Toon posts:

Problemen met kabellengte PSU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdelijk een andere voeding (OCZ Modxstream Pro 700W) en de kabels daarvan zijn erg kort. Het probleem is dat de kabel die de cpu van stroom voorziet nu tussen twee heatpipes zit van mijn videokaart (Ati Sapphire HD 4870). Dit is de enige manier waarop ik de kabel kan aansluiten. Ik ben bang dat de hitte van de heatpipes de nylon en het plastic van de voedingskabels kan doen smelten. Dit moet natuurlijk voorkomen worden alleen ik weet niet hoe. Heeft iemand iedeeën?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 22:18 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
An sich kan het plastic wel aardig wat hebben hoor, ik denk niet dat de heatsink zo warm wordt dat het plastic gaat smelten.

Desnoods de kast plat leggen en de voeding niet in je kast monteren, maar los op je kast leggen? Niet optimaal, maar als het tijdelijk is totdat een andere voeding beschikbaar? Of anders in uiterste nood zelf even een extra stukje kabel ertussen zetten (kroonsteentjes of solderen).

[ Voor 14% gewijzigd door Kawaii op 18-08-2011 22:17 ]

• UnFeX3
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 22:33
(jarig!)
Je kan er ook een bij azerty halen.
http://azerty.nl/producte...-stroom-8-pins-25-cm.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik zocht eigenlijk meer naar een type materiaal wat ik er tussen kan leggen. Ik weet niet precies hoe warm die heatpipes worden maar ik heb ze een keer aangeraakt toen me pc aanstond en dat was best warm. Ik denk op z'n minst 50/55 graden celsius.
Ik wil er ook eigenlijk niets los voor kopen aangezien ik deze voeding maar 2 weken ga gebruiken. En vanaf morgen moet die eigenlijk werken.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:23:
Ik zocht eigenlijk meer naar een type materiaal wat ik er tussen kan leggen. Ik weet niet precies hoe warm die heatpipes worden maar ik heb ze een keer aangeraakt toen me pc aanstond en dat was best warm. Ik denk op z'n minst 50/55 graden celsius.
Ik wil er ook eigenlijk niets los voor kopen aangezien ik deze voeding maar 2 weken ga gebruiken. En vanaf morgen moet die eigenlijk werken.
Dacht je dat er iets op 55 graden zou smelten? Dan zul je toch eerder over de 100 moeten gaan.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De heatpipes worden niet heet genoeg om plastic te smelten :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:23:
Dergelijk plastic smelt meestal pas bij temps over de 200 graden. Die 50/55 graden ga je hooguit kaarsvet mee smelten :) Als je het dan toch wilt beschermen, steek er een stukje papier tussen. Wilde eigenlijk eerst alu folie voorstellen maar in een pc kast met geleidingen enzo toch maar niet ;)

https://discord.com/invite/tweakers

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

unfor schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:33:
Dacht je dat er iets op 55 graden zou smelten? Dan zul je toch eerder over de 100 moeten gaan.
...en dan nog niet. Ik geloof dat zelfs het dubbele nog moet kunnen voor je wat merkt. Het zal wél zachter worden op 100 graden, ja.

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik ben gewoon graag voorzichtig ;). Maar ik had eerder op de avond al even wat plastic (kabelbeschermer) warmgestookt met een aansteker en die vloog al heel snel in de fik. Nu is een aansteker een heel stuk warmer (350 graden?) maar dan nog. Ik denk dat ik straks even snel een ander proefje ga doen. Even wat water koken (gelijk cup-a-soepje zetten) en dan wat in een beker doen, plastic erin en kijken of het vervormd. Maar die 50/55 is een schatting. GPU's worden volgens mij rond de 70 graden dus die heatpipes zullen dan iets minder warm worden.

Verwijderd

OCZ staat bekend om zijn korte kabels.

Daar is niks aan te doen.Ook zijn er geen verlengstukken voor.

Enigste wat je kunt doen is of zelf verlengen of een andere voeding.
Ik ben van de 600W versie naar een Coolermaster 850 gegaan.

Ook modulair en de kabels zijn flatkabels.
Passen dus vrijwel overal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:51:
Daar is niks aan te doen.Ook zijn er geen verlengstukken voor.
Uhm... Volgens mijn kan je gewoon verlengstukken kopen voor de cpu kabel? Er zijn staan zelfs twee links naar leveranciers in dit topic.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:18
Ik heb net zo'n kabel besteld en hij komt binnenkort binnen. Maar ik heb hem niet meer nodig, omdat ik er nog 1 heb besteld omdat het TE lang duurde. Je kan hem van mij overkopen? Scheelt je iig de 2-7 euro verzendkosten op de webshops :)

Specs

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:00
Ik heb de 600watt variant en ik heb hetzelfde voor maar dan met een hd6850. Die kabel loopt ook tussen de twee heatpipes van mijn kaart door.

In het begin was ik ook sceprtsch daarover, maar tot nu toe nog niets gesmolten, ook geen klein beetje. Mijn hd6850 is overclockt en wordt max 75°c.

Verwijderd

ik heb mijn ocz voeding probleemloos verlengd met een complete set van die kabels dat ik hiervoor linkte ... bespaart me een hoop moeite ^^

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 15:05
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:48:
Nu is een aansteker een heel stuk warmer (350 graden?) maar dan nog.
Het blauwe deel van de vlam kan wel eens >1000 graden worden...

Verwijderd

Topicstarter
AndRo555 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:57:
Ik heb de 600watt variant en ik heb hetzelfde voor maar dan met een hd6850. Die kabel loopt ook tussen de twee heatpipes van mijn kaart door.

In het begin was ik ook sceprtsch daarover, maar tot nu toe nog niets gesmolten, ook geen klein beetje. Mijn hd6850 is overclockt en wordt max 75°c.
Ok. Dat zal wel meevallen dan denk ik :). Morgen maar even gaan testen dan.

Bedankt voor de reacties. Als ik problemen ondervind na het aanzetten laat ik het zeker weten.

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Je kunt voor vele kabels verlengstukken(4pins, 6pins, 8pins, 20-24 pins enz) kopen bij de betere pcboer of bij bv kleinspul.nl

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:54:
[...]

Uhm... Volgens mijn kan je gewoon verlengstukken kopen voor de cpu kabel? Er zijn staan zelfs twee links naar leveranciers in dit topic.
Had de link niet gezien maar mij werd verteld dat dat niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:05:
[...]

Had de link niet gezien maar mij werd verteld dat dat niet kon.
Kan gewoon ik gebruik er ook 1 ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Titelfixje.
Pagina: 1