[PHP] Sql bestand importeren en structuur updaten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Beste,

Heb een vraagje waar ik niet direct meer info over kan vinden.

Bestaat er een mogelijkheid een .sql bestand met een database structuur te importeren en de huidige inhoud van de database te behouden?

Het sql bestand is bijna hetzelfde als die wat ik wil importeren, maar de geïmporteerde bevat bv een extra veld bij een table.

Iemand hier ervaringen mee?

Mvg
Rob

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Huidige structuur ophalen, verschillen bekijken en evt. velden toevoegen aan je tabel met "ALTER TABLE" en daarna gewoon je data importeren. Waar precies loop je op stuk?

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Is het niet veel werk om dit voor iedere table in mijn database te gaan doen?
En hoe zit het dan als ik een extra tabel toevoeg?

Ik ben op dit moment enkel nog met de theorie bezig.

Verwijderd

Je zou een soort revisie bij kunnen houden en dan dus de wijzigingen tussen rievisie x en revisie y kunnen berekenen.

Zelf gebruik ik vaak Navicat om een stucture comparison te doen en deze tool kan ook meteen de goede sql statements aanmaken.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Reboot schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:13:
Is het niet veel werk om dit voor iedere table in mijn database te gaan doen?
Je wil voor iedere tabel een veld toevoegen? Dat riekt naar een slecht datamodel. Kun je wat concreter zijn over wat voor veld je toe wil voegen?
En hoe zit het dan als ik een extra tabel toevoeg?
Hoe bedoel je? Waarom verwacht je daar problemen mee?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Als je nieuwe velden niet required zijn kun je toch gewoon de dump van je oude datamodel importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Gewoon een update SQL script bouwen die met ALTER TABLE (en evt. conditionele alters) de tabel aanpast. Zie ook: Evolutionary database design.

Je zult waarschijnlijk niet met dumps en weet ik veel wat hoeven werken. Een goeie backup en het eerst op een dev machine met een backup van de tabel doen is natuurlijk altijd een goed idee.
Pagina: 1