Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Sinds een week heb ik een Asus n53s laptop gekocht. In deze laptop zit een USB 3.0 controller. Ook heb ik er een My Book 3.0 (Western Digital My Book 3.0 2 TB USB3.0) bij gekocht. Alleen herkent de Laptop dit extern geheugen niet. Wel in de USB poort 2.0, niet in de USB 3.0 wie kan mij helpen?

Ik heb al geprobeerd om een driver te installeren, maar die zat er al standaard op.

Met vriendelijke groet,

Martijnsss

edit Ik heb hem ook geprobeerd op ubuntu 10.10, maar ook daar doet hij het niet!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult toch eerst moeten weten of die USB poort op je laptop het doet.

Werkt die USB 3.0 poort als je er een muis (meestal USB 1.1) of een USB geheugen (meestal USB 2.0) in doet ? Als je een driver installeert, dan kun je eerst de oude verwijderen.
Moet er in de BIOS nog iets ingesteld worden ?

Ubuntu 10.10 heeft misschien nog geen driver voor de USB 3.0 chip die in jouw laptop zit. Als je er achter kunt komen welke chip gebruikt is, dan kun je op internet zoeken naar een driver en of Ubuntu het ondersteunt.

Ik neem aan dat de MyBook goed is, maar voor de zekerheid zou je het kunnen testen bij iemand anders met een USB 3.0 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27

hostler

Yeahhh dude!

Werkt hij op andere USB 3.0 systemen wel? Anders zou ik even

Driver er goed af halen en dan van de fabrikant (waar de usb 3.0 controller dus van is) even een nieuwe driver downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De poort doet het wel. Die werkt met een ander USB-device. Ook heb ik al de driver eraf gehaald en er een nieuwe op gezet. Ook heb ik de bios geüpdatet, maar zonder resultaat. Vanmiddag ga ik even een USB
3.0 kopen om te kijken of die het wel doet. MIsschien moet er inderdaad wat in de bios worden ingesteld. Ga er dit weekend mee aan de slag.