Hoi Tweakers!
Ik heb deze vraag ook al gesteld op EE maar tot nu toe geen duidelijk andwoord mogen ontvangen:
Ik ben bezig een vb script aan te passen, omdat de manier waarop je mailboxen moet exporten is veranderd na de laatste SP1 en rollup.
Met het "nieuwe" commando krijg ik het niet aan de praat.
We gebruiken Exchange 2010 build: 14.01.0289.007
Het gaat om het volgende commando in een exchange powershell scherm:
Ik krijg dan de volgende error:
Voor de installatie van de laatste rollup werkte het perfect. Wie kan me helpen??
Voor referentie doeleinden en om een beeld te krijgen van wat ik aan het doen ben, hieronder het script wat ik aan het aanpassen ben.
Link naar EE: http://www.experts-exchan.../Exchange/Q_27260514.html
Ik heb deze vraag ook al gesteld op EE maar tot nu toe geen duidelijk andwoord mogen ontvangen:
Ik ben bezig een vb script aan te passen, omdat de manier waarop je mailboxen moet exporten is veranderd na de laatste SP1 en rollup.
Met het "nieuwe" commando krijg ik het niet aan de praat.
We gebruiken Exchange 2010 build: 14.01.0289.007
Het gaat om het volgende commando in een exchange powershell scherm:
code:
1
| New-MailboxExportRequest -filepath \\server\file.pst -Mailbox nameofmailbox |
Ik krijg dan de volgende error:
code:
1
2
3
4
| Couldn't locate a database suitable for storing this request. + CategoryInfo : InvalidArgument: (nameofmailbox:MailboxOrMailUserIdParameter) [New-MailboxExportRequest], Ma ilboxDatabase...manentException + FullyQualifiedErrorId : 91EA8D02,Microsoft.Exchange.Management.RecipientTasks.NewMailboxExportRequest |
Voor de installatie van de laatste rollup werkte het perfect. Wie kan me helpen??
Voor referentie doeleinden en om een beeld te krijgen van wat ik aan het doen ben, hieronder het script wat ik aan het aanpassen ben.
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| Echo off :input set ADUSERACCOUNT= set /P ADUSERACCOUNT=AD Username voornaam.achternaam: %=% if "%ADUSERACCOUNT%"=="" goto input md c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT% md c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%\mail md c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%\profile md c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%\profile.V2 md c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%\TSprofile md c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%\TSprofile.V2 md c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%\data xcopy \\filer\Personal\%ADUSERACCOUNT% c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%\data\ /e /c /h xcopy \\filer\shared\Profiles\%ADUSERACCOUNT% c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%\profile\ /e /c /h xcopy \\filer\shared\Profiles\%ADUSERACCOUNT%.V2 c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%\profile.V2\ /e /c /h xcopy \\filer\Profiles\%ADUSERACCOUNT%TS c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%\TSprofile\ /e /c /h xcopy \\filer\shared\Profiles\%ADUSERACCOUNT%TS.V2 c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%\TSprofile.V2\ /e /c /h Echo #Druk op F9 om de gekozen mailbox te exporteren naar de beheer mailbox. Vanaf daar kan er een .pst worden gemaakt. > exportmailbox.ps1 Echo #De export kan even duren... Geduld A.u.b. Als de export voltooid is kan je PowerGUI afsluiten >> exportmailbox.ps1 Echo Add-mailboxpermission -identity %ADUSERACCOUNT% -accessrights fullaccess -user beheerder >> exportmailbox.ps1 START "PowerShell" /WAIT C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\powershell.exe -noexit -command ". 'C:\Program Files\Microsoft\Exchange Server\V14\bin\RemoteExchange.ps1'; Connect-ExchangeServer -auto; . 'C:\uitdienst\Beheer\exportmailbox.ps1'; exit" Echo #Druk op F9 om de gekozen mailbox te exporteren naar de beheer mailbox. Vanaf daar kan er een .pst worden gemaakt. > exportmailbox.ps1 Echo #De export kan even duren... Geduld A.u.b. Als de export voltooid is kan je PowerGUI afsluiten >> exportmailbox.ps1 Echo #Export-Mailbox -Identity %ADUSERACCOUNT% -TargetMailbox ka-beheer -TargetFolder Uitdienst\%ADUSERACCOUNT% >> exportmailbox.ps1 Echo Add-PSSnapin Microsoft.Exchange.Management.PowerShell.E2010 > exportmailbox.ps1 Echo Export-Mailbox -Identity %ADUSERACCOUNT% -PSTFolderPath C:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%.pst >> exportmailbox.ps1 START "PowerShell" /WAIT C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\powershell.exe -noexit -command ". 'C:\uitdienst\Beheer\exportmailbox.ps1'; exit" xcopy c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%.pst c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%\mail\ del c:\uitdienst\%ADUSERACCOUNT%.pst set AGAIN= set /P AGAIN=Nogmaals voor andere gebruiker? (j/n) Enter voor Nogmaals. N voor stoppen if "%AGAIN%"=="j" goto input if "%AGAIN%"=="" goto input |
Link naar EE: http://www.experts-exchan.../Exchange/Q_27260514.html