Autoresponder Kamernet.nl op DirectAdminserver

Pagina: 1
Acties:

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
De vader van een vriend van me verhuurt regelmatig kamers via Kamernet.nl. Hij heeft sinds kort een eigen domein, zonder website. Dit is puur voor hem om in zijn e-mails professioneler over te komen dan met een @hotmail domein.

Hij heeft zelf totaal geen verstand van alles wat technisch is, dus vroeg hij mij om een autoresponder in te stellen voor reacties afkomstig van Kamernet. Omdat er heel erg veel wordt gereageerd, kan dat zijn werkdruk behoorlijk doen afnemen. Niet dat ik er heel veel verstand van heb, maar à la, dat lukt nog wel. Ik in DirectAdmin even gekeken, en de autoreplier ingesteld. Even getest, en het werkt perfect.

Althans, zo leek het. Als ik een mail stuur direct vanuit een mailclient of browser dan werkt de autoresponder perfect. Reacties van Kamernet worden echter geheel niet beantwoord, of in elk geval naar het verkeerde emailadres. Ik denk dat het met het volgende te maken heeft;

Een reactie van Kamernet is afkomstig van noreply@kamernet.nl, maar in je mailclient op reply drukken geeft in het "to-veld" het emailadres van de respondent. Deze zit dus ergens in de email, en de mailclient is slim genoeg om deze te gebruiken als reply adres, maar de autoresponder is dit niet en stuurt de mail dus naar de afzender; noreply@kamernet.nl.

Is hier omheen te komen? De instellingen van de autoresponder in DirectAdmin zijn -op zijn zachtst gezegd- karig te noemen, laat staan dat dit in te stellen valt... Google geeft vooral zinnige resultaten voor Exchangeservers, waarvan geen sprake is.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je hebt een From: adres en een Reply-to:-adres. Als deze laatste aanwezig is zal je mailclient deze gebruiken ipv het from-adres. Ik gok dat de autoresponder in de DirectAdminserver gewoon hardcoded respond(t?) richting het from-adres.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Yes, dat is inderdaad iets netter verwoordt wat ik ook al vermoedde. Resteert de vraag; is dit op te lossen, en zo ja; hoe?

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 11:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aangezien nu wel duidelijk is dat dit niks met het gebruikte OS te maken heeft en alles met webhosting verplaats ik dit topic.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
schopje...