Ah, je was net iets sneller als ik
Ik zal de volgende keer eens wat verder kijken dan mijn neus lang is
Bedankt voor de info jongens, leuke tool
Wow
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?!
Kan je een link naar de wallpaper geven? Hoe heet het programma om die stats van je cpu enz te tonen?
Laat ik een poging wagen om een juiste screenshot te plaatsen.
Met kerst een Air gekregen van vriendin.
Het is best wennen werken op een Apple.
Mijn desktop zoals het nu naar uit ziet. Standaard desktop met een geektools probeersel.
Voor het origineel
Met kerst een Air gekregen van vriendin.
Mijn desktop zoals het nu naar uit ziet. Standaard desktop met een geektools probeersel.

Voor het origineel
[ Voor 4% gewijzigd door kevinl op 27-12-2011 01:52 ]
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Verwijderd
Iconen heb ik hier gedownload. CandyBar gebruikt om de originele iconen te vervangen. En die spacers zijn ingevoerd via Terminal.GoTCoast schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:14:
[...]
Wow
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?!
Edit: En Mirage gebruikt voor het verwijderen van de dock.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 12:52 ]
Verwijderd
Programma is iStat Menus.Wharfedale schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:54:
[...]
Kan je een link naar de wallpaper geven? Hoe heet het programma om die stats van je cpu enz te tonen?
Wallpaper kun je hier vinden.
Wallpapers?Donstil schreef op donderdag 29 december 2011 @ 02:13:
Bureaublad 1
[afbeelding]
Bureaublad 2
[afbeelding]

Achtergrond:
http://tweakers.net/ext/f/cDTEPoKeAf85A1kVqFmb8yOc/full.jpg
[ Voor 44% gewijzigd door Luxurydiver op 29-12-2011 09:22 ]
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Zelf gemaakte foto's
DM me maar als je ze zou willen hebben dan kan ik ze wel mailen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Helemaal geniaal natuurlijk. Vond het altijd al zo vreemd staan. Solid State Drive met een HDD als icon. SSD icon gevonden!
Gelijk maar even al m'n desks een screentje gemaakt. Het matched wel goed zo. Die andere wallpapers zijn ook van wallbase.cc. Gewoon even zoeken op minimallistic

Desk 1

Desk 2

Desk 3
Gelijk maar even al m'n desks een screentje gemaakt. Het matched wel goed zo. Die andere wallpapers zijn ook van wallbase.cc. Gewoon even zoeken op minimallistic

Desk 1

Desk 2

Desk 3
Hierbij mijn desktop
Een vraag waar ik al een tijdje meer rondloop is overigens het volgende;
Vele van jullie hebben een programma in het dock staan met als icoon een groen blad. Wat is dit voor programma?

Edit, zie dat mijn afbeelding het niet doet, even kijken of ik hem ergens anders kan uploaden..
Een vraag waar ik al een tijdje meer rondloop is overigens het volgende;
Vele van jullie hebben een programma in het dock staan met als icoon een groen blad. Wat is dit voor programma?
Edit, zie dat mijn afbeelding het niet doet, even kijken of ik hem ergens anders kan uploaden..
[ Voor 15% gewijzigd door Miezjell op 30-12-2011 23:52 ]
Coda. Webdevelopment kit.Miezjell schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:50:
iMac nu, ik wissel af met andere wall clocks:

Wallpaper: http://vladstudio.com/wal...details.php?punched_metal

Wallpaper: http://vladstudio.com/wal...details.php?punched_metal
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik gebruik m'n desktop zoals ik mijn bureau gebruik:

Rommelig
Wallpaper is zelf gemaakt van een op internet gevonden illustratie

Rommelig
Must find a happy placeTjoekbezoer schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:37:
[afbeelding]
RommeligWallpaper is zelf gemaakt van een op internet gevonden illustratie
Ik zou gek worden als het er zo uitzag.
Schitterende foto'sDonstil schreef op donderdag 29 december 2011 @ 02:13:
Bureaublad 1
[afbeelding]
Bureaublad 2
[afbeelding]
Thnx.
Altijd leuk om te lezen dat foto's gewaardeerd worden.
Er zijn inmiddels verschillende tweakers die ze hebben aangevraagd
(Waaronder jij zelf)
[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 03-01-2012 00:18 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hehe, deed me meteen denken aan Moss uit The IT Crowd, heb zelf om nostalgische redenen het filmpje nog eens bekeken ( http://www.youtube.com/watch?v=Cdurgq7Fw4k ).
Oh ja, mijn bureaublad zie je hieronder, normaal is er wel net iets meer chaos maar de laatste tijd valt het goed mee.

Hier was ik ook naar op zoek! bedankt. Echter wanneer ik het icoontje .tiff in het 'get info' venstertje plak, zie ik een tiff bestandtype plaatje en niet het gewenste icoontje. Hoe los ik dit op?Froggle schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:56:
Helemaal geniaal natuurlijk. Vond het altijd al zo vreemd staan. Solid State Drive met een HDD als icon. SSD icon gevonden!
Welnee; voor de buitenstaander wellicht onzichtbaar, maar hier zit een meedogenloos strak systeem in!ZpAz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:12:
Must find a happy place
Ik zou gek worden als het er zo uitzag.
Tjoekbezoer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:16:
[...]
Welnee; voor de buitenstaander wellicht onzichtbaar, maar hier zit een meedogenloos strak systeem in!
Ik heb het idee dat mijn geektool een beetje de pan uit flipt, wat is het advies? Even helemaal verwijderen en dan weer opnieuw installeren?
PSN: Bellerophon-

wallpaper Keira Knightley
v.l.n.r. dock:
Finder, Adium, Sparrow, Chrome, VMWare, RealVNC, iCal, Word, Excel, Powerpoint, iTunes, VLC, Transmission.
v.l.n.r. taskbar:
Flux, NoSleep, geluid, BT, accu, WiFi
Systeem:
MBP 8.1 (2011 i7)
Dell 27"
OSX Lion 10.7.3 11D36 (developers edition, redelijke batterijduur)
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hoe heb jij die tijd zo uitgeschreven gekregen?mrbriels schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:07:
[afbeelding]
wallpaper komt van kuvva. Ik kan kuvva echt aan iedereen aanraden. Elke dag krijg je een nieuwe wallpaper voorgeschoteld, elke week van een andere artist.
Ziet er vet uit zo.
Heb het uiteindelijk toch werkend gekregen, heb een perl scriptje vertaald.
Het script telt 71 regels, vandaar de Pastebin link.
Voor de liefhebbers.
[ Voor 14% gewijzigd door Rotje333 op 07-01-2012 20:47 ]
2 shots van de desktop van mijn 24" iMac. De eerste met good old Red Alert.
De tweede is met een wallpaper van Kuvva. Verder is alles standaard, alleen de het icoon van de Macintosh HD heb ik aangepast naar een iMac.

MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Erg vette wallpaper! staat nu hier als achtergrond.
_
Mag ik vragen welk programma je gebruikt om je 3fm stream op je bureaublad te krijgen (bowtie, coversutra?) en daarbij het ook nog eens voor elkaar te krijgen de "now playing" erbij te krijgen?Tjoekbezoer schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:37:
[afbeelding]
RommeligWallpaper is zelf gemaakt van een op internet gevonden illustratie
Jazeker; dat is Bowtie met het Hydera theme. Die heb ik vervolgens zelf aangepast met wat bugfixes en extra features, zoals betere 3FM weergave.Appletje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:41:
Mag ik vragen welk programma je gebruikt om je 3fm stream op je bureaublad te krijgen (bowtie, coversutra?) en daarbij het ook nog eens voor elkaar te krijgen de "now playing" erbij te krijgen?
3FM now playing maakt gebruik van een PHP script dat track gegevens van de 3FM site haalt.
Als je toegang hebt tot een server die PHP kan draaien is het zo gepiept, anders wordt het waarschijnlijk een technisch verhaal. Laat maar even weten of je interesse hebt, dan stuur ik je mijn aangepaste theme

De twee mapjes moet ik nog eens opruimen
De robot is van www.thenerdmachine.com
[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 09-01-2012 11:14 ]

Ik zag onlangs een screenshot met die achtergrondafbeelding (en ook met van die coole geektool shells) en heb de achtergrond dan toch gevonden na wat zoeken.
Achtergrond:
http://rasmusnielsen.dk/goodies/
Cool zeg, hoe heb je die RA op je mac gekregen?Bushalte schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:17:
2 shots van de desktop van mijn 24" iMac. De eerste met good old Red Alert.De tweede is met een wallpaper van Kuvva. Verder is alles standaard, alleen de het icoon van de Macintosh HD heb ik aangepast naar een iMac.
[afbeelding]
[afbeelding]

Achtergrond via http://www.kuvva.com/
GeekTool met wat simpele customized scriptjes voor wat stats en 't weer.
Transparante dock met Mirage
Icon setje met CandyBar: Token by Brsev
Nadeel van zo'n roterende achtergrond, waar wel hele gave tussen zitten, is dat je soms die GeekTool stats wat slechter ziet.
Via deze site: http://www.paulthetall.com/page39/page49/page49.html . Hij maakt poorts voor games zodat ze op een Mac kunnen werken. Helaas krijg ik hem alleen goed werkend op de iMac en niet op mijn MacBook. Dit vanwege het probleem van het snelle scrollen. Dat lijkt met de resolutie te maken te hebben.havana schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:10:
[...]
Cool zeg, hoe heb je die RA op je mac gekregen?
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Verwijderd
Ziet er netjes uit! Misschien dat je de afbeelding met ons wilt delen?Ghehe schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:48:
[...]
Oh ja, mijn bureaublad zie je hieronder, normaal is er wel net iets meer chaos maar de laatste tijd valt het goed mee.![]()
[afbeelding]
Op Snow Leopard: Library -> Desktop Pictures -> Black & White -> Sea MistVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:30:
[...]
Ziet er netjes uit! Misschien dat je de afbeelding met ons wilt delen?
Hierbij mijn eerste bijdrage op deze site.
Misschien wat simpel, maar erg elegant;

Wallpaper is hier te vinden ; klikkerdeklik

Met welk programma heb je dat dock gefixed?
iichel schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:51:
[afbeelding]
wallpaper Keira Knightley
v.l.n.r. dock:
Finder, Adium, Sparrow, Chrome, VMWare, RealVNC, iCal, Word, Excel, Powerpoint, iTunes, VLC, Transmission.
v.l.n.r. taskbar:
Flux, NoSleep, geluid, BT, accu, WiFi
Systeem:
MBP 8.1 (2011 i7)
Dell 27"
OSX Lion 10.7.3 11D36 (developers edition, redelijke batterijduur)
Lijkt me Geektool i.s.m. Mirage of iets dergelijk.
Verwijderd
Dit is mijn desktop met geektool. Heb ook dezelfde wallpaper op men 2de scherm

link voor de wallpaper http://awesomewallpaper.f...o-bay-on-guilty-crown.jpg

link voor de wallpaper http://awesomewallpaper.f...o-bay-on-guilty-crown.jpg
Het staat niet in de topicwaarschuwing, maar het kan volgens mij een leuke toevoeging zijn om de gebruikte GeekTool scripts mee te posten. Ik heb hier wel vaker mooie GeekTool creaties zien verschijnen!
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Vanochtend geschoten:

Dock: Finder – Mail – Safari – Address Book – iCal – iTunes – Numbers – Pages – Aperture – Pixelmator – Hues – Coda – Transmit – Squirrel
Menu: Bowtie – I Love Stars – Little Ipsum – Crosshairs – Time Machine – Bluetooth – AirPort – Volume
HDD icons: Agua
Hoedje: Graag een linkje opnemen naar het origineel
Good Fella: Mag ik hem ook voor mezelf houden? Eigen werk enzo. Heb liever niet dat het z'n eigen leven gaat leiden op het internet. Oké.
Vooruit dan maar: Morning Grass

Dock: Finder – Mail – Safari – Address Book – iCal – iTunes – Numbers – Pages – Aperture – Pixelmator – Hues – Coda – Transmit – Squirrel
Menu: Bowtie – I Love Stars – Little Ipsum – Crosshairs – Time Machine – Bluetooth – AirPort – Volume
HDD icons: Agua
Hoedje: Graag een linkje opnemen naar het origineel
Good Fella: Mag ik hem ook voor mezelf houden? Eigen werk enzo. Heb liever niet dat het z'n eigen leven gaat leiden op het internet. Oké.
Vooruit dan maar: Morning Grass
[ Voor 18% gewijzigd door MoietyMe op 18-01-2012 17:33 ]
Het punt is dat de meeste scripts allemaal hetzelfde zijn maar gewoon een andere lay-out hebben (zeer gemakkelijk aan te passen in GeekTool) waardoor ze allemaal anders lijken. Met wat googlen vind je de meest populaire scripts in een paar seconden. Misschien een klein stukje (over) GeekTool toevoegen aan de TS-post kan handig zijn voor beginners.Darkstar schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:27:
Het staat niet in de topicwaarschuwing, maar het kan volgens mij een leuke toevoeging zijn om de gebruikte GeekTool scripts mee te posten. Ik heb hier wel vaker mooie GeekTool creaties zien verschijnen!
Of een lijstje met de meest gebruikte scripts?Ghehe schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:13:
[...]
Het punt is dat de meeste scripts allemaal hetzelfde zijn maar gewoon een andere lay-out hebben (zeer gemakkelijk aan te passen in GeekTool) waardoor ze allemaal anders lijken. Met wat googlen vind je de meest populaire scripts in een paar seconden. Misschien een klein stukje (over) GeekTool toevoegen aan de TS-post kan handig zijn voor beginners.
Klopt, dock achtergrond is gedaan met Geektool en de standaard achtergrond + indicators zijn weggehaald met Mirage.Ghehe schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:51:
[...]
Lijkt me Geektool i.s.m. Mirage of iets dergelijk.(En die achtergrond van die Dock is een iPhone achtergrond, je vindt die waarschijnlijk zo op google als je voor tutorials zoekt in de zin van "How to give my dock an iphone look" ofzoiets
)
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
http://klanten.helder-reclame.nl/ss190112.png
Wallpaper van wallbase.cc
Graag een echte thumbnail maken en linken naar het origineel.
Wallpaper van wallbase.cc
Graag een echte thumbnail maken en linken naar het origineel.
[ Voor 35% gewijzigd door Hoedje op 23-01-2012 21:23 ]
In het kader van simpel en strak was ik op zoek naar een mooi schilderij voor boven mijn bureau.
Uiteindelijk heb ik zelf iets samengesteld, wat eveneens kan fungeren als desktop / wallpaper.
It's A Man's World:

Graag linken naar het origineel, tenminste ik hoop dat die wat groter is
.
Uiteindelijk heb ik zelf iets samengesteld, wat eveneens kan fungeren als desktop / wallpaper.
It's A Man's World:

Graag linken naar het origineel, tenminste ik hoop dat die wat groter is
[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 23-01-2012 21:23 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

wallpaper komt uit deze topic als ik het me goed herinner, linkje: High Vista Diner (1680x1050)
Bowtie theme: curLion (mod) by Sentry
[ Voor 27% gewijzigd door EZ_ op 23-01-2012 20:33 ]
nice Emma Watson, harry Potter fan?Justin schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:28:
Hierbij mijn eerste bijdrage op deze site.
[afbeelding]
verder nice and clean scherm!!
Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!
Grotere versie graag! TopDestianto schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:02:
In het kader van simpel en strak was ik op zoek naar een mooi schilderij voor boven mijn bureau.
It's A Man's World:
[mbr]Graag linken naar het origineel, tenminste ik hoop dat die wat groter is.[/]
Ik kom ook maar is mee doen, niet heel veel speciaals:

En het plaatje dat gebruikt is

[ Voor 3% gewijzigd door ex87 op 07-02-2012 12:13 ]
comic sans? 
hier de mijne: http://imageshack.us/phot...rmafbeelding2012020u.png/ niet heel veel bijzonders

hier de mijne: http://imageshack.us/phot...rmafbeelding2012020u.png/ niet heel veel bijzonders
[ Voor 80% gewijzigd door DeVins op 07-02-2012 18:53 ]
antihipsteralliance
DeVins schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:50:
comic sans?
Nee nee! Wikipedia: Chalkboard (typeface)Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:59:
[...]
Oef, ik ben niet de enige die hier bedenkingen bij heeft
Verwijderd
[quote=Wikipedia]ex87 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:42:
[...]
[...]
Nee nee! Wikipedia: Chalkboard (typeface)
It is regularly compared to Microsoft's Comic Sans font.
[/img]
Bijna even erg dus
Misschien wel erger!Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:08:
[...]
[quote=Wikipedia]
It is regularly compared to Microsoft's Comic Sans font.
[/img]
Bijna even erg dus
Lijken op iets wat verschrikkelijk is
Ai, dat font doet wel pijn aan de ogenex87 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:09:
Ik kom ook maar is mee doen, niet heel veel speciaals:
[afbeelding]
Huidige wallpaper 
Fotosoep wallpaper:

Desktop momenteel:

Vlammende astronaut wallpaper is op www.wallbase.cc te vinden.
Fotosoep wallpaper:

Desktop momenteel:

[ Voor 46% gewijzigd door Hoteldebotel op 10-02-2012 14:41 ]
Vergeet niet je wallpaper te posten heHoteldebotel schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:05:
Huidige wallpaper
(klik voor groot)
[afbeelding]
Dit is hem.Hoteldebotel schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:05:
Niet dat ik moeilijk wil doen maar je kan duidelijk zien dat de originele afbeelding kleiner was en dat iemand er aan heeft zit prutsen (aka de Canvas size vergroot en dan heeft gefilled met een soort geel).
Dus heb ik ook even Photoshop opengeknald en het wat beter gedaan.
Klikje
Kwestie van toch wat on-topic te blijven en visueel te tonen over welke afbeelding het gaat:

[ Voor 8% gewijzigd door Ghehe op 10-02-2012 20:18 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Erg tof, en fijn dat je de link deeltVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:13:
[...]
Dat mag jij vragen
Dat is het Alu Curved 3d dock.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Beetje verder zoeken he Pixeltje.Pixeltje schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:37:
[...]
Erg tof, en fijn dat je de link deeltDownloadlink op de site die jij deelt werkt alleen niet.. zou je een een dropbox public oid willen maken?
http://macthemes.net/forum/viewtopic.php?id=16787502&p=9
ThanksGhehe schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:44:
[...]
Beetje verder zoeken he Pixeltje.Op pagina 9 van dat topic staan allemaal "nieuwe" links:
http://macthemes.net/forum/viewtopic.php?id=16787502&p=9
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:44:
Ook maar eens de mijne bijgooien
[afbeelding]
offtopic:
Topicwaarschuwing al eens gelezen?
Topicwaarschuwing al eens gelezen?
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Rechtsboven? Que pasa?Robberto schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:18:
[afbeelding]
Wallpaper, klik.
Verder niks bijzonders.
Mountain Lion berichtencentrum, gok ik zo.

Weer een aantal dingen om gegooid
Wallpaper komt van wallbase
Icoontjes etc kan ik uploaden op verzoek, folders en de tm-drive zijn van pry
Haha dat je daar in trapt
offtopic:
Hoe bevalt mountain lion? ik ben hem nu op externe disk aan 't installeren. Ben benieuwd
Hoe bevalt mountain lion? ik ben hem nu op externe disk aan 't installeren. Ben benieuwd
Let op:
• Ga niet offtopic.
• Plaats een link naar je bureaubladachtergrond.
• Maak thumbnails van max. 640 pixels breed.
• Vertel wat er te zien valt, zoals iconsets, thema en programma's.
Vragen over aanpassingen en mods, kijk in: [Mac OS X] Customization & Modification
• Ga niet offtopic.
• Plaats een link naar je bureaubladachtergrond.
• Maak thumbnails van max. 640 pixels breed.
• Vertel wat er te zien valt, zoals iconsets, thema en programma's.
Vragen over aanpassingen en mods, kijk in: [Mac OS X] Customization & Modification