MacBook Pro Studentenkorting UU

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 352831

Topicstarter
Beste Tweakers,

Als aankomend geneeskundestudent op de Universiteit Utrecht wil ik graag een MacBook Pro 15" 2,0Ghz (early 2011) aanschaffen. Universiteit Utrecht doet volgens mij mee aan het Apple on Campus programma. Nu is mijn vraag: weet iemand het kortingspercentage op de 15" MacBook Pro 2,0Ghz?

Ikzelf kan nog niet inloggen via de Apple on Campus site, omdat ik nog geen Solis-wachtwoord heb ontvangen van de Universiteit. Maar ik wil het wel graag weten! Want als het de normale 8% is, wacht ik niet op mijn wachtwoord en bestel ik hem gewoon via www.surfspot.nl., Waar ik sowieso 8% krijg. Is het kortingspercentage hoger, dan wacht ik gewoon nog even op mijn wachtwoord.

Bij voorbaat dank!

Anoniem: 240181

Gefeliciteerd met je inschrijving aan de UU. Korting is wel degelijk een percentage. Ik zou voor de Macbook Air 13 gaan. Ik heb namelijk gezeten in de collegezalen, en een 15 incher is toch wat minder praktisch dan een 13.

Groet

Anoniem: 352831

Topicstarter
@MAroc_Specops: Ik snap dat de korting een percentage is, maar ik wil graag weten welk percentage.
Gaat 15" niet passen in de collegezaal? De Airs zijn prachtig, maar minder krachtig dan de Pro's. En aangezien ik de MacBook ook thuis intensief ga gebruiken, is mijn keuze op de 15" gevallen. Maarjah, als de 15" geeneens gaat passen op de collegebanken is het inderdaad niet praktisch!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Je krijgt via een uni 12% korting. Tenminste dat is bij TU Delft zo.

• Code-X
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Als ik inlog via de UU site zie ik de goedkoopste macbook pro voor 1034,11 euro.
Dat is dus 10% korting?

Edit: Dat scheelt dus zo te zien wel nog een klein bedrag met de prijs via Surfspot.

[ Voor 29% gewijzigd door Code-X op 18-08-2011 14:58 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Anoniem: 352831 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:38:
@MAroc_Specops: Ik snap dat de korting een percentage is, maar ik wil graag weten welk percentage.
Gaat 15" niet passen in de collegezaal? De Airs zijn prachtig, maar minder krachtig dan de Pro's. En aangezien ik de MacBook ook thuis intensief ga gebruiken, is mijn keuze op de 15" gevallen. Maarjah, als de 15" geeneens gaat passen op de collegebanken is het inderdaad niet praktisch!
Natuurlijk gaat een 15" wel passen. Alleen vinden heel veel mensen 15" onpraktisch om elke dag mee te nemen. Zelf heb ik daar overigens geen moeite mee, net zoals veel anderen bij mij op de opleiding.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 19:25
Ik heb dan wel een paar jaar met een 15 inch zitten zeulen. Nu echt een opluchting met een 13". Weegt ook geen drol en hij past makkelijk in je tas. Toevallig is dat ook precies hoe een laptop zou moeten zijn. Anders kun je bij wijze van net zo goed je iMac onder je arm meenemen.

Er zit dan wel een prestatieverschil in de modellen, maar heb je dat nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door Froggle op 18-08-2011 15:14 ]

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 15:50
Ik heb ook twee maanden geleden een Mac Book Pro besteld via de Apple bestel lijn. Zij kunnen de korting opzoeken, verschil namelijk per instelling / locatie.

Vervolgens kunnen ze je de offerte doen toekomen. Enige "bewijs" wat ze vragen is dat je de offerte bevestigd met je studenten email adres. Factuur komt ook op deze naam te staan.

Vervolgens betalen via Bibit, en 5 dagen later staat hij te pronken voor je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wha
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-07 11:52

wha

5 dagen is wel heel snel, heb er ruim twee weken op moeten wachten.. dat betaling verwerkt was bij bibit.. echt slecht.

[ Voor 26% gewijzigd door wha op 19-08-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240181

Anoniem: 352831 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:38:
Ik zou persoonlijk voor de 17 incher gaan. Pracht en praal, mits het budget het toestaat. En dan aan het einde van de rij gaan zitten :P

altijd extra ruimte ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
In de meeste collegezalen lijkt me dat het wel past, zo groot is het verschil namelijk niet. De 15" weegt 2,5 kg, ik vind het iig al 3 jaar goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:45

3DDude

I void warranty's

De korting die je via de surfspot inlog --> naar educatieve apple store kan krijgen verschilt
Dit kan varieren van 8 - 12% van het aankoopbedrag.

(ik had weer eens geluk met mijn geweldige 9% van de HU maargoed..)

Dus dit hangt af van welke onderwijs instelling je zit.
Verder is de 15 inch gewoon licht genoeg, als je de power nodig hebt gewoon doen.
Wil je echt uber portabel zijn tsjah 13 inch air. ( want deze heeft tegenwoordig toch een i7 - ook al is dat dan een energie zuinige dual core variant ). Maar het voordeel van de 13 inch air is naar mijn mening het 1440*900 scherm. (de MBP 13 inch is 1280*800..)

Ik heb zelf overigens 15 inch anti glare ^_^.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:17
TU Delft heeft 12% korting, en zo is het volgens mij met alle Universiteiten. De hogescholen krijgen volgens mij 8%.

Ik dacht dat dit gewoon universeel, en dus voor alle universiteiten en hogescholen geld, maar blijkbaar dus niet.

Dat 15" niet gaat passen in de collegebanken vind ik echt onzin. Met mijn 13" heb ik nog zoveel ruimte over dan een 15" zeker gaat passen. En je kan natuurlijk altijd nog 2 stoelen en dus 2 tafeltjes claimen. Als je niet op een gewilde plek gaat zitten kan dat makkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-07 12:02
2 maanden geleden een MBP 15" Core i7 van 2149 voor 1890 besteld, komt volgens mij op 12% neer. Ben overigens student aan de Haagse Hogeschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasqa1004
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-06 13:10
Haha, Ik heb zelf de 15 inch 2.0 aangeschaft voor mijn studie aan de UU komende jaren.
Ik ga informatiekunde doen :D, enige kans dat de topicstarter dit ook gaat doen of een aanverwante studie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
waarom als geneeskunde student geen 13 inch mba? (snap niet waar je 15 inch voor nodig hebt dan..)

lijkt me eigenlijk practischer (ook tijdens practica) en lichter, beter voor je rug.... Start tevens sneller op en heeft een langere accuduur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06 18:26
Apple On Campus aan de VU Brussel geeft 10% korting. Aan de reacties te zien verschillende de percentages toch per instelling. Afgaande op de reactie van Code-X zou het ook 10% aan de UU zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Xekdekisi schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:41:
TU Delft heeft 12% korting, en zo is het volgens mij met alle Universiteiten. De hogescholen krijgen volgens mij 8%.
Er zijn ook universiteiten met 8% korting via Surfspot maar 12% via de faculteit.

Een Macbook Pro 13" is een mooi apparaat, goed scherm.
Nadeel van Apple is dat de laptops met grotere schermen zo vreselijk duur worden in verhouding tot de gewone laptops.
Pagina: 1