• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Na vele zoek acties en youtube filmpjes te hebben bekeken ben ik er nog niet uit,

Is het nou werkelijk mogelijk om Whatsapp op de Ipad 1 16 gb wifi te krijgen?

Ik heb zelf geprobeert een WhatsApp IPA Bestandje te downloaden en via een iPhone configuratie wizzard er proberen op te gooien, alleen dit gaf geen succes?

Iemand wel een oplossing?

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 23:36
Voor zover ik weet kan je watsapp alleen gebruiken icm mobiele nummers en aangezien je geen 3g versie hebt heb je ook geen mobiele nummers op je ipad. Hierom kan je geen watsapp gebruiken op de niet 3g versie van de ipad.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:41
Ja het is mogelijk, je moet hem via de iphone activeren en het settingsbestand overzetten.

LET OP: je kunt NIET hetzelfde nummer gebruiken op de iphone.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:01
Bij mijn iPod touch was het geloof ik zo dat je je Whatsapp-contacten bij de contacten van de device zelf moest hebben staan, en dat de code naar je toe ge-smst kon worden op je mobiel. Zo werkt het wel bij mij.

Whatsapp dus gedownload via Cydia.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Lekker wachten tot iOs 5, build-in iMessage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
Alleen de meeste mensen van mn vriendenkring hebben geen ois device vandaar, maar het kan dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 15:52
Bij mij werkt het (ipad 2 3g). Whatsapp gedownload via installous en via cydia whatspad geinstalleerd zodat whatsapp werkt op de ipad. Heb zelf het nummer van m'n sim maar het schijnt ook te werken op wifi only modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
Oke, Jammergenoeg heb ik perongeluk geupdate naar ios 4.3.5 en geen jailbreak meer mogelijk :(

Bedankt voor alle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:54

Nicap

Tsssk....

Heb dezelfde methode gebruikt(whatspad) en ipa bestand. Gebruik een 16GB wifi en heb het telefoonnummer van m'n Nokia N78 opgegeven. Dat werkt allemaal goed. Best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik wil een tablet gaan kopen.. het liefst een Ipad.... ik zal sowieso een versie met Cellular (3G) aanschaffen...

ik wil whatsapp ook op het tablet kunnen gebruiken... mijn vraag is (en google staat te vol met "oude" ipads)... kan dit eenvoudig en zonder jailbreak?
Of kan het op een android tablet eenvoudiger / beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 20:30
De volgende keer kun je hiervoor beter een nieuw topic openen, dan zo'n oud topic omhoog schoppen middels een post :)

Anyway, het is voor zover ik weet niet mogelijk om Whatsapp op je iPad te installeren zonder Jailbreak. Ik weet niet hoe dit bij Android zit. Maar ik zou zeggen dat het bij de iPad iig niet gemakkelijk te installeren is.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 12:41
Op de iPod Touch en iPad wordt whatsapp inderdaad "geblokkeerd". Ook al krijg je het voor elkaar de ipa (app installatiebestand) te installeren op je iPad, dan zegt Whatsapp als je hem hebt opgestart dat je apparaat niet wordt ondersteund.

Enkele jaren geleden zat deze blokkade nog niet ingebouwd in Whatsapp en werkte het op elk iDevice. Tegenwoordig is het alleen nog mogelijk in combinatie met een jailbreak tweak. Die tweak zorgt ervoor dat je iPad (of iPod Touch) wel wordt ondersteund.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-08 18:28
Ik zie dat deze topic al verouderd is, maar voor iedereen die dit alsnog voor elkaar wil krijgen is er toch een optie, zonder jailbreak. Ik heb dit trucje via Google gevonden.

De truc is om Whatsapp eerst opnieuw te installeren op een iPhone. Hierbij vul je het telefoonnummer dat je op de iPad wilt gebruiken. Naar dit nummer wordt door Whatsapp een SMSje met een activatiecode gestuurd.

Je rond dus de installatie af op de iPhone.

Hierna maak je vervolgens een back up van Whatsapp, met een back up applicatie, zoals bijvoorbeeld iTools. Deze back up maak je op een PC/Mac.

Sluit hierna de betreffende iPad aan en zet de back up van Whatsapp op de iPad.

Voila! Nu zal Whatsapp wel werken, want de versiecontrole is uitgevoerd op de iPhone en gebeurd blijkbaar alleen bij het installeren.

Uiteraard neemt Whatsapp nu gewoon de contactpersonen over die op de iPad staan.

Omdat de IOS versie van Whatsapp alleen voor de iPhone bedoeld is, ziet het er allemaal een beetje grof uit, omdat het beeld als het ware opgerekt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb net een nieuwe Ipad mini 2 gekocht.
Gretig als ik was heb ik hem gelijk upgedate naar iOS8. Nu krijg ik telkens een error als ik bovenstaand trucje probeer.
Is het mogelijk dat iOS8 Whatsapp nu weer weet te weren?

Groeten,
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Dat is gissen, maar waarschijnlijk is dit het geval. Terug naar de winkel dus.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Ik heb mijn ipad mini 2 ondertussen gerestored naar 7.1.2, maar ik krijg whatsapp nog steeds niet aan de praat.

Is het het beste om de Ipad nu te jailbreaken of weet iemand hoe dit komt?

gr
Pagina: 1