Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:37
Beste tweakers,

Laatst heb ik bij Hi een abbonement afgesloten + HTC Sensation.

Toen ik thuis het toestel aanzette bleek onderin mijn scherm een stukje stof te zitten. Ik ben toen gelijk terug gegaan naar Hi en heb zonder problemen een nieuwe gekregen (doa regeling)

De nieuwe sensation vertoonde dit probleem niet maar 3 dagen later zat er weer stof onder mijn scherm. Ben gister weer terug gegaan naar de winkel van Hi. De medewerker zou even bellen voor mij.

Hierna kwam hij met een reactie dat hij hem niet om mocht ruilen omdat de leverancier het toestel eerst wou zien omdat het volgens hun geen bekend probleem zou zijn. Ze geloofde het niet omdat het de 2e was.

Hier ben ik niet mee akkoord gegaan omdat het toestel net 4 dagen oud is en ik dus geen gerepareerde wil.
Opsturen is wel het laaste wat ik met een telefoon van hooguit 3 a 4 dagen oud ga doen.

De medewerker bij Hi zou vandaag contact opnemen om nog wat voor mij te kunnen regelen, tot nu toe nog niks van gehoord. Hopelijk later deze middag

Nu heb ik een paar vragen

- Wat zijn mijn rechten ivm 8 dagen retournering en al het 2e toestel binnen die tijd niet deugelijk is?
- Wie is er verantwoordelijk om mij een deugelijk product te geven ( fabrikant of hi )?
- Heb ik uberhaubt iets te maken met fabrikant?

HTC heeft 2 maal telefonisch gezegd dat het geen bekend probleem is met de sensation en het zal wel aan mijn omstandigheden liggen dat ik in 2 dagen stof onder mijn scherm heb

Op Xda staat 50 tal paginas met mensen die hetzelfde of erger hebben
Op internet is nog meer te vinden ivm dit soort problemen

Verwijderd

Tichelmanm schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:06:
Beste tweakers,

Laatst heb ik bij Hi een abbonement afgesloten + HTC Sensation.

Toen ik thuis het toestel aanzette bleek onderin mijn scherm een stukje stof te zitten. Ik ben toen gelijk terug gegaan naar Hi en heb zonder problemen een nieuwe gekregen (doa regeling)

De nieuwe sensation vertoonde dit probleem niet maar 3 dagen later zat er weer stof onder mijn scherm. Ben gister weer terug gegaan naar de winkel van Hi. De medewerker zou even bellen voor mij.

Hierna kwam hij met een reactie dat hij hem niet om mocht ruilen omdat de leverancier het toestel eerst wou zien omdat het volgens hun geen bekend probleem zou zijn. Ze geloofde het niet omdat het de 2e was.

Hier ben ik niet mee akkoord gegaan omdat het toestel net 4 dagen oud is en ik dus geen gerepareerde wil.
Opsturen is wel het laaste wat ik met een telefoon van hooguit 3 a 4 dagen oud ga doen.

De medewerker bij Hi zou vandaag contact opnemen om nog wat voor mij te kunnen regelen, tot nu toe nog niks van gehoord. Hopelijk later deze middag

Nu heb ik een paar vragen

- Wat zijn mijn rechten ivm 8 dagen retournering en al het 2e toestel binnen die tijd niet deugelijk is?
- Wie is er verantwoordelijk om mij een deugelijk product te geven ( fabrikant of hi )?
- Heb ik uberhaubt iets te maken met fabrikant?

HTC heeft 2 maal telefonisch gezegd dat het geen bekend probleem is met de sensation en het zal wel aan mijn omstandigheden liggen dat ik in 2 dagen stof onder mijn scherm heb

Op Xda staat 50 tal paginas met mensen die hetzelfde of erger hebben
Op internet is nog meer te vinden ivm dit soort problemen
Goed ik weet niet of dit wel de goede TS is maar we wagen het er maar op en anders verplaatst een MOD de TS wel.
Jij heb recht op een goed en deugelijk toestel. De verkopende partij, in dit geval de Hi winkel, is verantwoordelijk, in principe heb jij geen verantwoordelijkheid ten op zichte van de fabrikant.
Als de toestellen die jij van de Hi winkel krijgt/koopt niet deugdelijk zijn, zoals bijvoorbeeld stof onder het scherm, heb je altijd RECHT om deze te ruilen zonder dat daarvoor eerst de fabrikant gebeld zou moeten worden!
Dat deze klacht niet bekend zou zijn bij de fabrikant is totale onzin, het is wel degelijk bekent bij HTC (lees het HTC Sensation ervaringen/discussies forum Topic er maar op na)
Ik ga er dan ook vanuit dat dit een beetje een onwillige medewerker van de Hi winkel is, die "het beste jongetje van de klas" wil uithangen. M.a.w. op je consumenten strepen gaan staan en omruiling eisen van de Hi winkel

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:37
Bedankt voor je duidelijk uitleg !

Ben vandaag terug geweest na een gesprek heeft hij een nieuwe gehaald voor mij en daar open gemaakt en wat bleek..... stof onder het scherm

Heb na lang wachten een samsung sg2 meegenomen

uiteindelijk allemaal toch gelukt.