Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb beneden een LCD tv aangesloten op een humax decoder met smartcard van een digitale tv aanbieder. Nu heb ik ook een tv gekocht voor op mijn slaapkamer en wil ik daar ook graag digitaal tv kunnen kijken met dezelfde zenders als beneden.

Ik heb gebeld naar de aanbieder en volgens hun moet ik nog een decoder aanschaffen én ik moet een kopie van mijn smartcard halen waar ik €7,- per maand voor moet gaan betalen.

Heeft iemand een idee of er een andere (goedkopere) mogelijkheid is, zodat ik ook digitaal boven kan kijken? Ik wil wel graag tegelijkertijd 2 verschillende zenders kunnen zien. Ik hoor het graag, alvast bedankt!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36
welke provider heb je ?

• gidion1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02 22:09
Indien je Ziggo hebt: Koop een digitale decoder en een smartcard. Registreer de smartcard en je hebt dezelfde zenders als beneden. Eenmalige kosten heb je altijd, een extra smartcard registreren kost niets.
Kosten voor een decoder, 2e hands ongeveer 30 euro. Smartcard is ongeveer 30 euro.

• 418O2
gidion1987 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:10:
Indien je Ziggo hebt: Koop een digitale decoder en een smartcard. Registreer de smartcard en je hebt dezelfde zenders als beneden. Eenmalige kosten heb je altijd, een extra smartcard registreren kost niets.
Kosten voor een decoder, 2e hands ongeveer 30 euro. Smartcard is ongeveer 30 euro.
Heb je ook wel voor 15 euro. Maar omdat hij extra moet betalen voor een smartcard, denk ik niet dat hij Ziggo heeft.

• gidion1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02 22:09
418O2 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:17:
[...]

Heb je ook wel voor 15 euro. Maar omdat hij extra moet betalen voor een smartcard, denk ik niet dat hij Ziggo heeft.
Ben ik met je eens. Maar omdat ik niet weet welke provider hij heeft, vertel ik maar hoe Ziggo ermee om gaat :)

Een kopie van een smartcard, daar heb ik nog niet eerder van gehoord...

Verwijderd

Topicstarter
ik zit bij stichting kabelnet veendam

• 418O2
dan heb je geen keuze. Tenzij je een smartcard koopt en die weet te clonen (weet niet of dat uberhaupt mogelijk is), maar dat mag hier niet besproken worden gok ik zo.

Dus, óf 7 euro lappen, óf boven analoog kijken.

Verwijderd

Topicstarter
is er ook geen optie om iets van een marmitek kastje er tussen te plaatsen? Ik ken wel van die kastjes die het signaal van beneden naar boven sturen (maar dan heb je dezelfde zender als beneden), misschien dat ze er ook zijn dat je wel verschillende zenders kunt kiezen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die Marmitek kastjes zijn troep eerste klas. Overigens werkt die alleen met een video-in op het ene kastje, en video-out op de andere, wat inhoud dat je alsnog moet zappen via de decoder (er zit wel eens waar ook een IR doorstuursysteem in), maar 2 verschillende kanalen kijken, kan er niet mee.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
ik had gisteren even de smartcard uit de decoder beneden gehaald en de "normale" zenders had ik dan wel digitaal, maar de extra pakketten niet. Zou ik dat boven niet kunnen doen? Op dit moment heb ik veel ruis in mijn beeld boven, maar als ik er dan een digitale decoder tussen zet wordt het beeld vast scherper en kan ik altijd als ik wil de smartcard van beneden naar boven halen.

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:50
Ervanuitgaande dat je maar op 1 tv tegelijk kijkt, extra decoder aanschaffen en kaartje omwisselen wanneer je naar de andere tv gaat om te kijken.

• teacher
  • Registratie: September 2001

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maar, waarom een apart kastje? Hebben de TV's geen CI+ slot?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
geen idee, volgens mij niet.
Beneden heb ik de LG 42 LH4000 en boven de LG 37 LK450. Ik denk niet dat ik daar mijn smartcard in kan doen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou dan zal ik de pagina er dan maar bij pakken dan ?
Tv boven -> http://www.lg.com/nl/tv-a...sie/LG-lcd-tv-37LK450.jsp

CI-slot Ja (x1)

Analoog (PAL/SECAM) Ja
DVB-T Ja
DVB-C Ja
DVB CI+ Ziggo gecertificeerd Ja

die andere mag je zelf opzoeken, je kan ook opstaan en even naar de tv lopen en kijken voordat je dit soort aannames post (kijk uit goed lezen)

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 27-08-2011 20:50 ]

Iperf

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als beneden de normale zenders zonder kaart werken kun je boven met de LK450 gewoon digitale zenders zoeken en diezelfde zenders zonder kastje of CI-module direct ontvangen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waarschijnlijk handig als je even opzoekt wat de verschillende mogelijkheden zijn voor je boven:

-Via tv, ja maar enkel indien het systeem compatible is met de codering van jouw kabelnet.
-Via extra decoder, tweedehands mogelijkheden? Tevens smartcard nodig.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1