afbeeldingslocatie: http://www.bestandjes.nl/images/Schermafbeelding%202011-08-19%20om%2017.46.40.png

[ Voor 5% gewijzigd door robbinonline op 19-08-2011 17:48 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:41:
Je staat wel sterk, geen rechter zal apple gelijk geven mocht het tot een rechtzaak komen. Maar apple is typisch zo'n bedrijf wat eeuwig blijft tegensputteren, ondanks dat je gewoon in je recht staat.

Recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen.
Maar recht hebben is wel een goed punt om ermee verder te gaan. Ik installeer software van notabene Apple die ik wil installeren waarop mijn Macbook zegt, Goodbye ;w , in feite zit Apple hier dubbel fout.

Maar goed. Ik wacht even het onderzoek af van de APR, want ik wil me nu nog niet echt druk gaan maken om iets wat misschien niet eens komt...

@hierboven

Het is inderdaad een duur geintje dat Logicboard vervangen. We gaan het zien...

Ik mis m'n MBP nu al ;(
*snip* ja, laten we die discussie starten in dit topic :N

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Kan zijn je gewoon pech heb dat het "toevallig" tijdens het updaten is gebeurd.

Bedoel als het software is dan zou een reset etc het verhelpen en dat is het dus niet.
Bedoel het geen je update verandert niet je bios of andere settings denk ik ?.
En laatste wat ik kan toevoegen behalve je succes te wensen, gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Ten 1e zou ik ze bij Apple bellen en het met Apple regelen.
En niet via een APR want de APR gaat het echt niet op coulance gooien, je hebt hem tenslotte daar niet gekocht !.
En Apple heeft het inderdaad niet zo hoog met europese normen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39
Erg vervelend voor TS!

Heb zelf ook eerder een MBP gehad met defect logic board, via Apple online gekocht en vervolgens 2 maand buiten de garantie van 2 jaar nog laten maken bij een Apple Store zonder kosten.
Kreeg wel een factuur waar de kosten op stonden €830,- poeh blij dat ik dat niet heb hoeven betalen!

Ga er maar gewoon vannuit dat wat het probleem ook is dat het door de Apple Store word gemaakt,
mijn ervaring met Apple is dat ze nooit zo moeilijk doen als het aankomt op garantie!
Tuurlijk is dit mijn persoonlijke ervaring, maar ook van vrienden en kennisen heb ik hetzelfde gehoord.

Hoop dat het snel word opgelost voor je!

Succes!

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Mektheb schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:47:
Kan zijn je gewoon pech heb dat het "toevallig" tijdens het updaten is gebeurd.

Bedoel als het software is dan zou een reset etc het verhelpen en dat is het dus niet.
Bedoel het geen je update verandert niet je bios of andere settings denk ik ?.
En laatste wat ik kan toevoegen behalve je succes te wensen, gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Ten 1e zou ik ze bij Apple bellen en het met Apple regelen.
En niet via een APR want de APR gaat het echt niet op coulance gooien, je hebt hem tenslotte daar niet gekocht !.
En Apple heeft het inderdaad niet zo hoog met europese normen.
Apple medewerker stuurde me door naar deze APR, omdat ze me telefonisch niet verder konden helpen. Ik hoop dat ze niet al te moeilijk doen...
Mixpower schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:29:
Erg vervelend voor TS!

Heb zelf ook eerder een MBP gehad met defect logic board, via Apple online gekocht en vervolgens 2 maand buiten de garantie van 2 jaar nog laten maken bij een Apple Store zonder kosten.
Kreeg wel een factuur waar de kosten op stonden €830,- poeh blij dat ik dat niet heb hoeven betalen!

Ga er maar gewoon vannuit dat wat het probleem ook is dat het door de Apple Store word gemaakt,
mijn ervaring met Apple is dat ze nooit zo moeilijk doen als het aankomt op garantie!
Tuurlijk is dit mijn persoonlijke ervaring, maar ook van vrienden en kennisen heb ik hetzelfde gehoord.

Hoop dat het snel word opgelost voor je!

Succes!
Wauw. Je hebt me een stuk blijer gemaakt, thanks voor je reactie. Ik hoop natuurlijk dat ze me hetzelfde zullen behandelen en dat ik hetzelfde meemaak, tot nu heb ik ook alleen maar super werk van Apple meegekregen, het zou ze echt sieren als ik hier 'gewoon' kosteloos vergoed wordt. Maarja, niks is zeker tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Een kleine update:

Ik heb inmiddels langvoerig contact gehad met de APR die mijn Macbook gaat maken. Zij hadden een factuur nodig met een serienummer, deze heb ik nog wel ergens maar kan ik niet vinden. Zij hadden deze nodig om contact met Apple aan te vragen.

Alsnog heb ik wel te horen gekregen dat ik het waarschijnlijk wel zelf moet betalen. Dit omdat de garantie niet is verlengd met Applecare. Kut natuurlijk. Alleen ik laat het hier niet bij zitten.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bellen naar Apple zelf valt al af, dit had ik al gedaan en daar heb ik te horen gekregen dat ze me niet verder konden helpen.

Aangetekende klachtenbrieven versturen?
Ik kan er namelijk nog steeds niet bij, dat mijn laptop in principe door 2x de schuld van Apple kapot is gegaan. Ten eerste is het de kapotte Logicboard wat niet kan gebeuren binnen 2 jaar met normaal gebruik. En het installeren van Lion die mijn computer heeft laten crashen. Vooral het installeren van Lion zit bij mij echt wrang, ik heb er ook nog geld voor betaald. Wat er uiteindelijk op neerkomt dat ik 24 euro heb betaald om mijn Macbook te slopen, wat mij 500 euro kost, en ook nog eens geen Macbook meer hebben en dus zeker wel hinder ga oplopen met mijn school... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

The Great HooD schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:10:
Een kleine update:

Ik heb inmiddels langvoerig contact gehad met de APR die mijn Macbook gaat maken. Zij hadden een factuur nodig met een serienummer, deze heb ik nog wel ergens maar kan ik niet vinden. Zij hadden deze nodig om contact met Apple aan te vragen.

Alsnog heb ik wel te horen gekregen dat ik het waarschijnlijk wel zelf moet betalen. Dit omdat de garantie niet is verlengd met Applecare. Kut natuurlijk. Alleen ik laat het hier niet bij zitten.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bellen naar Apple zelf valt al af, dit had ik al gedaan en daar heb ik te horen gekregen dat ze me niet verder konden helpen.

Aangetekende klachtenbrieven versturen?
Ik kan er namelijk nog steeds niet bij, dat mijn laptop in principe door 2x de schuld van Apple kapot is gegaan. Ten eerste is het de kapotte Logicboard wat niet kan gebeuren binnen 2 jaar met normaal gebruik. En het installeren van Lion die mijn computer heeft laten crashen. Vooral het installeren van Lion zit bij mij echt wrang, ik heb er ook nog geld voor betaald. Wat er uiteindelijk op neerkomt dat ik 24 euro heb betaald om mijn Macbook te slopen, wat mij 500 euro kost, en ook nog eens geen Macbook meer hebben en dus zeker wel hinder ga oplopen met mijn school... 8)7
Europese Richtlijnen (dat ís wetgeving met ruimte voor een lidstaat), geven aan minimaal 2 jaar garantie. In Nederland heb je recht op een deugdelijk product.

Mijn ervaring met Apple is dat ze heel moeilijk doen als het gaat om garantie ná één jaar. Ik zou op de website van consuwijzer.nl kijken: die website is gemaakt door bepaalde instanties die hier verstand van hebben maar óók de overheid. Op deze website kan je onder andere voorbeeldbrieven vinden.

Als je het niet goed kunt vinden, dan kan je op werkdagen ook 088 - 0 70 70 70 bellen (dat is het nummer van consuwijzer.nl) voor advies.

Een voorbeeldbrief die je kan gebruiken:
Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]

Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]

Betreft: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product
[Woonplaats, datum]

Geachte heer/mevrouw,

Op [datum aankoop] kocht ik bij u een [product]. Het betreft een [merknaam en type].

Het [product] functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: [opsomming gebreken].

Het [product] moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom en de aanschafprijs van het [product].

Helaas is dit wel het geval en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen te repareren of te vervangen.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]
Als ze niet willen, dan kan je vervolgstappen nemen. In sommige gevallen zou je dus de koopovereenkomst ontbinden, maar gezien de oudheid van het apparaat gaat dan niet.

In dit geval kan je dus nog een brief sturen met een laatste 'kans' voor Apple om het product te repareren, en als ze dit niet doen dat je dan een ander bedrijf inhuurt om het te laten repareren en Apple voor de kosten laat opdraaien.
Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]

Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]

Betreft: Laatste mogelijkheid tot herstel product
[Woonplaats, datum]

Geachte heer/mevrouw,

Op [datum aankoop] kocht ik bij u een [product]. Het betreft een [merknaam en type].

Het [product] heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik omdat [opsomming klachten].

Ik verzocht u op [datum] het [product] te herstellen. Tot nu toe bent u daarin [niet geslaagd / bent u daartoe niet bereid geweest]. Door middel van deze brief wil ik u voor de laatste keer de mogelijkheid bieden om bovengenoemde klachten op te lossen. Mocht u geen actie ondernemen naar aanleiding van dit schrijven dan zal ik het herstel door een andere partij laten uitvoeren. Bij deze stel ik u aansprakelijk voor de kosten die hieruit voortvloeien.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]
http://www.consuwijzer.nl...niet_goed_ondeugdelijk_is

Ook van consuwijzer.nl; [b]Mijn computer is na twee jaar kapot gegaan en de verkoper wil hier niks aan doen. Heeft de verkoper gelijk?

Edit, over consuwijzer.nl:

ConsuWijzer is ontstaan uit een samenwerking tussen drie overheidsorganisaties. Deze organisaties zijn toezichthouders: de Consumentenautoriteit, de NMa (Nederlandse Mededingingsautoriteit) en OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Even een korte reactie: Ja, je zult na nog net geen twee jaar vast wel een soort van garantie hebben. Iig niet de gene die van de fabrikant zelf komt, dus dat maakt het al anders. Het is minder vanzelfsprekend dan. In de officiële garantieperiode kunnen ze niet moeilijk gaan doen en zullen zij eventueel moeten bewijzen dat de schade door jou zelf komt.

Daarna kan je er niet klakkeloos vanuit gaan dat zij kosteloos dingen repareren. Je hoeft zeker niet de volle pond te gaan betalen, maar een deel van de kosten kan wel verwacht worden. Je hebt namelijk al een tijd gebruik mogen maken van het product (of onderdeel dat kapot is). Als deze wordt vervangen kan je in principe weer langer vooruit.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een fiets gaat langer mee als hij word vervangen. Elektronica niet. Tegen de tijd dat een laptop overlijd door iets anders dan een productiefout is de economische waarde van het ding gedaald tot 0. Laptops van 15 jaar oud doen het vaak nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Succes is alles wat ik je kan wensen.

Een APR kan een coulance aanvraag doen bij Apple, het is niet te voorspellen hoe die afgehandeld word.
Mocht u geen actie ondernemen naar aanleiding van dit schrijven dan zal ik het herstel door een andere partij laten uitvoeren. Bij deze stel ik u aansprakelijk voor de kosten die hieruit voortvloeien.
Intressante, dat gaat niet echt op bij Apple. De enige die onderdelen kunnen bestellen voor Apple hardware zijn de Apple Authorised Service Providers. Best kans dat zodra je zo'n procedure start Apple geen onderdelen meer levert voor dat serienummer. (dikke duim enzo maar zou me niet verbazen)

[ Voor 64% gewijzigd door Osxy op 05-09-2011 00:24 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:33:
Een fiets gaat langer mee als hij word vervangen. Elektronica niet. Tegen de tijd dat een laptop overlijd door iets anders dan een productiefout is de economische waarde van het ding gedaald tot 0. Laptops van 15 jaar oud doen het vaak nog steeds.
Dus jij wil beweren dat elektronica niet slijt? Dus als je een computer vanuit 1985 zou opduikelen, dat deze nog probleemloos draait, tenzij er een productiefout is gemaakt? Het is trouwens wel een erg makkelijke stelling om elk falen op productiefouten te schuiven.

Ik denk dat slijtage zeker speelt, ook in elektronica. Een nieuw logic board is daarom ook meer waard dan een al gebruikte. Door de vervanging krijg je dus iets wat feitelijk meer waard is. Vraag maar na aan iedere koper van tweedehands producten of die voor een nieuw of een gebruikt logic board wil in de laptop die je aan zou bieden. Volgens jou zou het niet uit moeten maken.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dan nog dien je enkel te betalen voor het feit dat je een nieuw onderdeel hebt en dat zou dus een (klein) deel van de kosten van een nieuw onderdeel zijn, de kosten van de reparatie liggen bij dit soort dingen vaak ook erg hoog en hiervoor zou je binnen de garantieperiode niet hoeven te betalen.

Ik hoop dat apple inmiddels een beetje is bijgedraaid met garantie zonder extra iCare of hoe het ook heet, een paar jaar geleden zijn ze nog bij kassa in de uitzending geweest omdat ze niet wilden toegeven aan de wetgeving.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• The Great HooD
*;

Apple heeft de kosten van het moederbord, waar van wordt uitgegaan dat dat de boosdoener is, op zich genomen, en de reparatie zal dus naar alle waarschijnlijkheid gratis worden uitgevoerd. Op zich helemaal niet gek of speciaal maar toch voel ik het als een overwinning :7

Nee, wat dat betreft zit Apple bij mij nog steeds erg hoog, goede producten en snelle levering en nu wordt de goede service nu geverifieerd.

Heel misschien heeft dit topic ook nog bijgedragen, misschien dat Apple wel meelas :D

Dank u allen voor de reacties in dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door The Great HooD op 08-09-2011 12:17 ]

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39
Mooi dat het zo is opgelost! :)

Had het eerlijk gezegd ook wel verwacht aangezien mijn eigen ervaringen met Apple,
hoop dat je nog lang plezier zal hebben van je MBP! ;)

It's All In The "Mix"

Pagina: 1