Tips Pc???

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views

Onderwerpen

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
misschien iets heel raars, maar kunnen jullie mij erop wijzen wat er verbeterd kan worden aan dit systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,90€ 42,90
1Samsung Syncmaster PX2370€ 192,76€ 192,76
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master CM 690 II€ 65,99€ 65,99
1Logitech Wireless Combo MK520€ 35,84€ 35,84
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 163,-€ 163,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 57,65€ 57,65
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 19,68€ 19,68
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)€ 155,55€ 155,55
1Asus P8P67 LE (3.0)€ 83,63€ 83,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 834,50

Hij lijkt mij namelijk veel beter dan de systemen in de bbg...

Hebben jullie tips waarmee ik hem makkelijk sneller kan maken??? (andere componenten dus)
Wat is de bottleneck in deze pc, zijn er voor iets meer of zelf minder betere videokaarten te verkrijgen enzovoort.

En is het nog nuttig om 4 of 8 gb ram met met een snelheid van 1600mhz te kopen?

Het moet trouwens een beetje een allround pc worden, dus ook voor licht videobewerken en games.

(dit word mijn eerste keer dat ik zelf een pc in elkaar zet, en heb er dus nog niet al te veel verstand van :P)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eerst hier eens: *LET OP* - Wat moet ik kopen
en hier CSL beleid

We verwachten op Tweakers toch wel wat meer inzet. Ga dus eerst zelf na wat je van je pc verwacht, lees reviews en topics op allerlei fora. Kom je er dan nog niet uit dan kan je hier je vraag stellen. Geef dan wel duidelijk aan wat je wilt en wat je zelf al uitgezocht hebt. Zomaar een lijstje neerzetten en vragen of er tips zijn gaat waarschijnlijk weinig opleveren.

[ Voor 74% gewijzigd door Microkid op 18-08-2011 17:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, je hebt de BBG bekeken, dus toch een reactie:

Het is mooi samengesteld.

Voor veel minder geld, heb je een computer die maar ietsje langzamer is. Als je voor de drie duurste onderdelen een goedkopere versie neemt. Het is maar een idee.

Geheugen van 1600 MHz is maar een klein beetje duurder, maar je cpu is niet te overklokken. Dus 1333 MHz past bij je cpu.
Waarschijnlijk merk je weinig verschil tussen 4GB en 8GB, zelfs bij videobewerking. Als je meerdere virtual machines gaat draaien, dan is 8GB wel handig. Op dit moment is 8GB niet zo duur, maar je kunt dat later altijd nog er in zetten.

Ben je een CPU-cooler vergeten ? Je kunt beter meteen een mooie CPU-cooler er op zetten, dan spijt krijgen van de meegeleverde cooler en achteraf nog gaan vervangen.

En Windows 7 hoort er ook nog bij.

Je moederbord is een "LE" versie. Dus daar zitten sommige extra's niet op. Maar ik neem aan dat je die al hebt vergeleken met de andere.

Wat die videokaart betreft, dat is echt een kwestie van smaak. Een beetje rondsnuffelen in de PriceWatch zou voldoende moeten zijn om een keuze te maken.

De bottleneck is de harde schijf. Het besturingssysteem op een SSD is een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 03:17:
Okay, je hebt de BBG bekeken, dus toch een reactie:

Het is mooi samengesteld.

Voor veel minder geld, heb je een computer die maar ietsje langzamer is. Als je voor de drie duurste onderdelen een goedkopere versie neemt. Het is maar een idee.

Geheugen van 1600 MHz is maar een klein beetje duurder, maar je cpu is niet te overklokken. Dus 1333 MHz past bij je cpu.
Waarschijnlijk merk je weinig verschil tussen 4GB en 8GB, zelfs bij videobewerking. Als je meerdere virtual machines gaat draaien, dan is 8GB wel handig. Op dit moment is 8GB niet zo duur, maar je kunt dat later altijd nog er in zetten.

Ben je een CPU-cooler vergeten ? Je kunt beter meteen een mooie CPU-cooler er op zetten, dan spijt krijgen van de meegeleverde cooler en achteraf nog gaan vervangen.

En Windows 7 hoort er ook nog bij.

Je moederbord is een "LE" versie. Dus daar zitten sommige extra's niet op. Maar ik neem aan dat je die al hebt vergeleken met de andere.

Wat die videokaart betreft, dat is echt een kwestie van smaak. Een beetje rondsnuffelen in de PriceWatch zou voldoende moeten zijn om een keuze te maken.

De bottleneck is de harde schijf. Het besturingssysteem op een SSD is een verademing.
Bedankt voor deze reactie, voor een cpu koeler kon ik me niet echt voorstellen of het nou wel echt zoveel uitmaakte, een standaard koeler van intel of een losse koeler van 20 euro erbij. Maar daar zal ik dan ook nog eens goed naar kijken.

Een ssd, ik denk dat ik die er dan inderdaad gewoon bij ga kopen. Het zou zonde zijn als alles goed is maar dat de ssd de grote vertrager is van het hele systeem!

Ik heb inderdaad veel naar de bbg gekeken en daar steeds wat aan aangepast naar mijn wens. Ik had zelf het gevoel dat de cpu helemaal niet in balans was met de videokaart, maar dat kan ook aan mij liggen...

Ik vraag mij alleen nog af of een moederbord van bijvoorbeeld 150 euro direct veel betere prestaties geeft, of heeft deze dan alleen maar meer aansluitingen, enzovoort...?

Dit zou trouwens dan het nieuwe systeem worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green 5900.3, 1.5TB€ 50,50€ 50,50
1Samsung Syncmaster BX2235€ 99,-€ 99,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master CM 690 II€ 66,-€ 66,-
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,90€ 29,90
1Logitech Wireless Combo MK520€ 35,84€ 35,84
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 162,41€ 162,41
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 57,65€ 57,65
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 88,90€ 88,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 19,66€ 19,66
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)€ 155,55€ 155,55
1Asus P8P67 LE (3.0)€ 83,45€ 83,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 866,36

Helaas moet ik dan een goedkoper beeldscherm nemen, maarja...

Kan iemand mij eigenlijk vertellen hoe ik kan berekenen/ erachter komen hoeveel wat voeding ik nodig heb?

[ Voor 53% gewijzigd door Appel105 op 19-08-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de cpu in balans is met de grafische kaart, dat hangt er helemaal van af wat je wilt. Zoals je het nu hebt, gaat het prima samen om van alles mee te doen.

Een duurder moederbord is niet altijd sneller. De cpu (i5) en de chipset (P67) bepalen bijna alles. Een duurder moederbord heeft allerlei extra's, en kan meestal meer stroom leveren en zitten er grotere koelvlakken op om te overklokken. Soms kan een duurder moederbord beter zijn, omdat de printplaat beter is, maar dat is lastig van te voren in te schatten. Jouw moederbord kan waarschijnlijk toch al heel wat jaren mee.

Het vermogen voor de voeding is een slag in de ruimte. Dit is wat ik ter plaatse verzin: 150 Watt voor CPU+mainboard. 50 Watt voor overige componenten behalve de grafische kaart. 100 Watt reserve en voor overklokken. En de rest voor de grafische kaart. Je hebt dus nu 300 Watt over voor de grafische kaart.

Je hebt een haakse cpu-cooler gekozen. Dat is een goede keuze. Of hij stil genoeg is, dat moet je zelf even nakijken. Ik zet er soms alsnog een "BeQuiet" fan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:53:
Kijk eerst hier eens: *LET OP* - Wat moet ik kopen
en hier CSL beleid

We verwachten op Tweakers toch wel wat meer inzet. Ga dus eerst zelf na wat je van je pc verwacht, lees reviews en topics op allerlei fora. Kom je er dan nog niet uit dan kan je hier je vraag stellen. Geef dan wel duidelijk aan wat je wilt en wat je zelf al uitgezocht hebt. Zomaar een lijstje neerzetten en vragen of er tips zijn gaat waarschijnlijk weinig opleveren.
Dat dus... We hebben niet voor niets NBBG topics. Het lijkt onzinnig, maar als iedereen een eigen topic gaat aanmaken word je ook niet goed geholpen...

Dit topic gaat dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.