Toon posts:

4gb geheugen genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om een Acer Aspire X3990 desktop aan te schaffen, maar mijn vraag is dus: Is 4gb(DDR-3) RAM geheugen genoeg om windows 7 (64 bits) en verschillende andere programma's tegelijk te doen. Want als ik een goede desktop wil kopen met meer dan 4gb geheugen ben ik al snel 100 á 150 euro meer kwijt en om er zelf meer RAM in te zetten is voor mij ook geen optie. dus vandaar mijn vraag ;)

alvast bedankt

Verwijderd

Dan is het misschien wel handig als je vermeld welke verschillende andere programma's je van plan bent tegelijk te draaien. Met zo weinig info kunnen we alleen maar gissen naar een ja of nee.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tsja, hangt natuurlijk er vanaf wat voor verschillende software je gebruikt. :) Maar over het algemeen kan Windows 7 prima overweg met 4GB aan geheugen, en kan je redelijk veel dingen tegelijk draaien.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Definieer "verschillende programma's"? Photoshop, Illustrator, .... is wat anders dan MSN, Skype, Word,...

:)

Enfin, ik heb 4GB werkgeheugen met een E8400 @Windows7 en alles draait behoorlijk rap hoor.

[ Voor 29% gewijzigd door Dennahz op 18-08-2011 19:08 ]

Twitter

• Iaudio87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-01 20:15
4 GB is meer dan genoeg voor het draaien van Windows en verschillende programma's tegelijk. 8 GB wordt pas interessant als je veel met Virtual Machines doet op je pc. Tegenwoordig kost geheugen geen drol, dus daarom wordt er veel voor 8GB gekozen.

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02 11:32
Voor de meeste mensen is 4 GB meer dan genoeg

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-02 11:26
Is inderdaad zeker voldoende. Volgens mij werkt Windows 7 over het algemeen al vlot vanaf 2GB Ram.

Ter zijde, maar misschien interessant:
Volgende week in Aldi (België) een desktop met 4GB Ram, aan 499.
Ik overweeg de desktop zelf te kopen, maar ben er nog niet helemaal uit.

Tegenover de acer heb je bij Aldi in elk geval een jaar extra garantie, een grotere harde schijf (1,5 vs 1TB), USB 3.0 (1 poort), en de GPU lijkt me beter (maar ben ik niet zeker van)
De Acer heeft wel een betere processor (i5 tegenover i3), volgens de benchmarks op PassMark

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de korte uitleg hier de verschillende programma's die ik sowieso wil gebruiken:
word, msn, photoshop internet explorer en zo af en toe voor games, maar dat zijn geen zware games. Dus als ik zo naar de reacties kijk is het pas interessant om 8gb te gebruiken als je veel zware programma's gebruikt en dat ben ik niet van plan. Dus 4gb is maar dan genoeg voor mij.

Harstikke bedankt voor jullie hulp! :)

@BeArt aardige prijs ja, maar aan 1TB heb ik al genoeg en ik kies dan toch liever voor een i5 ipv een i3.;)

(er mag een slotje op)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:33
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:04:
om er zelf meer RAM in te zetten is voor mij ook geen optie. dus vandaar mijn vraag ;)
Geheugen zelf upgrade is 1 van de makkelijkste dingen om te toen, en geeft ook een goed gevoel :) Zelf doen is in dit geval veel goedkoper, maar kan ook altijd later nog. 4 Gb hoort meer dan zat te zijn voor nu. ;)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een 8GB kitje van 2x4GB kost tegenwoordig anders ook niet meer dan 50 euro (en dan heb je een dure webshop!).

https://discord.com/invite/tweakers

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
4GB is genoeg, en later geheugen bijprikken is makkelijk en idd niet duur

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:20:
[...]

Geheugen zelf upgrade is 1 van de makkelijkste dingen om te toen, en geeft ook een goed gevoel :) Zelf doen is in dit geval veel goedkoper, maar kan ook altijd later nog. 4 Gb hoort meer dan zat te zijn voor nu. ;)
ja ik dat kan best ja, maar meestal heb je dan geen garantie meer en ik wil mijn garantie wel graag behouden. Maar als 4gb voor mij toch te weinig te zijn dan ben ik wel van plan om hem zelf te vergroten, want dat scheelt uiteraard een hoop geld.

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
als je het bij de lokale pcboer haalt, willen die het er vast wel ff voor je insteken. Zeker als het de shop is waar je je acer ook aangeschaft hebt

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

BeArt schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:12:
Is inderdaad zeker voldoende. Volgens mij werkt Windows 7 over het algemeen al vlot vanaf 2GB Ram...
Euhm ik zou toch opteren voor minimum 3GB werk geheugen want 2GB is echt soms aan de krappe kant zelfs in XP, wat je soms ziet draaien op de achtergrond is werkelijk gruwelijk.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Jerdek schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:26:
als je het bij de lokale pcboer haalt, willen die het er vast wel ff voor je insteken. Zeker als het de shop is waar je je acer ook aangeschaft hebt
ja dat zal vast wel ja ;) . Ik ga hem de Acer bij informatique bestellen dus dat komt vast wel goed als ik 4gb ram toch te weinig vind.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:33
Dacht dat het een eu-regelgeving was dat garantie niet mocht vervallen bij geheugen en hdd upgrade.

[ Voor 54% gewijzigd door Biersteker op 18-08-2011 19:54 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik vind 512B (4Gb) nogal aan de lage kant anno 2011. Maar ik ben zo'n oude zak die nog het verschil weet tussen hoofdletters en kleine letters en Bytes en bits :z

Serieus:
Je vraag hier is een softwarevraag en eentje die je in willekeurig welke review van Windows 7 beantwoord kunt vinden (incl alle nuances). Aangezien je - voorzover hier te lezen - zelf geen moeite gedaan hebt je vraag te beantwoorden voor je een topic opende gaat het dicht.

Lees wat dat betreft eens:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.