Hai mede-tweakers.
Tot mijn ongenoegen heb ik gekozen voor Canal Digitaal.
Helaas kiezen zij ervoor om internet van KPN aan te bieden.
Ze bieden 20 MB aan, ja met hoofdletter B en vervolgens staat er bij faq dat je het nog even door 8 moet delen en dan effectief ~2.5 MB overhoudt om van te snoepen.
Dat is natuurlijk heel begrijpelijk en mag nog steeds van het wetboek.
Maar als ze me dan 2.5 MB/s aanbieden (20Mbit dus), dan moet dat ook minstens 2+ MB/s zijn.
Nu word ik gecapped op precies 1.1 MB.
YouTube kan ik ook niet sneller dan 150 kb/s downloaden, dus HD streamen kan ik vergeten.
Veel p2p word ook gecapped en ik geloof niet dat ze hiermee in hun recht staan.
Mijn vragen aan mede-tweakers zijn als volgt: (edit)
1. Wat zijn mijn rechten omwille de downloadsnelheid?
Ik zit op 1500 meter hemelsbreed van de centrale en veel websites claimen dat ik 2.1 MB/s zou moeten halen. De lijnlengte zou liggen tussen de 1800 en 1900 en dat zou vervolgens 1.9 MB moeten opleveren.
Daar ben ik ook niet tevreden mee, maar laten we hopen dat compensatie op de prijs wel af te dwingen valt tot op zeker niveau.
2. Mogen ze van bepaalde websites content limiteren?
Op YouTube kan ik niet sneller downloaden dan 150 kb/s. Op het moment dat de cache dus op is haperd YouTube alweer en dat is ^%$! irritant.
3. Het belangrijkste moet nog komen.
Ik heb maar 80 kb/s UPLOAD ten alle tijden.
.
En ADSL moet toch net zoveel upload als download kunnen creëren?
Hun tevredenheidsenquête heb ik ingevuld en aangeklikt dat ze me terug moeten bellen.
Ze hebben me nog niet terug gebeld, maar ik denk dat ik het antwoord op mijn vragen al weet:
1. Uw maximale snelheid is idd 2.1 MB, maar omdat ADSL het verdeeld heb je maar effectief 10 Mbit en heb je dus eigenlijk méér dan waar je voor betaald
.
2. Ja.
.
3. Uw upload snelheid haalt het maximale niet, want u heeft een oude aansluiting
.
edit
*scroll down for end of story*
Tot mijn ongenoegen heb ik gekozen voor Canal Digitaal.
Helaas kiezen zij ervoor om internet van KPN aan te bieden.
Ze bieden 20 MB aan, ja met hoofdletter B en vervolgens staat er bij faq dat je het nog even door 8 moet delen en dan effectief ~2.5 MB overhoudt om van te snoepen.
Dat is natuurlijk heel begrijpelijk en mag nog steeds van het wetboek.
Maar als ze me dan 2.5 MB/s aanbieden (20Mbit dus), dan moet dat ook minstens 2+ MB/s zijn.
Nu word ik gecapped op precies 1.1 MB.
YouTube kan ik ook niet sneller dan 150 kb/s downloaden, dus HD streamen kan ik vergeten.
Veel p2p word ook gecapped en ik geloof niet dat ze hiermee in hun recht staan.
Mijn vragen aan mede-tweakers zijn als volgt: (edit)
1. Wat zijn mijn rechten omwille de downloadsnelheid?
Ik zit op 1500 meter hemelsbreed van de centrale en veel websites claimen dat ik 2.1 MB/s zou moeten halen. De lijnlengte zou liggen tussen de 1800 en 1900 en dat zou vervolgens 1.9 MB moeten opleveren.
Daar ben ik ook niet tevreden mee, maar laten we hopen dat compensatie op de prijs wel af te dwingen valt tot op zeker niveau.
2. Mogen ze van bepaalde websites content limiteren?
Op YouTube kan ik niet sneller downloaden dan 150 kb/s. Op het moment dat de cache dus op is haperd YouTube alweer en dat is ^%$! irritant.
3. Het belangrijkste moet nog komen.
Ik heb maar 80 kb/s UPLOAD ten alle tijden.
En ADSL moet toch net zoveel upload als download kunnen creëren?
Hun tevredenheidsenquête heb ik ingevuld en aangeklikt dat ze me terug moeten bellen.
Ze hebben me nog niet terug gebeld, maar ik denk dat ik het antwoord op mijn vragen al weet:
1. Uw maximale snelheid is idd 2.1 MB, maar omdat ADSL het verdeeld heb je maar effectief 10 Mbit en heb je dus eigenlijk méér dan waar je voor betaald
2. Ja.
3. Uw upload snelheid haalt het maximale niet, want u heeft een oude aansluiting
edit
*scroll down for end of story*
mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB