talkin' is cheap, people follow like sheep
Verwijderd
Je bedoelt deze: pricewatch: Acer Aspire 5552-P342G32MN
Volgens Acer hoort daar deze accu bij: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model/LC.BTP00.123
Dat zijn 6 cellen, waarschijnlijk 3 in serie, en dat paralel aan een tweede set van 3.
3 * 3.7 = 11.1
Dus de originele zou 11.1 Volt zijn?
Weet je zeker dat op de accu 14.1 Volt staat? Dat is een vreemde spanning voor een gewone Li-ion accu.
Sommige goedkope Li-ion accu's gaan na 3 maanden stuk. Dus een vervangende accu kan nog wel eens tegenvallen.
Volgens Acer hoort daar deze accu bij: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model/LC.BTP00.123
Dat zijn 6 cellen, waarschijnlijk 3 in serie, en dat paralel aan een tweede set van 3.
3 * 3.7 = 11.1
Weet je zeker dat op de accu 14.1 Volt staat? Dat is een vreemde spanning voor een gewone Li-ion accu.
Sommige goedkope Li-ion accu's gaan na 3 maanden stuk. Dus een vervangende accu kan nog wel eens tegenvallen.
Ja dat heb ik gezien en vond het raar dat ik begon te twijfelen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 02:56:
Je bedoelt deze: pricewatch: Acer Aspire 5552-P342G32MN
3 * 3.7 = 11.1
Ik heb de originele accu eraf gehaald om te kijken welk type nummer (AS10D56) ik moest bestellen.
En er staat echt 14,1 volt op
Helaas kan ik die nergens bestellen ook niet bij Acer.
Acer adviseert een compatibel accu LC.BTP00.123
En bij Replacedirect hebben ze die accu.
Dus daarom vraagt ik het hier of het kwaad kan als ik die accu besteld.
Gaat het werken op die laptop en geeft die wel genoeg power op 11,1 volt
Verwijderd
Ik vond dus ook via internet dat Acer die accu adviseert.
Dus dat kun je gerust doen.
Ik zou bijna vragen om een close-up foto van de tekst "14.1" .... ik ben nog steeds niet overtuigd dat er "14.1" op staat.
Ik zou bijna vragen om een close-up foto van de tekst "14.1" .... ik ben nog steeds niet overtuigd dat er "14.1" op staat.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:29:
Ik vond dus ook via internet dat Acer die accu adviseert.

Het is zelf nog hoger 14.8Volt
Er zit niks anders op, ik ga die accu bestellen
Als het niet werkt stuur ik die wel terug
zou je niet eerst beter ff wachten? als je gelijk de goede besteld scheelt verzendkosten.uroy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 07:57:
[...]
Het is zelf nog hoger 14.8Volt
Er zit niks anders op, ik ga die accu bestellen
Als het niet werkt stuur ik die wel terug
ora et labora
Klinkt inderdaad een beetje typisch, en het spanningsverschil is nog best groot ook (3,7volt).
Ik zou zowel replacedirect als acer gewoon een email doen, met je verhaal en de geposte foto. Acer is de fabrikant dus die moet antwoord kunnen geven, en replacedirect zal dit vast vaker bij de hand hebben gehad als het inderdaad de officieel vervangende accu is.
Ik zou zowel replacedirect als acer gewoon een email doen, met je verhaal en de geposte foto. Acer is de fabrikant dus die moet antwoord kunnen geven, en replacedirect zal dit vast vaker bij de hand hebben gehad als het inderdaad de officieel vervangende accu is.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Heb aantal weken terug ook een nieuwe accu besteld bij Replacedirect. alleen voor een Asus laptop.
Hier is ook het verschil van Capaciteit orgineel 4500 mAh vervangend 4400 mAh , Output voltage 14.8v vervangend 11.1 V. dus het zelfde verhaal, als met de Acer
Kijk ik bij asus op de site naar een vervangende Accu zie k dat De Capaciteit verschillen even groot is. het Output voltage verschil kan ik niet terug vinden.
Werkt hier goed, de accu duur van de vervangende accu is nu gemiddeld 2 tot 3 uur, afhankelijk wat ik aan het doen ben met de laptop.
In het begin toen ik mijn laptop net had was de accu duur gelijk aan de vervangende accu
Rede om de accu te vernieuwen was originele oude accu ging met goed geluk 1 uur.deze accu was 2 jaar oud. gebruik was zeer intensief
Hier is ook het verschil van Capaciteit orgineel 4500 mAh vervangend 4400 mAh , Output voltage 14.8v vervangend 11.1 V. dus het zelfde verhaal, als met de Acer
Kijk ik bij asus op de site naar een vervangende Accu zie k dat De Capaciteit verschillen even groot is. het Output voltage verschil kan ik niet terug vinden.
Werkt hier goed, de accu duur van de vervangende accu is nu gemiddeld 2 tot 3 uur, afhankelijk wat ik aan het doen ben met de laptop.
In het begin toen ik mijn laptop net had was de accu duur gelijk aan de vervangende accu
Rede om de accu te vernieuwen was originele oude accu ging met goed geluk 1 uur.deze accu was 2 jaar oud. gebruik was zeer intensief
Ik heb vaker gezien dat laptops verschillende accuspanningen (en dus verschillende aantallen cellen in serie) accepteren. Als de fabrikant het aanraadt is het toch prima?
Verwijderd
Bedankt voor de foto!
14.8 is namelijk wel een normale spanning voor een Li-ion accu.
4 * 3.7 = 14.8
Dus dat zijn vier cellen in serie.
Stel dat per cel de spanning varieert van 3.0 tot 4.2, dan krijg je dit:
4 cellen in serie : 12.0 tot 16.8 Volt
3 cellen in serie : 9.0 tot 12.6 Volt
Dat is dus best een groot verschil, maar blijkbaar heeft Acer de laptop zo gemaakt dat hij onder de 12V nog werkt.
14.8 is namelijk wel een normale spanning voor een Li-ion accu.
4 * 3.7 = 14.8
Dus dat zijn vier cellen in serie.
Stel dat per cel de spanning varieert van 3.0 tot 4.2, dan krijg je dit:
4 cellen in serie : 12.0 tot 16.8 Volt
3 cellen in serie : 9.0 tot 12.6 Volt
Dat is dus best een groot verschil, maar blijkbaar heeft Acer de laptop zo gemaakt dat hij onder de 12V nog werkt.
Pagina: 1