Anoniem: 392481

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Ik keek zonet weer eventjes naar geheugen voor een toekomstig systeem. Ik zag dat het Corsair Vengeance geheugen waar ik een tijd al op zit onder de 50 euro was gedoken. Zoals jullie wel weten dalen de prijzen nog steeds, maar is het nu de tijd om te kopen, voordat de prijs weer omhoog gaat? Er is mij wel es vertelt dat geheugen altijd daalt in prijs als er een nieuwe Windows OS aankomt (Windows 8 nu), nu weet ik niet of het daardoor komt of gewoon door de dalende prijs van chips en dergelijke, dat maakt ook weinig uit, maar is het nu tijd om te kopen of toch nog eventjes wachten, wat geven jullie voor advies??

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Hier kun je advies over de toekomst vinden. ;)

Verder: Computerspullen worden alleen maar goedkoper. Soms zal het een sprongetje duurder worden als een fabriek of hoofdleverancier om wat voor reden ineens niet meer kan leveren, maar uiteindelijk wordt het toch weer goedkoper.

Als je het nodig hebt: kopen, als je het nog niet nodig hebt: wachten.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Het huidige en meest voorkomende geheugen is nu DDR3 (voor nieuwe systemen e.d.).
Dit wordt langzaam aan goedkoper tot een bepaalde prijs, moeilijk te zeggen wat die is.

Zodra er weer nieuw geheugen uitkomt, bijv. DDR4 en dit dan ook weer het gangbare geheugen wordt dan stijgt de prijs van het DDR3 geheugen, omdat het 'schaarser' wordt.
Dit zie je nu ook bij het DDR2 geheugen, dit wordt geleidelijk aan weer wat duurder nu.

Heeft naar mijn idee in ieder geval niets met een nieuw besturingssysteem te maken.

Of zie ik het nu verkeerd mede-Tweakers?

Maar zoals 'EMP' al aangeeft, kopen als je het nodig hebt of wachten.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Klopt helemaal, jasiccama. EMP stelt het m.i. iets te simpel voor; zodra de vraag en productie verminderen, wordt geheugen weer duurder. Dat hebben we met SD-RAM, DDR1 en DDR2 gezien en zal met DDR3 vast ook zo gaan gebeuren.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392481

Topicstarter
Okee dank jullie wel voor jullie reacties en zal er nog eventjes naar kijken. Tijdje geleden werd op tweakers aangekondigd dat (ik dacht) Samsung DDR 4 geheugen had gemaakt, en dit rond zomer 2011 zou uitbrengen, dus het zou kunnen dat DDR 4 er al snel aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

OS heeft er wel iets mee te maken. Toen microsoft windows vista aanbood, werd van alle kanten gedacht dat men massaal zou overstappen naar vista, dat toch iets (lees dubbel) meer geheugen nodig heeft voor fatsoenlijk functioneren dan XP. Maar mensen bleven massaal bij windows XP omdat windows vista niet het meest briljante OS van microsoft was. De grootste vernieuwingen zijn er last minute uitgesloopt en de performance was niet om over naar huis te schrijven.

Toen was er dus grote overproductie omdat geheugenfabrikanten nogal ruim gespeculeerd hadden en kelderden de geheugenprijzen tot onder de fabrieksprijs. 8GB ddr2 geheugen was nooit zo goedkoop geweest.

-_-

Pagina: 1