VoIP - Linksys PAP2T - VoipBuster en BudgetPhone

Pagina: 1
Acties:

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:00
Binnenkort gaan kennissen van mij over naar de bekende combinatie VoipBuster en BudgetPhone. Ze hebben 1 analoog toestel die ze op een Linksys PAP2T gaan zetten. Vraag: wie heeft een goed werkend dialplan met de volgende eisen:
  • inkomend Budgetphone
  • uitgaand naar vast en mobiel via VoipBuster
  • uitgaand rest Budgetphone (voor 112 en 0800/0900 etc.)
Ik zal line 1 op Budgetphone configureren en line 2 (ongebruikt) op VoipBuster. Ook ga ik dezelfde username en password gebruiken, inmiddels begrijp ik dat dat (wegens beperkingen van de PAP2T) nodig is.

Andere tips zijn welkom!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28
Welk dialplan heb je zelf in gedachten?

Er zijn dialplan wizards, genoeg websites met uitleg over dailplannen dus wat lukt er niet?
welk deel van je dailplan werkt nu niet goed?

Zie bv http://www.snapthetooknietzogoed.nl/dialplan.htm voor uitleg, incl voorbeelden die grotendeels voor jouw al bruikbaar zijn.

Dailplannen is geen rocket science.

Post eerst eens je huidige dailplan. Wij gaan hier niet het uitzoekwerk voor jouw doen als je uberhautp zelf nieteens wat documentatie leest en/of probeerd

26779

Ik zit in hetzelfde schuitje. Begrijp ik het goed dat je in de PAP2T geen verschillende providers kan configureren op 1 lijn? Is er ook geen mogelijkheid om het budgetphone inkomend nummer te koppelen aan het voipbuster accoiunt? (of andersom, dus voipbuster koppelen aan budgetphone)
Het zou erg jammer zijn want dan kom ik dus met 2 (sets) dects te zitten. 1 voor inkomende en 1 voor uitgaande gesprekken.

Wat zou eventueel een oplossing zijn? Een andere ATA die wel verschillende accounts voor inkomend en uitgaand aankan? Welke ATA zou dan geschikt zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door 26779 op 28-09-2011 23:05 ]