• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen HP Lights-out en HP Intergrated Lights-Out?

Op de site van HP vind ik wel een uitleg over beiden, maar er wordt niet echt heel duidelijk uitgelegd wat het fundamentele verschil is tussen beiden.

Reden dat ik het wil weten is dat ik een HP Proliant DL160 wil kopen. Deze is standaard uitgerust met HP Lights-out 100i en ik vraag me dus af of ik een iLO pack Advanced moet bijkopen. Dat kost me nl. 189 euro extra.
In de basis hoef ik alleen maar de server op afstand aan wen uit te kunnen zetten.

Ik vraag me dus af wat iLO voor die 189 euro extra toevoegd.

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16

Kroontje

...

In de advanced kan je o.a. de console overnemen ala RDP en met virtuele media werken. Je kan eventueel eerst een evaluatie-key aanvragen via de HP site om eens te kijken of het toegevoegde waarde heeft.

Of je in de standaard versie je machine 'netjes' kan uitzetten durf ik je zo niet te zeggen..

[ Voor 7% gewijzigd door Kroontje op 18-08-2011 13:23 ]

Anoniem: 371484

let goed op wat je koopt. Een HP LO100i is namelijk niet hetzelfde als een HP iLO2/iLO3. ik verwacht dan ook niet dat de licenties hetzelfde zijn.

van beide varianten heb je trouwens als deze aanwezig is de 'standaard' versie welke middels een licentie uitgebreid kan worden tot een 'advanced'. Het verschil tussen beide is met name de remote KVM.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Met de 'ingebouwde' versie kun je je scherm niet overnemen, met de advanced wel.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 12:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Featureset Integrated Lights Out
Featureset Lights-Out

Vergelijk beide pagina's met elkaar zou ik zetten. :)

Samengevat: de integrated Lights Out kent wat meer features dan de Lights-Out. Aangezien je aangeeft alleen belang hebt bij de "virtual power" option, is de HP Lights Out zonder additionele license al voldoende.
ZeRoC00L schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:53:
Met de 'ingebouwde' versie kun je je scherm niet overnemen, met de advanced wel.
Kan met beide, mits je de behorende "advanced" license maar hebt, ook voor de "integrated" is deze license verkrijgbaar.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B