Internetkabel word niet herkent

Pagina: 1
Acties:
  • 1.551 views

• jeffreyfw
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07-2025
Hallo,

Ik ben net verhuisd, en in mijn nieuwe huis zit al een internet aansluiting. Het huis dat naast ons staat, waar de verhuurder in woont, heeft gewoon internet en ze hebben een kabel doorgetrokken naar mijn huis. Nu heb ik daar een laptop aangehangen en er zit inderdaad prima internet op.

Het probleem is alleen dat het internet het niet doet op mijn desktop. Ik heb alles weer aangesloten en de computer draait prima... het rare is alleen dat diezefde kabel die het op mijn laptop doet, het niet doet op mijn desktop. Hij geeft zelfs niet dat bekende groene lampje waaraan je kan zien dat hij aangesloten is (wat hij bij de laptop wel geeft).

Dit zijn de specs van mijn computer:
CPU: AMD Phenom II X4 955
RAM: 4.00 GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz
Motherboard: MSI 90GXM-G65 (NS-7642) (CPU1)

Ik heb al bij configuratiescherm - Netwerk en internet - Netwerkverbindingen gekeken of de 'Local Area Connection' wel aan stond. Daar staat dat het apparaat is ingeschakeld. Verder zou ik echt niet weten hoe ik kan zien waar het probleem ligt. Het lijkt me stug dat de netwerkkaart kapot is want deze heeft het altijd gedaan. Ik heb de computer zorgvuldig ingepakt, vervoerd, en weer uitgepakt.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
"Het lijkt me stug dat de netwerkkaart kapot is want deze heeft het altijd gedaan."
Iets kan dus alleen kapot als het vanuit de fabriek stuk is? :|

Zitten er LED's op de NIC? Branden deze?
Wordt er een NIC herkent in de device manager?
Krijg je een IP adres?

Je geeft wel erg weinig informatie...

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:44
Probeer eens een kabel tussen je laptop en je computer.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zet in op zelfgemaakte foutgeknepen draad

Doet mij eens een plezier, als de kabel zelf geknepen is zet dan even de kleurtjes van rechts naar links weer

Iperf

• Squ1zZy
  • Niet online
bredend: Wat wil je daarmee bereiken? :|
fish: Waarom doet zijn laptop het dan wel?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Omdat de ene netwerkaart gevoeliger is dan de andere, meerde malen tegengekomen, ook op het forum

Iperf

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:29
Forceer je NIC van je desktop eens op 100MBit full duplex.

• jeffreyfw
Squ1zZy schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:06:

Krijg je een IP adres?

Je geeft wel erg weinig informatie...
Zoals ik al zei branden er geen lichten, en ik blijf de melding krijgen dat er geen kabel is aangesloten.
mhoogendam schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:13:
Forceer je NIC van je desktop eens op 100MBit full duplex.
Ik ben een totale leek wat dit soort dingen betreft... dus mijn vraag aan jou: hoe doe je dat?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik gok ook ook op een verkeerd geknepen kabel. De instelling die je zoekt zit bij de eigenschappen van je NIC in apparaatbeheer.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Squ1zZy
  • Niet online
In dat geval zou ik zeggen een hardwarematig probleempje.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-02 20:27

MsG

Forumzwerver

Defineer "doet het niet"

Welke fout krijg je?

"Er is geen kabel aangesloten"
"Krijgt geen IP toegewezen"

etc. Doet het niet is wat te algemeen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MsG schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:50:
Defineer "doet het niet"

Welke fout krijg je?

"Er is geen kabel aangesloten"
"Krijgt geen IP toegewezen"

etc. Doet het niet is wat te algemeen.
Heb jij geen glazen bol thuis ?

Iperf

• jeffreyfw
Kom op jongens, ten eerste zei ik al dat de melding was dat er geen kabel is aangesloten, en ten tweede... niet iedereen is een computer held dus een beetje respect voor de minderen onder ons.

• Squ1zZy
  • Niet online
jeffreyfw: Sorry man, maar dan zit je bij Tweakers verkeerd. Over het algemeen zitten hier mensen die WEL kennis hebben van computers.

In de FAQ staat ook dat je zelf ook moet zoeken, dat tweakers geen helpdesk is etc.
Blijkbaar heb je dat dan niet gelezen.

Terug te komen op je topic:
Lijkt of het de kabel is. Misschien heb je nog een switch/hub liggen? Probeer die ertussen te zetten. Blijkbaar pakt die kabel je NIC niet. Komt wel eens vaker voor. Zeker met zelf geknepen kabels.

• muppet99
  • Laatst online: 08-02 21:19
gezien het feit dat het op je laptop wel werkt -----> Kabel is GOED
gezien het feit dat dezelfde kabel niet werkt op je desktop ---> probleem ligt bij de desktop

Zoals eerder al genoemd, je netwerkkaart kan keduk zijn. Druk even een ander netwerkkaartje in je pc. Werkt hij dan wel --> netwerkkaart (onboard chip) kapot
Werkt hij dan niet is het ergens een software probleem :)

Carpe Diem

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jeffreyfw schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:16:
Kom op jongens, ten eerste zei ik al dat de melding was dat er geen kabel is aangesloten, en ten tweede... niet iedereen is een computer held dus een beetje respect voor de minderen onder ons.
Als je respect wil mag je op zijn minst meer inzet tonen en gewoon ingaan op de vragen. je kan op zijn minst zeggen hoe de kabel is gemaakt ?
Gezien je posthistory, gebruik je tweakers alleen wanneer jij problemen hebt en help je de rest niet
wat zou jij doen als jij altijd iemand voor niets moest helpen :?
hier wordt je nog geholpen zelfs en ga je er niet op in

respect? pffffft
muppet99 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:20:
gezien het feit dat dezelfde kabel niet werkt op je desktop ---> probleem ligt bij de desktop
[...]
Nee niet perse dat heb ik eerder in het topic gemotiveerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 18-08-2011 14:24 ]

Iperf

• Petervanakelyen
Even voor de duidelijk: dit is bullshit. Hoe vaak ik het al niet heb meegemaakt dat verkeerd geknepen kabels voor problemen zorgden. Het meest voorkomende voorbeeld is een 100Mbit netwerkkaart in de laptop (er worden 2 paren gebruikt) en gigabit kaart in de desktop (waarbij gepoogd wordt om 4 paren te gebruiken, wat mislukt).

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-02 23:17
Zoals aangegeven, probeer een (cross-link) kabel tussen de laptop en de PC. Dan weet je vrij snel of de NIC in de PC kapot is of niet. Alternatief kun je de PC aan een switch hangen, om te kijken of de NIC nog wat doet.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 21:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Squ1zZy schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:06:
Dat staat allebei in de topic start.
Misschien iets minder hoog van de toren blazen, want deze topicstarter geeft al meer informatie dan een gemiddelde andere topicstarter die uit digibeten land komt.
muppet99 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:20:
Voorbarige conclusie, de kabel kan net zo goed brak zijn en toevallig, net op het randje, wel op de laptop werken, terwijl diezelfde kabel in een andere NIC (die wel goed is) helemaal niet meer werkt.

Maar ik zet even ergens anders op in: Auto-MDIX en MDI. (Wikipedia: Medium dependent interface)
Weet je waar de kabel aan de andere kant op zit aangesloten, en hoe hij bedraad is?
Stel, de laptop NIC kan Auto-MDIX en de desktop NIC kan alleen MDI.
Je hebt kans dat de kabel is gecrossed of (bij je buurman)in een MDIX poort zit die hard op cross staat geschakeld, waardoor de laptop het wel doet (want Auto-MDIX) en de desktop niet (MDI).
Heb je een kleine switch ofzo, waar je die netwerk kabel in kan steken, werkt het dan wel? (gaat het lampje van de betreffende poort branden?)
Sluit daar dan je desktop eens op aan?

Geef eens antwoord op de vraag hoe de kleurvolgorde is in de RJ45 stekker.
Aan beide kanten, en waar hij aan de andere kant op is aangesloten.
Zonder deze info zitten we allemaal maar wat te gokken, mezelf inclusief.

Bovenstaande in het kort, compleet met oplossing naar keuze:
Als het inderdaad een cross probleem is dan is de oplossing:
1. Een switch ertussen te zetten met MDIX of Auto-MDIX functie
2. De stekker er opnieuw opzetten en 'terug' crossen.

Als het geen cross probleem is, dan kan zowel de kabel als de NIC in de desktop defect zijn.
Of de NIC in de desktop zit niet meer goed in z'n slot. (indien van toepassing).
De NIC in de desktop kan je testen (zie gegeven scenario met crosskabel van mijn bovenbuurman).
Als die goed is, dat wordt de kans groter dat de kabel niet goed is.

[ Voor 48% gewijzigd door remco_k op 18-08-2011 15:00 ]

Alles kan stuk.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:29
jeffreyfw schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:36:
Ik ben een totale leek wat dit soort dingen betreft... dus mijn vraag aan jou: hoe doe je dat?
Geen Win7 hier dus het kan zijn dat het niet helemaal klopt.
  • Ga naar Start>configuratiescherm>Netwerk en Internet>Netwerkcentrum
  • Selecteer links Adapterinstellingen wijzigen
  • Ga naar het tabje geavanceerd en zoek daar iets van gegevens snelheid
  • Zet deze op 100MBit Full Duplex.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-02 20:54
Kleine verduidelijking op mhoogendam:
Als je stap 2 (Selecteer links Adapter instellingen wijzigen) Heb gedaan, staat daar je LAN verbinding. Rechts klikken, eigenschappen/properties. Dan klik je op Configure. Dan moet je naar stap 3. Als er een optie staat auto disable gigabit, zou ik die ook aanzetten. Ook staat er vaak Speed & Duplex, maar dit kan veel namen hebben, dus even zoeken totdat je het gevonden hebt. (Ik zou zelf eigenlijk als ultieme failsafe setting 10Mbit Half Duplex aanhouden, maar dit is wel tergend langzaam, en dan kijken op welke snelheden hij wel herkend word)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Squ1zZy
  • Niet online
remco_k: "bekende groene lampje" is tegenwoordig een LED. Check!
Er staat niets in over de Device Manager...

• jeffreyfw
Het jammere van het feit dat dit geen 'helpdesk' mag zijn voor mensen zoals ik (die steeds TE weinig informatie geven) is dat deze mensen verplaatst worden naar forums voor dummies waar je heel laat antwoord krijgt, en vaak word geholpen die mensen die minder verstand van zaken hebben dan jullie. Maargoed, ik moet de regels van dit forum respecteren dus ik zal er NOG beter op letten voortaan! Iemand met iets meer verstand dan ik komt binnenkort langs die die zal ik wel even door jullie tips heen laten gaan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jeffreyfw schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:55:
Het jammere van het feit dat dit geen 'helpdesk' mag zijn voor mensen zoals ik (die steeds TE weinig informatie geven) is dat deze mensen verplaatst worden naar forums voor dummies waar je heel laat antwoord krijgt, en vaak word geholpen die mensen die minder verstand van zaken hebben dan jullie. Maargoed, ik moet de regels van dit forum respecteren dus ik zal er NOG beter op letten voortaan! Iemand met iets meer verstand dan ik komt binnenkort langs die die zal ik wel even door jullie tips heen laten gaan.
En weer krijg je het voor elkaar om niet inhoudelijk op de vragen in te gaan, als je dat had gedaan hadden we je verder kunnen helpen. hier kunnen we toch een ene ruk mee. hoeveel info zit hierin ?

Voor kleuren opschrijven heb je erg weinig intelligentie nodig, jammer dat je jezelf zelfs daarbuiten catagoriseert.

Daarnaast zou het je ook sieren door anderen te helpen op het forum met onderwerpen waar je wel kennis van hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 18-08-2011 16:05 ]

Iperf

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

Felyrion

goodgoan!

Zou je in ieder geval het volgende eens willen uitvoeren?

Start > uitvoeren (of druk op de windows toets + de r toets tegelijkertijd)
tik de letters "cmd" (zonder tekens) in het vakje en druk op enter
tik hier "ipconfig /all" in en geef weer enter.

En geef letterlijk de informatie die hier gegeven wordt.

Dan wordt in elk geval duidelijk of er uberhaupt connectie gemaakt kan worden

[ Voor 8% gewijzigd door Felyrion op 18-08-2011 16:08 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Biersteker
@jeffreyfw
Sorry het spijt me echt heel erg, maar ik moet Fish helemaal gelijk geven; Je stelt op tweakers.net alleen maar vragen, Je hebt ook alleen vraagtopics, geen enkele bijdrage in welk topic dan ook. Dan krijg je een makkelijk stappen plan, en dan ben je te beroerd om het uit te zoeken, en ga je nog iemand lastigvallen, omdat je het zelf niet probeert.

Fish en PetervanAkelyen leggen uit waar het aan kan liggen, en Fish vraagt om te kleurtjes van je netwerkkabel, om dit te kunnen controleren. Hier geef je niet eens antwoord op.

mhoogendam heeft je de meest waarschijnlijke oplossing gegeven, stapsgewijs uitgelegd, niet meer dan een kwestie van stapjes uitvoeren, paar keer klikken. Dit doe je niet eens

Het kan ook zijn zoals Squ1zzy aangeeft dat de NIC (aka netwerkkaart) stuk is, maar dit in niet heel waarschijnlijk (Nieuw systeem, en geen errorcode in Device Manager).

Als je een vraag stelt, en je krijg een mogelijke oplossing, zou je dat dan ook willen proberen!! Anders zitten we hier met zn allen tegen een muur aan te lullen, stoppen mensen er tijd in, en jij bent te beroerd om het te proberen.

Sorry maar ik ben er klaar mee.
(PS: Respect werkt 2 kanten op)

• remco_k

remco_k

jeffreyfw schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:55:
Het jammere van het feit ....<blabla>
Welles nietes. Grow up, negeer het. Door dit soort acties gaan topics op slot en kom je helemaal nergens meer.
Maak je druk over het echte probleem.
Lees de posts waar je wél wat aan hebt en geef wat antwoorden op vragen die we hebben voor zover je ze kunt beantwoorden. Met dit geneuzel schiet je helemaal niets op.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 18-08-2011 16:27 ]

Alles kan stuk.

• jeffreyfw
bruin - wit/bruin - groen - wit - blauw - wit/groen - geel(of meer oranje) - roze(heel licht, tegen wit aan). Sorry dat ik hier geen antwoord op heb geven!
Dat stappenplan heb ik al doorlopen. En ook de /ipconfig dingen... maar daar krijg ik de melding dat ik geen bewerkingen kan uitvoeren omdat er niks is aangesloten... zoals ik zei word de hele kabel niet gezien, volgens mijn computer is er niks aangesloten.

EDIT: Ja... ik heb alleen maar vraag topics, omdat ik helaas anderen niet van dienst kan zijn met de mate van kennis die ik heb. Ik loop zo af en toe tegen een probleem aan, en dan probeer ik voor zover ik kan zelf dingen. Maar met dit soort problemen (vorige keer had ik een rare BSOD) kom ik echt niet tot een oplossing. Ik zal beter antwoorden op tips die jullie geven.

[ Voor 31% gewijzigd door jeffreyfw op 18-08-2011 17:40 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-02 15:19

NoFearCreations

3DPrint the world!

Tip:
Ga is naar de eigenschappen van je NIC, en probeer de vorige driver eens terug te zetten. Ik heb dit en bij mezelf, en bij een maat al een keer gehad, dat er via Windows Update een verkeerde driver wordt geinstalleerd, en die dan je NIC in een soort slaap stand zet. Kreeg ook de melding dat er geen kabel inzat, terwijl die er wel inzat en gewoon goed was.

Rechtermuisknop Deze Computer > beheren > apparaatbeheer > netwerkadapters > eigenschappen >
stuurprogramma > vorig stuurprogramma.

Laat even weten of dit helpt

---RAWE CEEK!!!---

• Petervanakelyen
Ik heb hier bruin - wit/bruin - groen - wit/blauw - blauw - wit/groen - oranje - wit/oranje. Als we er vanuit gaan dat wit bij jou wit/blauw is en roze wit/oranje dan kan het kloppen. Natuurlijk weet je niet hoe het er langs de andere kant uit ziet. Heb je toevallig een andere kabel die je eens aan desktop kan hangen (gewoon om te kijken of er dan wel een verbinding wordt gedetecteerd)? Het maakt niet echt uit waar je het andere uiteinde mee verbind, je laptop/een switch/etc.

• jeffreyfw
@NoFear... geprobeerd. Nog steeds geen lampje die gaat branden en nog steeds niks gedetecteerd.
@Peter... helaas geen extra kabel bij de hand. Maar een verkeerde volgorde zou er toch voor moeten zorgen dat de laptop ook niks ontvangt neem ik aan... en die doet het wel.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-02 15:19

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dan ziet het er naar uit dat je NIC dood is. Heb toevallig een driver cd bij de hand? Anders kan je je NIC verwijderen, en dan opnieuw installeren.

---RAWE CEEK!!!---

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
jeffreyfw schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:52:
@Peter... helaas geen extra kabel bij de hand. Maar een verkeerde volgorde zou er toch voor moeten zorgen dat de laptop ook niks ontvangt neem ik aan... en die doet het wel.
Lees dit topic nou eens door :F

• Petervanakelyen
Zoals Fish, Squ1zZy, remco_k en ikzelf al hebben uitgelegd, is dat zeker niet noodzakelijk het geval. Ik kom regelmatig verkeerd geknepen kabels tegen, en dan verschilt het echt van netwerkkaart tot netwerkkaart wat de uiteindelijke reactie is. Er zijn er die er geen enkel probleem van maken en perfect functioneren, anderen die automatisch terugschakelen naar een lagere verbindingssnelheid waarop de verbinding wel stabiel werkt en anderen die gewoonweg geen kabel detecteren (maar het perfect doen als het juist aangesloten wordt).

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-08-2011 18:05 ]

• Biersteker
Okee, ik ben er weer.

Heb je het stappenplan van mhoogendam uitgevoerd? Het instellen van de netwerkkaart op 10 Mbits op half dulpex is wel een beetje de failsafe. Zoals al gezegd was, het kan heel goed zijn dat de kabel niet volgens standaard is gemaakt, en dat het probleem daar ligt. (Het niet herkennen van een 1Gbps signaal en niet goed terug kunnen stappen naar 100Mbps) Dit is ook een goede test voor de netwerkkabel, aangezien hij niet herkend word. Mocht dit niet werken, heb je voor zover ik op dit moment kan bedenken nog een paar andere opties:
Je drivers, zijn ze uptodate? Zijn er nieuwe? En zijn er standaard drivers van Microsoft aanwezig?
Je netwerkkaart in je bios, geen gekke dingen daar? (Opstarten, (meestal Del, of F1))
Dit is misschien wel iets te ver gegrepen voor je op het moment, maar je zou een Ubuntu Live CD kunnen downloaden, en kijken of je in Ubuntu wel een herkende netwerkverbinding heb.

Mocht dit allemaal op niets uitdraaien, dan zou ik toch te conclusie trekken dat je netwerkkaart/NIC stuk is.

Klein excuus van mijn kant voor mijn rant. Het concept van ideeen verzamelen in een topic, en dan aan iemand anders laten lezen zodat hij je helpt, vind ik vreemd. Ik (Wij) help(en) jou. Op vraag van jou.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb ook wel eens beschadigde conectoren gezien waar een randje ergens bij het contact zit, en dan wil die ook wel eens wel/niet werken.

naar 10mbit forceren is btw ook niet heilig. We hadden ouwe printservertjes die op alleen op 10mbit konden werken maar mooi niet dat de switches (cisco 2950) verbonden. totdat we de switch naar 10mbit forceerden

Voordat je de netwerkkaart/software veroordeeld (die het altijd deden) zou ik zeker een ander kabeltje hebben geprobeert

Iperf

• remco_k

remco_k

NoFearCreations schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:57:
Dan ziet het er naar uit dat je NIC dood is. Heb toevallig een driver cd bij de hand? Anders kan je je NIC verwijderen, en dan opnieuw installeren.
Mijn vorige post over MDI / MDIX kan nog steeds van toepassing zijn.
jeffreyfw schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:52:
(het is hierboven al genoeg uitgelegd, maar ik denk dat het niet genoeg gezegd kan worden omdat deze conclusie keer op keer onterecht wordt getrokken, niet alleen door jou).
Een verkeerde volgorde van aders kan (lees goed) onvoorspelbaar zijn en dus in de ene situatie werken in de andere niet. Ik kan zo'n situatie in de praktijk binnen 5 minuten aan je tonen door met opzet zo'n situatie te creeren. Dus jij kan het ook hebben door bepaalde omstandigheden. :)
Daarbij kan MDI en MDIX ook nog steeds een (of dé) rol spelen.

De kleurvolgorde van jouw kant van de kabel is goed, de andere kant is onduidelijk, evenals waar de andere kant inzit en of dat een MDI of MDIX is.

Dus zijn wat mij betreft nog de mogelijke oorzaken in random order maar ik heb ze wel op volgorde van vermoeden staan:
1. Andere zijde van de kabel: Cross aangesloten connector
2. Andere zijde aangesloten op in een MDI-X poort die op X staat maar je desktop heeft geen Auto-MDI-X.
3. Andere zijde zit in een netwerkkaart zonder MDI-X maar je desktop heeft geen Auto-MDI-X.
4. Kabel niet goed.
5. Desktop NIC defect
6. Connector niet goed aangesloten aan jouw zijde. - confirmed, deze zit goed - tenminste, de volgorde is goed.

[ Voor 17% gewijzigd door remco_k op 18-08-2011 20:16 ]

Alles kan stuk.

• muppet99
  • Laatst online: 08-02 21:19
[quote]Bllaaat vanuit mijn kant

Even voor de duidelijk: dit is bullshit. [/quote]

Dan is het wel een hele toevallige toevalligheid maar goed. 1 je had het anders kunnen verworden en als tweede punt 4 posts over de kabel.... tja. Als je commentaar hebt lever dit dan 1 op een een redelijke manier en wees niet stellig overtuigd van je eigen standpunt. Maar verder sluiten we deze af. Voor een verdere discssie nodig ik je graag uit op de DM.

Ontopic: de switch is een goede om te gebruiken, alleen moet je dan weer geen autosense aan hebben staan want dan heb je hetzelfde effect. Om uit te sluiten dan het het niet de kabel is, zou je natuurlijk eens aan de kabel kunnen jutteren. Heb je toevallig nog een ander apparaat in huis waarmee je de verbinding zou kunnen checken? Want je wilt uitsluiten dat het of aan de kabel ligt of dat het aan je pc ligt.

Carpe Diem

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

@ Topicstarter: Hoewel er genoeg volk in dit topic zeer fout bezig is, kun jij ook meer inzet tonen.
We verwachten niet alleen basiskennis, maar ook eigen inzet.
Die inzet houd niet op bij de topicstart.
Met een mentaliteit als "hoe werkt dat dan, zo'n computer dinges :? " wordt de bereidheid tot helpen wel erg laag natuurlijk.

@ wanabee mods |:( : alle begin is moeilijk. Zonder noob kun je nooit expert worden, iedereen is als total stranger begonnen

[ Voor 90% gewijzigd door Koffie op 19-08-2011 15:47 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.