[Ubuntu10.04] Transmission-daemon watch-dir werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
ubuntu 10.04 headless
tranmissionbt-daemon 2.33

Ik wil dat tranmission mijn dropbox in de gaten voor nieuwe torrent files. Zo gebeurt zo gedaan:

stop daemon
nano settings.json:

code:
1
2
3
    "watch-dir": "/home/user/Dropbox/DownloadMe",
    "watch-dir-enabled": true
}

start deamon. Maar vervolgens gebeurt er niks als ik een nieuwe torrent in de folder gooi. Zat aan rechten te denken maar zelfs na een chmod 777 wil transmission niks doen :(

Iemand enig idee?

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Die instellingen zijn exact gelijk aan die van mij, inclusief de chmod 777 voor de watchdir (niet zeker of dat nodig is of dat ik dat voor eigen gemak deed).

Zo op het eerste gezicht ligt het daar dus niet aan.

edit:
toevoegingen

Wat heb je voor waarde voor
code:
1
start-added-torrents

?

[ Voor 18% gewijzigd door sub0kelvin op 18-08-2011 22:21 ]

• lowfi
default waarde: true.....

Ook als ik "\/home\/user\/Dropbox\/DownloadMe\/", (json taal?) doe werkt het niet.

• sub0kelvin
Ergens anders in het settings-bestand een komma vergeten?
Ik zit trouwens op transmission 2.05 zie, dus kan zijn dat het stuk is in de nieuwere versie of dat er extra settings nodig zijn.

• lowfi
Ik heb nu zelfs een --purge remove gedaan alles wat ik van transmission kan vinden weg gegooid reboot opnieuw installeren en nog steeds werkt het niet........

Het is me niet gegund :D

edit: gewoon een file via de webinterface uploaden lukt trouwens wel. Servertje staat alleen niet altijd aan.....

[ Voor 23% gewijzigd door lowfi op 18-08-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Iemand nog een brilliant idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Je kunt transmission opstarten met gedetailleerder debuglogging, dat zou je meer informatie moeten geven. Gebruik daarvoor:
code:
1
message-level: 3

Weet je trouwens zeker dat de settings-file ingelezen wordt? Zijn er andere instellingen die wel worden uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Volgens mij heb ik daar ook een hoop gekloot mee gehad.. als ik me het goed herinner, dan moet je Transmission stoppen voor je de json-file aanpast.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
code:
1
sudo /etc/init.d/transmission-daemon stop * Stopping bittorrent daemon transmission-daemon                               sudo                                                                     [ OK ]

;)

Als ik een andere parameter aanpas (/etc/transmission-daemon/settings.json) dan werkt het wel. Is echt iets vreemds met die watchfolder. Ga wel ff aan de slag met debuglvl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Euh, heb je echt /home/user ingevuld? Of is dat om je naam te beschermen? Je weet dat het /home/JOUWUSERNAME moet zijn he?
Check het maar ff.. :+

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
haha nee heb wel de goeie daar ingevuld.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Die chmod, is dat op de map of de bestanden? Probeer anders transmission eens puur als test als root of met sudo uit te voeren. Als het dan wel werkt is het een rechtenprobleem.

[ Voor 60% gewijzigd door MaximusTG op 22-08-2011 18:50 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb een chmod -R gedaan.

Hulde. Ik run hem nu als root en inderdaad hij pakt de torrents wel op. User debian-transmission maar beetje aanpassen?

[ Voor 83% gewijzigd door lowfi op 22-08-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, tja, daar heb ik niet heel veel kaas van gegeten, zou ik zelf ook moeten opzoeken. Draai al vrij lang linux, maar hoe je dat soort dingen nu netjes moet oplossen zou ik niet zo weten.
Maar we zijn iig al een stapje verder. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hmm ik ook niet :P Misschien in root als secondary group? transmission porten zijn wel gemapped in NAT.

id debian-transmission:
code:
1
uid=109(debian-transmission) gid=119(debian-transmission) groups=119(debian-transmission),0(root)

?

[ Voor 51% gewijzigd door lowfi op 22-08-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

lowfi schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:10:
Hmm ik ook niet :P Misschien in root als secondary group? transmission porten zijn wel gemapped in NAT.

id debian-transmission:
code:
1
uid=109(debian-transmission) gid=119(debian-transmission) groups=119(debian-transmission),0(root)

?
Volgens mij kun je dit oplossen met umask en dan zorgen dat bestanden in die specifieke directory op 777 permissies uitkomen. Je wil een torrentclient nooit of te nimmer als root hebben draaien.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
umask in settings.sjon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik bedoel umask op je filesystem, maar dat zou je verder zelf even uit moeten zoeken, omdat ik er het fijne niet van weet.

Luctor et Emergo || specs

Pagina: 1