• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Veel bedrijven gebruiken 0900 nummers voor bijvoorbeeld de klantenservice. Een nummer dat vanaf een vaste lijn 10 cpm kost, kost mobiel ineens 40 cpm of zelfs 125 cpm. Dit vind ik buitensporig en onredelijk. Geld binnenharken is de enige reden van dit verschil.
Is er, behalve een normaal nummer van de klantenservice bemachtigen of toch een vaste lijn gebruiken, een manier om zo'n nummer voor een normaal tarief te bellen? Misschien via Skype of een VoIP provider.

En is hier iets tegen te doen? Dit is toch niet normaal?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Sja, 't is meestal zo dat 'goedkope' bedrijven hele dure klantenservice's hebben. De kosten worden door de leverancier van de lijn aan dat bedrijf berekend, daar kan je niet omheen. Tenzij je het lokale nummer weet te achterhalen (Daar zijn sites voor)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:47:
Sja, 't is meestal zo dat 'goedkope' bedrijven hele dure klantenservice's hebben.
Lezen... Dit gaat niet over wat de eigenaar van het 0900 nummer rekent (dat is 10 cpm), dit gaat erover wat het jou kost als je met een mobiele telefoon belt. Het verschil verdwijnt in de zakken van de mobiele telefonie provider.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-08-2011 16:50 ]

• 418O2
  • Laatst online: 23:31
in welke situatie wordt 10cpm dan 125cpm?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

418O2 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:47:
Sja, 't is meestal zo dat 'goedkope' bedrijven hele dure klantenservice's hebben. De kosten worden door de leverancier van de lijn aan dat bedrijf berekend, daar kan je niet omheen. Tenzij je het lokale nummer weet te achterhalen (Daar zijn sites voor)
Goedkope bedrijven als: ING, UWV, Postbus 51, XS4ALL, allemaal servicenummers.

Ookal is postbus 51 een 0800-nummer, dat geldt niet voor een mobiel.

UWV hanteert wel: dit gesprek zijn de lokale gesprekskosten, maar de providers gaan daar niet in mee, en komen dus nog kosten bij. Bij de ING staat ook een 0900-nummer bij de klantenservice, die is ook prijzig met een mobiel. Punt is dat 09xx en 08xx nummers niet vanuit het buitenland werken, en bij de ING staat er dus ook een nummer die je kan bellen als je in het buitenland zit.

Als ik dus een instantie moet hebben die een 09xx/08xx nummer gebruiken, ga ik gewoon op zoek naar het 'normale nummer'.

Dus nee, de service-nummers zijn niet belachelijk duur, de providers maken het idioot duur, mooie melkkoe want je ziet steeds vaker servicenummers voorbij komen.

Ey!! Macarena \o/

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

418O2 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:53:
"Dit telefoon-nummer kost circa 10 eurocent per minuut, plus de extra kosten voor mobiel gebruik, zie hiervoor uw telefoon provider."

Nooit gehoord als je een service-nummer met je mobiel hebt gebeld?

Al denk ik dat 0,10 -> 1,25 wel een beetje overdreven is :P

Edit: Dus niet echt overdreven..

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 18-08-2011 16:59 ]

Ey!! Macarena \o/

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 17:16

Rmg

Olaf van der Spek schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:49:
[...]

Lezen... Dit gaat niet over wat de eigenaar van het 0900 nummer rekent (dat is 10 cpm), dit gaat erover wat het jou kost als je met een mobiele telefoon belt. Het verschil verdwijnt in de zakken van de mobiele telefonie provider.
ahja idd.

http://www.bellen.com/con...-0900-nummers-bellen.aspx
418O2 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:53:
bij sommige prepaid providers:

dit is wat verschillende providers er van maken bovenop de 10cnt (prepaid)

Aanbieder Kosten prepaid bellen naar 0900 Bijzonderheden
AH mobiel € 1,15 per minuut +
€ 0,07 starttarief Elke minuut volledig. Bellen naar 0906/0909 nummers is niet mogelijk.
Aldi onbekend Vermeldt geen tarieven
AY YILDIZ 0900 tarief + standaard gesprekskosten
Ben 0900 tarief + standaard gesprekskosten
DekaMobiel 0900 tarief + € 0,20 Afhankelijk van het servicenummer wordt per minuut of per gesprek afgerekend
HEMA € 1,30 per minuut + € 0,07 starttarief Eerste minuut volledig. Maximaal € 65,- per gesprek
Hi € 1,30 per minuut Eerste minuut volledig. Maximumtarief per gesprek bij minuuttarief hoger dan €0,15

http://www.bellen.com/con...-0900-nummers-bellen.aspx

voor abbo staat er dit bij:
Heeft u een abonnement bij uw mobiele operator, dan betaalt u het 0900-nummer tarief, opgehoogd met het tarief voor nationaal bellen dat behoort bij uw abonnement. Bij abonnementen met een belbundel geldt doorgaans het buitenbundeltarief. Deze tarieven kunt u terugvinden in de Tariefvergelijking Mobiele Telefonie van Bellen.com

[ Voor 11% gewijzigd door Rmg op 18-08-2011 16:58 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:38

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

^^Met Rmg: Bij mobiele abonnementen wordt vaak het buiten-de-bundel tarief gerekend.
Waarom willen providers hiervan profiteren? Hebben ze extra kosten aan het doorverbinden aan service nummers? Ik vind het ook pure geldklopperij!

Life is not about specs, it is about joy!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
http://www.alternatief0900nummer.nl/

En anders naam bedrijf + alternatief 0900 googlen.
Zelfs de politie is tegen nogmaal normaal tarief te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:03

Sorcerer8472

Mens sana?

bartvl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:02:
^^Met Rmg: Bij mobiele abonnementen wordt vaak het buiten-de-bundel tarief gerekend.
Waarom willen providers hiervan profiteren? Hebben ze extra kosten aan het doorverbinden aan service nummers? Ik vind het ook pure geldklopperij!
Ze hebben geen extra kosten. Volgens mij is het zelfs lucratiever voor een provider om een 0900-gesprek op te zetten dan een gewoon gesprek, maar vooral bij goedkope abo's en bij prepaid wordt er 'misbruik' van gemaakt door providers door een hoog buitenbundel minuuttarief te rekenen gewoon omdat het toch in de kleine lettertjes staat en men er niet op let.

Kijk ook naar T-Mobile: zij zijn in het algemeen net iets goedkoper per minuut, maar 088-nummers (bedrijfsnummers die bij normale providers niet of nauwelijks duurder zijn) tellen ze gewoon buiten de bundel: € 0,30 per minuut bij de nieuwe abo's dus, in plaats van binnen je bundel (KPN, Vodafone en zelfs veel MVNO's). Als je vaak naar 088-nrs moet bellen (veel universiteiten en bedrijven gebruiken die) dan kan dat enorm in de kosten lopen: 1 uur bellen kost je immers al 18 euro dan!

Bij 0900 geldt vaak hetzelfde: buitenbundeltarief + nummertarief. Bij veel abo's is dat tegenwoordig € 0,30 en bij sommige zelfs € 0,35! Bij zakelijke is het vaak weer goedkoper en kan het onder de € 0,10 zijn. Een vaste lijn is toch zo gek nog niet :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:58:
Bij 0900 geldt vaak hetzelfde: buitenbundeltarief + nummertarief. Bij veel abo's is dat tegenwoordig € 0,30 en bij sommige zelfs € 0,35! Bij zakelijke is het vaak weer goedkoper en kan het onder de € 0,10 zijn. Een vaste lijn is toch zo gek nog niet :P
Een vaste lijn is een dure grap als je hem maar een paar keer per jaar nodig hebt. Misschien kunnen we allemaal een klacht indien bij de Opta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:46:
[...]

Een vaste lijn is een dure grap als je hem maar een paar keer per jaar nodig hebt. Misschien kunnen we allemaal een klacht indien bij de Opta?
Regel een online petitie die we kunnen tekenen, en mijn inschrijving heb je.

Het zou al een hoop schelen als ze je bundeltarief pakken als er 'nog even bovenop' dan het buiten de bundel tarief. In mijn geval is dat verschil al een factor 10. Dus servicenummers zijn asociaal duur met een mobiel.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RaZ schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:52:
Regel een online petitie die we kunnen tekenen, en mijn inschrijving heb je.
Hoeveel zin heeft zo'n petitie?

Een klacht indienen is waarschijnlijk zinvoller: https://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:35:
[...]

Hoeveel zin heeft zo'n petitie?

Een klacht indienen is waarschijnlijk zinvoller: https://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
Er is momenteel geen wet o.i.d. om deze tarieven binnen de perken te houden. Dus klagen bij Consuwijzer is niet echt zinnig. Op deze kosten letten als je je abo afsluit heeft wel zin (dus ook 088-nrs die T-Mobile als enige buiten de bundel rekent, wat echt belachelijk is imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:27:
Er is momenteel geen wet o.i.d. om deze tarieven binnen de perken te houden. Dus klagen bij Consuwijzer is niet echt zinnig. Op deze kosten letten als je je abo afsluit heeft wel zin (dus ook 088-nrs die T-Mobile als enige buiten de bundel rekent, wat echt belachelijk is imo).
http://www.wetboek-online...communicatiewet/6a.7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nieuws: OPTA: tarieven 0800-nummers tien keer hoger dan kosten

Dat is toevallig. 0900 is niet het enige wat met te hoge prijzen kampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

bij simyo prepaid betaal je 0900-tarief van het bedrijf dat je belt + €0.10 per minuut.. dus kan je dat nemen ipv vaste telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zie deze reactie nu pas, maargoed, het is meer een kapstokartikel dat wacht op de eerste persoon die een telco aan wil klagen erom. Bij roaming wordt er ook extreem veel winst gemaakt bijvoorbeeld, maar da's ook iets wat iedere telco ongeveer doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

RaZ schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:56:
[...]
Ookal is postbus 51 een 0800-nummer, dat geldt niet voor een mobiel.
0800 is vaak wel gratis. Zie bijvoorbeeld Telfort (overige tarieven) of Vodafone (PDF).

Dat 0900 nummers zoveel geld kosten via mobiel is iets wat mij ook altijd gestoord heeft. Een echte oplossing weet ik ook niet. Wel zijn er workarounds te verzinnen, zoals al genoemd. Hoewel je niet altijd in de hand hebt met wat voor instantie of bedrijf je in zee gaat kijk ik in de gevallen waarin ik wel de keuze heb of het bedrijf via een normaal nummer te bereiken is. Verder kun je mailen als iets niet zoveel haast heeft of een brief schrijven (dat laatste klinkt ouderwets maar vaak maakt een brief meer indruk is mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verhip, je hebt gelijk. Normaal kreeg ik wel altijd de melding dat er nog extra kosten bij kwamen, nu net een paar 0800-nummers geprobeerd, en niet dat riedeltje gehoord met "plus de kosten van het gebruik van uw mobiele telefoon".

T Mobile heft dus ook geen extra kosten meer voor 0800-nummers. Cool.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

0800 is altijd gratis. Wel kunnen 0800-aanbieders ervoor kiezen om geen gesprekken vanaf mobiele telefoons te accepteren (daar betalen ze namelijk zeer veel voor; vaak meer dan 30 ct/minuut ex btw via een serviceprovider!)

Maar als consument betaal je in Nederland nooit voor het bellen naar een 0800-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:01
Het ergste is nog wel dat de 0900 nummers ons (bakken!) met geld kosten als we via de mobiel bellen maar voor de klantenservice waar we heen bellen ook.

De meeste nummers kosten 10ct per minuut. Dit levert de eigenaar van het 0900 nummer 0,004ct per minuut op. Dat is natuurlijk helemaal niets dus rijk zullen ze er niet van worden.

Erger nog zijn nummers als 0900 TUIG. Deze kosten voor de beller 0,01 per minuut + 25ct voor de mobiele telefoon. Maar kost de overheid zelf ook nog eens 0,08 ct per minuut. Nu weet ik niet over de overheid hier een uitzondering voor heeft gekregen maar het lijkt me van niet.

Waarom doen bedrijven altijd zo geheimzinnig over de echte nummers achter de 0,10ct kostende 0900 nummers? Je tikt een nummer toch over/aan dus dat het eenvoudiger te onthouden is vind ik een non argument...

Overzicht opbrengsten 0900: http://www.belfabriek.nl/0900-nummers-per-minuut

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 17-10-2011 10:50 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:46:
[...]

Voor 10 euro per jaar (Budgetphone) heb je een vast nummer en jaag je andere mensen ook niet op kosten die geen dure mobiel met abo hebben. Vaste nummers zijn ook goedkoper als mobiele nummers, dus de lijn met 0900-nummers zouden de mensen die hier het hardste klagen ook naar zichzelf kunnen doortrekken (met Voip naar vaste nummers bel je bijna gratis)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb nu standaard alle 0900 nummers laten blokkeren bij Vodafone, met uitzondering van aantal nummers die ik wel eens nodig zou hebben (rabofoon bv). Jammer voor die paar bedrijven die enkel via 0900 te bereiken zijn, maar heb weinig zin in onnodige kosten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:51

DataGhost

iPL dev

laurens0619 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:50:
Waarom doen bedrijven altijd zo geheimzinnig over de echte nummers achter de 0,10ct kostende 0900 nummers? Je tikt een nummer toch over/aan dus dat het eenvoudiger te onthouden is vind ik een non argument...
Omdat er een shitload aan ontzettend trieste mensen rondloopt (vooral pubers) die dat soort (vooral 0800-) nummers gaan bellen en dan een pizza willen bestellen ofzo. Met een betaalnummer werp je een drempel op en, naar ik begrepen heb, gebruiken de meeste bedrijven het laagste tarief om het gesprek nog zo goedkoop mogelijk te laten zijn, terwijl het voor een geinbeller veel minder aantrekkelijk wordt om te bellen. Een heleboel bedrijven zijn overgestapt van 0800 naar 0900.
Verder voorkom je ook een hoop loze helpdeskcalls voor 'problemen' die je met een halve seconde nadenken ook zelf had kunnen oplossen.

Neemt niet weg dat ik het ook kut vind dat het altijd maar geld moet kosten en dat je alsnog vaak in de wacht staat maar wat is het alternatief? De wachttijden zullen in ieder geval al teruggedrongen zijn omdat men minder snel belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:04:
Ik heb nu standaard alle 0900 nummers laten blokkeren bij Vodafone, met uitzondering van aantal nummers die ik wel eens nodig zou hebben (rabofoon bv). Jammer voor die paar bedrijven die enkel via 0900 te bereiken zijn, maar heb weinig zin in onnodige kosten.
http://www.alternatief090...tief+0900+nummer+Rabobank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 12:01

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DataGhost schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:15:
Met een betaalnummer werp je een drempel op en, naar ik begrepen heb, gebruiken de meeste bedrijven het laagste tarief om het gesprek nog zo goedkoop mogelijk te laten zijn, terwijl het voor een geinbeller veel minder aantrekkelijk wordt om te bellen.
10 cpm is niet onredelijk, maar het punt is juist dat (mobiele) telefonieproviders hier 35 of zelfs 100+ cpm voor rekenen. En dat is toch iets minder leuk.
Marzman schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:58:
Voor 10 euro per jaar (Budgetphone) heb je een vast nummer en jaag je andere mensen ook niet op kosten die geen dure mobiel met abo hebben.
Is toch weer 10 euro per jaar en een abo extra... Betaal je dan wel 10 cpm als je naar een 10 cpm 0900 nummer belt?
Vaste nummers zijn ook goedkoper als mobiele nummers, dus de lijn met 0900-nummers zouden de mensen die hier het hardste klagen ook naar zichzelf kunnen doortrekken (met Voip naar vaste nummers bel je bijna gratis)
Ik ben al kosteloos bereikbaar via (voice) IM, dat anderen ervoor kiezen een ouderwetse telefoon te gebruiken is toch niet mijn schuld?

[ Voor 41% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-10-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw

fckgw

rhqq2

laurens0619 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:50:
[...]
Ik heb het idee dat men denkt dat klanten graag een 0900 nummer willen zien omdat dit professioneel zou staan. Bedrijven denken nu eenmaal vaak te weten wat de consument wil. Het is ook niet voor niets dat bedrijven klanten tegenwoordig vaak tutoyeren. Dat is dan in het kader van dichter bij de klant staan (ofzo) en gaat ook van een veronderstelling uit (namelijk dat klanten dat prettig zouden vinden).

Een meer praktische reden kan zijn dat je met een 0900 nummer minder aan een geografische locatie gebonden zit. Technisch gezien kun je een lokaal (voip) nummer natuurlijk best 100 KM verderop gebruiken maar voor zover ik weet is dit nog steeds niet toegestaan. Als een bedrijf dus verhuist zal het als het een normaal nummer gebruikt zijn nummer moeten veranderen en dit hoeft met een 0900 nummer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

088-nrs zijn veel handiger om professioneel over te komen dan. Daar zitten geen rare prijsstructuren aan vast en sinds kort rekent T-Mobile deze ook gewoon binnen de bundel (was eerst buiten de bundel, stelletje halvegaren dat het zijn 8)7).

Verder is het inderdaad erg handig om een vaste telefoonaansluiting te hebben voor het bellen naar 0900-nummers. Bij een (zakelijk) abonnement is het ook veel goedkoper om naar 0900 te bellen dan met prepaid, dus da's ook een mogelijkheid.

Overigens is ook het bellen van internationale nummers belachelijk duur via mobiel. De operator kost een gesprek naar Engeland bijvoorbeeld nog geen 2 cent per minuut (mobiel <10 cent per minuut), maar ze rekenen er zonder blikken of blozen gewoon vaak bedragen van circa 70 cent per minuut voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw

fckgw

rhqq2

Sorcerer8472 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:00:
088-nrs zijn veel handiger om professioneel over te komen dan. Daar zitten geen rare prijsstructuren aan vast en sinds kort rekent T-Mobile deze ook gewoon binnen de bundel (was eerst buiten de bundel, stelletje halvegaren dat het zijn 8)7).
Ik zeg niet dat ik het professioneel vind overkomen, ik denk alleen dat bedrijven denken dat een 0900 nummer professioneel overkomt. 088 nummers kosten bij veel providers nog wel geld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

fckgw schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:04:
[...]

Ik zeg niet dat ik het professioneel vind overkomen, ik denk alleen dat bedrijven denken dat een 0900 nummer professioneel overkomt. 088 nummers kosten bij veel providers nog wel geld overigens.
Ja, dat las ik idd. Bij welke kost het wel geld om ernaar te bellen dan? (een 088-nr nemen kost de houder weliswaar geld, maar niet veel meer dan een gewoon netnummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw

fckgw

rhqq2

Sorcerer8472 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:05:
[...]

Ja, dat las ik idd. Bij welke kost het wel geld om ernaar te bellen dan? (een 088-nr nemen kost de houder weliswaar geld, maar niet veel meer dan een gewoon netnummer)
Hmm je hebt gelijk, dit lijkt nu bij alle grote providers binnen de bundel te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 10:01

Amafi

Amafi

Super bump.

Ook tegenaangelopen, na een kapotte printer gebeld met een 0900 nummer, helaas redelijk lang om uit te leggen dat de printer het echt niet meer deed. En uiteindelijk een nieuwe printer gekregen. Dus tevreden dat ik "redelijk kostenloos" een goede oplossing had.

Ik wist dat het informatienummer 10 cent + de kosten van uw mobiele telefoon waren.
Wat ik in mijn onwetendheid niet wist is dat oa. Ben hier 31 cent per minuut voor rekent want alle 0900 nummers vallen buiten de bundel...... (ja staat in het contract in de kleinere lettertjes)
Nu is het niet zo dan Ben de boosdoener is, het zijn immers allemaal boeven als ik de tarieven vergelijk.

Is het buiten de bundel vallen van 0900 nummers nog iets wat we moeten accepteren?
Of is er al een aanbieder die dit niet doet? Had nog ruim voldoende minuten over op mijn bundel, maar de inkomsten zijn voor Ben verdubbeld aangezien ik totaal meer dan 30min een 0900 nummer heb gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:54
Ja dat is op zich wel fijn, maar als de belminuten standaard buiten de bundel blijven vallen, en het bellen buiten de bundel duur is, dan blijft het een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als 0,10 euro 1,25 euro wordt heb je wel hele ongunstige buitenbundeltarieven en moet je met een mobiel dergelijke nummers niet bellen. Bel dan met Voipbuster ofzo, betaal je ook meer (want je betaald BTW in Nederland en in Luxemburg) maar geen 1,25 (0,12 wordt het dan ofzo). Of je kijkt of er een ander nummer is, vaak is er een ander nummer voor mensen in het buitenland (dan werken 0900-nummers niet altijd)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1