• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Vorig jaar een fatsoenlijke koptelefoon gekocht na jaren allerhande budgetkoptelefoons te gebruiken voor de PC, waar ik steeds minder mijn speakers van gebruikte sinds ik uit huis was.

Op aanraden van vriendin dus maar op zoek gegaan naar iets deugdelijkers, had ze iets voor mijn verjaardag om te kunnen geven, de schat.

Keuze was al snel gevallen op een Beyerdynamic DT770Pro 250Ohm, al zegt dat hele Ohmage me niets :$

Nu stuur ik het hele goedje aan met een Xonar DX/XD aangesloten op een creative T-20 (classic dus met verblindende blauwe ledjes) en ik denk dat ik de set meer recht aan zou doen met een fatsoenlijke headphone-amp.

Ik heb naar aanleiding van de Schiit headphoneamps gezocht (mooi spul overigens) en ben naar de lokale hifi shop geweest.

Ik heb inmiddels een aantal opties bekeken, shortlist is wel
Little Dot mk3
Rega Ear
Lehmann Rhinelander

Iemand tips voor me waar op te letten? Ik zit wel aan een budget vast van max 350, maar liefst neem ik wat goedkopers... Werken en studeren levert niet genoeg op voorlopig om echt leuk spul te kunnen halen ;)

www.avpnews.com

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Firestone Audio Fubar 4 (evt de plus) is ook een prima keus. Heb je ook direct een goede USB DAC :)

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 21:39
Ik heb zelf de FiiO E7+E9 combi gekocht, moet hem nog wel binnenkrijgen. De E7 dient als DAC als je hem in de E9 dockt, waarbij de E9 dan de amplifier is. Hoe hoger het Ohmage (geen idee welk woord je daar nou voor moet gebruiken) hoe lastiger de koptelefoon aan te drijven is, met een 600ohm koptelefoon op je pc zal je niet heel veel horen. Je kan ook naar de Maverick audio D1+A1 kijken. Wat ik zeker zou doen in hoeverre je dat nog niet hebt gedaan is op head-fi.org kijken, een schat aan informatie

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

maxietheboss schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:46:
...Ohmage (geen idee welk woord je daar nou voor moet gebruiken)...
Impedantie / weerstand.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Fubar had ik ook bekeken, Maverick ook. Die zijn hier ook nergens te krijgen overigens, dus blind ergens op af gaan. DAC klinkt erg aantrekkelijk eigenlijk, maar als dat weer allemaal los moet zit ik weer aan 400 euro voor mijn PC setup die ik liever elders spendeer.

www.avpnews.com

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15

DjVe

Hatsaflats!

skullsplitter schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:33:
Fubar had ik ook bekeken, Maverick ook. Die zijn hier ook nergens te krijgen overigens, dus blind ergens op af gaan. DAC klinkt erg aantrekkelijk eigenlijk, maar als dat weer allemaal los moet zit ik weer aan 400 euro voor mijn PC setup die ik liever elders spendeer.
Hoe bedoel je? Die Fubar heeft een DAC en versterker in één voor rond de €200 en daar kan je ook andere apparatuur op aansluiten. Zijn prima in Nederland te krijgen overigens....

Bijvoorbeeld hier: http://www.hi-stands.eu/s...group_id=10000096&lang=NL

[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 18-08-2011 15:31 ]

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Toch geen 400 euro? Die Maverick is 200 dollar (140 euro) en die Fubar zoals hierboven al gezegd is kan je ook voor 200 euro krijgen.

Ikzelf heb die Maverick Audio D1 (met Sennheiser HD595). Goed systeempje, maar vraagt wat getweak wil je hem echt top hebben (gain verlagen bv. omdat hij erg krachtig is). Het voordeel is namelijk dat je de DAC-opamp en headphone-amp opamp kunt vervangen. Gebruik een LT1364 als DAC-opamp en een LM4562 als headphone-opamp en je hebt iets prachtig. Ook de source-wisselaar en ingebouwde tube voor je luidsprekers zijn leuke extra's, maarja als je ze niet nodig hebt... Kijk vooral bij Head-Fi eens als je geïnteresseerd bent:
http://www.head-fi.org/t/...d-faq-and-info-thread/300

Voordeel/nadeel van de Fubar is dat opamps veranderen er niet van toepassing is. Wellicht is de Fubar standaard ook beter uitgerust waardoor dat waarschijnlijk ook niet nodig is, maarja ieder wat wils. Ook de gain-switch op de achterkant is iets wat de Maverick mist, waardoor je zelf met getweak de gain moet verlagen).

Ik denk dat de Fubar daarom voor jou de beste is. Kant-en-klare topoplossing die ook hier te verkrijgen is terwijl de Maverick (hoewel een stuk goedkoper) op hun site besteld moet worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Terrestraeon op 18-08-2011 15:54 ]

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Chris5488 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:47:
Toch geen 400 euro? Die Maverick is 200 dollar (140 euro) en die Fubar zoals hierboven al gezegd is kan je ook voor 200 euro krijgen.
Je kan ook naar de Maverick audio D1+A1 kijken.
En dan kom ik toch echt op 400 dollar.
Ikzelf heb die Maverick Audio D1 (met Sennheiser HD595). Goed systeempje, maar vraagt wat getweak wil je hem echt top hebben (gain verlagen bv. omdat hij erg krachtig is). Het voordeel is namelijk dat je de DAC-opamp en headphone-amp opamp kunt vervangen. Gebruik een LT1364 als DAC-opamp en een LM4562 als headphone-opamp en je hebt iets prachtig. Ook de source-wisselaar en ingebouwde tube voor je luidsprekers zijn leuke extra's, maarja als je ze niet nodig hebt... Kijk vooral bij Head-Fi eens als je geïnteresseerd bent:
http://www.head-fi.org/t/...d-faq-and-info-thread/300

Voordeel/nadeel van de Fubar is dat opamps veranderen er niet van toepassing is. Wellicht is de Fubar standaard ook beter uitgerust waardoor dat waarschijnlijk ook niet nodig is, maarja ieder wat wils. Ook de gain-switch op de achterkant is iets wat de Maverick mist, waardoor je zelf met getweak de gain moet verlagen).

Ik denk dat de Fubar daarom voor jou de beste is. Kant-en-klare topoplossing die ook hier te verkrijgen is terwijl de Maverick (hoewel een stuk goedkoper) op hun site besteld moet worden.
Ik heb geen probleem met bestellen maar wil gewoon wel goed geluid hebben en bij voorkeur luisteren.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07
Staar je niet blind op de mogelijkheid om op amps te kunnen vervangen, het ontwerp eromheen is veel belangrijker!
Persoonlijk vind ik de Firestone spullen ver onder maat, zeker voor het geld, de onderdelen op de printjes zijn niet meer dan je op een simpele geluidskaart vind.

Tijdje geleden heb ik blind een i love taiwan dac aangeschaft leek me handig voor de wat hogere kwaliteit flac files die ik had.
De dac leek een verbetering en leek meer detail weer te geven maar naar wat langer luisteren en achtergrond muziek merkte ik op dat hij erg onplezierig klonk.
De Moodlab dac die ik ervoor had klonk prettiger maar veel minder detail en geen ondersteuning voor hoge samplerates en 24bit audio.
Op dit moment heb ik een DAC van Musical Fidelity en deze klinkt heerlijk en rustig en uiteindelijk is het maar iets duurder dan de Firestone setup die ik had.

De componenten in de DACs zeggen dus veel over de kwaliteit van de audio
(foto's van beide DAC's zijn hier te bekijken http://www.flickr.com/photos/octimod/ )

Mijn ervaring is via luidsprekers en met een headphone amp zou ik nog beter uit kijken/luisteren naar wat je gaat aanschaffen.
Ga niet op de specs af van de opamp of dac chip maar kijk ook naar derest, of nog beter ga luisteren en vergelijken in een hifi winkel.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Structuur, je post mist het. Ik heb met veel pijn en moeite er iets uit kunnen halen, maar je slotstuk is hetgeen wat ik al wist en wat ik al aangaf: het liefst kunnen proberen voor ik ga aanschaffen, al sta ik aankopen via internet niet per definitie uit.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Ik denk dat ik voor een Maverick D1 ga en later eventueel een A1 erbij. Zal nog wel even duren, en intussen kan ik mooi luisteren naar verschillende amps.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

skullsplitter schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:45:
Ik denk dat ik voor een Maverick D1 ga en later eventueel een A1 erbij. Zal nog wel even duren, en intussen kan ik mooi luisteren naar verschillende amps.
De A1 is ook niet verplicht, ik heb die ook niet.
De A1 is in principe gewoon een stereoversterker, en dat heb je niet nodig.
Wat de A1 wél extra bied is dat die headphone-output door twee tubes aangedreven wordt, voor een warmere vollere sound, terwijl de headphone-output van de D1 door een opamp voorzien wordt.

Ik zou eventueel ook denken aan de apparaten van FiiO of Schiit.
Ook het overwegen waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Terrestraeon op 24-08-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik ben van plan om een headphone amp te kopen voor op kantoor. De FiiO E9i past precies binnen mijn wensen, aangezien ik een iPhone heb. In Noorwegen (waar ik woon) hebben ze een officiele winkel, maar Noorwegen is erg duur en online winkelen via eBat bijvoorbeeld is vaak goedkoper.

Echter zijn er tegenwoordig veel fake headphone amps (ook FiiO) in de omloop zo heb ik gelezen. Wat denken jullie hiervan bijvoorbeeld? Dat is €91 ipv de €191 die ik anders zou betalen... Klinkt wel erg goedkoop, nietwaar?

Afbeeldingslocatie: http://www.fiio.no/index_htm_files/253.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Josh op 24-08-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Josh schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:25:
Ik ben van plan om een headphone amp te kopen voor op kantoor. De FiiO E9i past precies binnen mijn wensen, aangezien ik een iPhone heb. In Noorwegen (waar ik woon) hebben ze een officiele winkel, maar Noorwegen is erg duur en online winkelen via eBat bijvoorbeeld is vaak goedkoper.

Echter zijn er tegenwoordig veel fake headphone amps (ook FiiO) in de omloop zo heb ik gelezen. Wat denken jullie hiervan bijvoorbeeld? Dat is €91 ipv de €191 die ik anders zou betalen... Klinkt wel erg goedkoop, nietwaar?

[afbeelding]
Ik heb ook de FiiO E9, één ding weet ik zeker, daar past never nooit een iPod/iPhone in. Het dock is bedoeld voor de E7 waardoor je de E9 als DAC kunt gebruiken. De combo Sennheiser HD650 + FiiO E7/E9 werd aangeraden op het Head-Fi forum, zodoende ben ik daar ook voor gegaan.

Edit: 't is de E9i, daar past inderdaad een iPod/iPhone in, weet niet of ie dan ook nog als DAC kan dienen..

[ Voor 4% gewijzigd door sm1ley op 24-08-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
Dat is een FiiO E9i met iPod Dock ;) . Anders dan de FiiO E9 met E7 dock .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

sm1ley schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:34:
[...]

Ik heb ook de FiiO E9, één ding weet ik zeker, daar past never nooit een iPod/iPhone in. Het dock is bedoeld voor de E7 waardoor je de E9 als DAC kunt gebruiken. De combo Sennheiser HD650 + FiiO E7/E9 werd aangeraden op het Head-Fi forum, zodoende ben ik daar ook voor gegaan.

Edit: 't is de E9i, daar past inderdaad een iPod/iPhone in, weet niet of ie dan ook nog als DAC kan dienen..
Hoewel ik je expertise niet wil betwijfelen, staat er toch echt op de officiele website dat hij een iPhone dock heeft.

Een andere optie voor is natuurlijk via Amazon, is nog goedkoper ook en kan via de UK. Maar daar ook de vraag of het wel een officiele is... Hoe kan ik zoiets uberhaupt herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
TheJVH schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:36:
Dat is een FiiO E9i met iPod Dock ;) . Anders dan de FiiO E9 met E7 dock .
Edit nét niet gezien, maar 't klopt wel dat deze niet als DAC kan gaan dienen daardoor? Afijn, ik kan de FiiO verder niet beoordelen, nooit beter materiaal kunnen proberen, maar weet wel dat er geen ruis door de (hoge impedantie) koptelefoon gaat wanneer deze vol open staat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

sm1ley schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:40:
[...]

Edit nét niet gezien, maar 't klopt wel dat deze niet als DAC kan gaan dienen daardoor? Afijn, ik kan de FiiO verder niet beoordelen, nooit beter materiaal kunnen proberen, maar weet wel dat er geen ruis door de (hoge impedantie) koptelefoon gaat wanneer deze vol open staat :).
Als ik dit bestel dan zou ik natuurlijk een aantal gedetailleerde foto's kunnen maken en dan kunnen we vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
Tuurlijk kan je er een DAC mee aansluiten, maar dan sluit je die daarvoor aan, en is het geen echte combi meer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Chris5488 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:05:
[...]

De A1 is ook niet verplicht, ik heb die ook niet.
De A1 is in principe gewoon een stereoversterker, en dat heb je niet nodig.
Wat de A1 wél extra bied is dat die headphone-output door twee tubes aangedreven wordt, voor een warmere vollere sound, terwijl de headphone-output van de D1 door een opamp voorzien wordt.

Ik zou eventueel ook denken aan de apparaten van FiiO of Schiit.
Ook het overwegen waard.
Ik neig nu sterk naar een combi, al zou ik ook gewoon een A1 kunnen doen met daar direct mijn geluidskaart aan...

Ik neem hem iig mee in de afweging.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kijk ook zeker eens op de tweedehands pagina's van Head-Fi, daar komt erg leuk spul langs. Tweedehands Graham Slee Solo moet wel te doen zijn in je budget bijvoorbeeld, daar heb ik ontzettend veel plezier van gehad met een HD650.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1