Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 08:20

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik zit weer eens met een vreemd probleem. Ik wil b.v. DNS of DHCP Manager starten vanaf mijn W7-64 machine die aan een W2008 netwerk hangt. Maar ik krijg telkens Acces denied.

Het account waarmee ik de MCS bestanden wil starten is een ander dan het account waar ik op de machine mee aan het werken ben (netwerkadmin en lokaal account). Dus heb ik het netwerkadmin account toegevoegd in de Local admin groep. Rechten op het netwerk heb ik ook, dat heb ik via een andere machine getest. Het is dus iets lokaal. Heb zelfs MMC.exe en de MCS bestanden toegevoegd aan het netwerkadmin account zelf.

Als ik de MCS bestanden start met mijn lokaal account dan start het wel gewoon op, alleen heb ik dan uiteraard geen rechten op het netwerk. Als ik dan MMC start met het netweraccount en dan de MCS inlaad werkt het ook. Dan anders om, collega heeft het op mijn machine geprobeerd met zijn account en ook hij krijgt Access denied.

Heb dan een snelkoppeling aan gemaakt met runas zodat ik niet altijd shift-rmb: run-as moet doen en dan mijn gebruikers naam moet intoetsen, maar alleen mijn wachtwoord moet geven: C:\Windows\System32\runas.exe /noprofile /user:admaccount@netwerk "c:\windows\system32\mmc.exe c:\windows\system32\dnsmgmt.msc /s"

Maar wat ik ook probeer, het blijft Access denied. Google levert ook niet veel op, allen dat ik de gebruiker meot toevoegen aan de admin groep, maar zoals gezegd heb ik dat al gedaan.

Heeft iemand nog een idee... ik weet het niet meer.

/edit: opgelost door het runas commando aan te passen naar: C:\Windows\System32\runas.exe /noprofile /user:admaccount@netwerk "c:\windows\system32\mmc.exe dnsmgmt.msc /s"

Soms kan het zo simpel zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Roman op 18-08-2011 11:24 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.