• thekoekepeer
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03-11-2016
Beste mede-Tweakers,

Ik keek zonet weer eventjes naar geheugen voor een toekomstig systeem. Ik zag dat het Corsair Vengeance geheugen waar ik een tijd al op zit onder de 50 euro was gedoken. Zoals jullie wel weten dalen de prijzen nog steeds, maar is het nu de tijd om te kopen, voordat de prijs weer omhoog gaat? Er is mij wel es vertelt dat geheugen altijd daalt in prijs als er een nieuwe Windows OS aankomt (Windows 8 nu), nu weet ik niet of het daardoor komt of gewoon door de dalende prijs van chips en dergelijke, dat maakt ook weinig uit, maar is het nu tijd om te kopen of toch nog eventjes wachten, wat geven jullie voor advies??

Retorische vraag: als jij het niet weet waarom zou ik het dan weten?

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-12 23:41

EMP

Krulloos!

Hier kun je advies over de toekomst vinden. ;)

Verder: Computerspullen worden alleen maar goedkoper. Soms zal het een sprongetje duurder worden als een fabriek of hoofdleverancier om wat voor reden ineens niet meer kan leveren, maar uiteindelijk wordt het toch weer goedkoper.

Als je het nodig hebt: kopen, als je het nog niet nodig hebt: wachten.

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• jasiccama
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 17:15
Het huidige en meest voorkomende geheugen is nu DDR3 (voor nieuwe systemen e.d.).
Dit wordt langzaam aan goedkoper tot een bepaalde prijs, moeilijk te zeggen wat die is.

Zodra er weer nieuw geheugen uitkomt, bijv. DDR4 en dit dan ook weer het gangbare geheugen wordt dan stijgt de prijs van het DDR3 geheugen, omdat het 'schaarser' wordt.
Dit zie je nu ook bij het DDR2 geheugen, dit wordt geleidelijk aan weer wat duurder nu.

Heeft naar mijn idee in ieder geval niets met een nieuw besturingssysteem te maken.

Of zie ik het nu verkeerd mede-Tweakers?

Maar zoals 'EMP' al aangeeft, kopen als je het nodig hebt of wachten.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI GTX 1070 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• Railgunner
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-08 11:11
Klopt helemaal, jasiccama. EMP stelt het m.i. iets te simpel voor; zodra de vraag en productie verminderen, wordt geheugen weer duurder. Dat hebben we met SD-RAM, DDR1 en DDR2 gezien en zal met DDR3 vast ook zo gaan gebeuren.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 27" 1440p LED | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 12 Mini 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• thekoekepeer
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03-11-2016
Okee dank jullie wel voor jullie reacties en zal er nog eventjes naar kijken. Tijdje geleden werd op tweakers aangekondigd dat (ik dacht) Samsung DDR 4 geheugen had gemaakt, en dit rond zomer 2011 zou uitbrengen, dus het zou kunnen dat DDR 4 er al snel aankomt.

Retorische vraag: als jij het niet weet waarom zou ik het dan weten?

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:07

M2M

medicijnman

OS heeft er wel iets mee te maken. Toen microsoft windows vista aanbood, werd van alle kanten gedacht dat men massaal zou overstappen naar vista, dat toch iets (lees dubbel) meer geheugen nodig heeft voor fatsoenlijk functioneren dan XP. Maar mensen bleven massaal bij windows XP omdat windows vista niet het meest briljante OS van microsoft was. De grootste vernieuwingen zijn er last minute uitgesloopt en de performance was niet om over naar huis te schrijven.

Toen was er dus grote overproductie omdat geheugenfabrikanten nogal ruim gespeculeerd hadden en kelderden de geheugenprijzen tot onder de fabrieksprijs. 8GB ddr2 geheugen was nooit zo goedkoop geweest.

-_-

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee