De geluidskaart van een Windows NT 4.0 WKS-pc had het vandaag begeven. Daarna heb ik de drivers van de defecte kaart verwijderd en de kaart vervangen door een ander exemplaar. Dit is een andere type kaart en heeft andere drivers nodig, dus heb ik ze opgezocht en gedownload. Vervolgens geïnstalleerd en de PC opnieuw opgestart toen dat gevraagd werd.
Vanaf hier begint het probleem echter. De drivers blijken namelijk op de één of andere manier ongeschikt voor het systeem. Het veroorzaakt een BSOD
De drivers verwijderen kan ik ook niet, want het systeem start niet "ver genoeg" door om bij het configuratiescherm te kunnen. De BSOD verschijnt op het moment dat gebruikersnaam/wachtwoord ingevoerd zijn en hij door moet starten naar het bureaublad. Vlak hiervoor verschijnt de BSOD
Een "veilige modus" vanwaar ik de driver kan deïnstalleren zit voor zover ik weet, niet in Windows NT 4.0. Ook simpelweg de geluidskaart uitbouwen in de hoop dat Windows de driver niet gaat laden, werkt niet
Is er een mogelijkheid om alsnog de installatie te "redden" zonder Windows NT (of een andere versie) opnieuw te installeren? Er staat namelijk nogal wat op en het is niet de bedoeling om bij elk driverprobleem opnieuw te beginnen
Vanaf hier begint het probleem echter. De drivers blijken namelijk op de één of andere manier ongeschikt voor het systeem. Het veroorzaakt een BSOD
Een "veilige modus" vanwaar ik de driver kan deïnstalleren zit voor zover ik weet, niet in Windows NT 4.0. Ook simpelweg de geluidskaart uitbouwen in de hoop dat Windows de driver niet gaat laden, werkt niet
Is er een mogelijkheid om alsnog de installatie te "redden" zonder Windows NT (of een andere versie) opnieuw te installeren? Er staat namelijk nogal wat op en het is niet de bedoeling om bij elk driverprobleem opnieuw te beginnen
[ Voor 3% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 17:44 ]