Problemen bij verkoop auto (aan handelaar)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 16:12

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Ik heb in 2005 nadat ik mijn eerste loon had ontvangen van mijn eerste werkgever na mijn studie een mooie Peugeot 206 gekocht. (BJ 9-2002) met km stand 47.000. Ik heb deze destijds van een particulier gekocht.

Verder nooit problemen gehad, met uitzondering van het normale onderhoud; banden, distributieriem laten vervangen, waterpomje, beurten en om de twee jaar een nieuwe middenpijp (206 kwaaltje ;)).

Dit jaar, zo'n 115.000 km verder heb ik 'm via Marktplaats te koop gezet. (linkje naar een eigen site met Hi-Res foto's, ook aanwezig op Marktplaats) Dit omdat ik veel meer voor mijn baas ga rijden naar klanten en zodoende een leasewagen mocht uitzoeken.

Volgens Autoweek zou de inruilwaarde 2900 euro zijn en verkoop aan een particulier zelfs 3400 euro. Leuk. Echter, er is slechts APK tot begin oktober, de bandjes zijn voor erg slecht, en ik was de reservesleutel kwijt. Hierdoor had ik in m'n achterhoofd om er 2500 euro voor te vragen. Ik wou er ook niet te lang mee blijven zitten, de auto kost me immers 100 euro per maand aan belasting en verzekering.

Nu werd ik deze week benaderd door een autohandelaar uit Friesland die wel interesse had in mijn Peugeot. Hij was hier op vakantie en wou wel even komen kijken. Dit is gisteren gebeurd. Hij heeft uitgebreid naar de auto gekeken, een proefrit gemaakt (~20 minuutjes) en we zijn uiteindelijk tot een prijs van 2250 gekomen.

's avonds is hij bij mij op langs gekomen met zijn laptop, hij heeft het geld overgemaakt en de auto online via de RDW (?)op zijn naam gezet en mij een vrijwaringsbewijs gegeven. Hierna is hij terug gereden naar z'n camping. So far, so good.

Nu vond ik gistereavond de volgende mail in mijn mailbox.
hallo rowdy ik kom op de kamping en de auto staat 1 minuut stationair te lopen en de temperatuur vlieg gelijk omhoog ik heb de auto later nog weer even een keer gestart en nu loopt hij ook niet lekker meer hij tikt in het blok zo kom ik niet in friesland wat doen we hier aan vrg <naam> ik wacht je reactie even af en anders kom ik wel even langs dan moeten we het er maar even over hebben dit kan zo niet vrg <naam>
Ik heb het volgende daarom gereageerd;
Hoi <naam>,

Dat is wel erg vreemd wat je me nu verteld...? Ik heb de auto tot begin maart dagelijks gebruikt, en daarna tot juni voornamelijk in het weekend ivm een huurauto. Vanaf begin juni staat ie eigenlijk grotendeels stil. Een kleine maand geleden heb ik er wat langer in gereden, toen ben ik in Eindhoven geweest en heb 'm daarna thuis nog goed gewassen en gepoetst voor de foto's. Ik heb toen geen enkel probleem gehad?

Dit kan toch niet omdat ie twee maanden nauwelijks gereden heeft? Kan het niet dat de koelvloeistof oid weggelekt is in die tijd?
Kun je ontdekken wat er aan de hand is, of is er iemand in je buurt die hier naar kan kijken?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,

Rowdy
Vanmorgen kreeg ik onderstaande mail terug
hallo rowdy ik rijd vandaag wel even bij een garage langs en dan hoor je het wel even hoe het verder komt vrg <naam>.
Hij heeft gisteren geconstateerd bij het checken van de auto dat het oliepeil laag stond (2 van de 6 bolletjes op het display) maar dat lijkt me toch niet dat de auto daarvan bovenstaande problemen heeft?
Ik ben gisteren met die auto 10 km vanaf mijn werk (waar ik 'm de afgelopen maanden op de parkeerplaats had staan) naar mijn huis gereden, waar hij 'm bekeken en een proefrit gemaakt heeft (schat zo'n 6-8 km)
Geen enkel probleem. Ook toen heeft hij naar het oliepeil gekeken en de motor beluisterd. Na de proefrit zijn we tot die prijs gekomen omdat naast de bandjes volgens hem ook nog iets mis was met de achterophanging. (Blijkbaar Peugeot kwaal?) Vervolgens heeft de auto zo'n 6 uur geparkeerd gestaan en daarna heeft hij 'm opgehaald. De afstand naar zijn camping schat ik 30 km?

Ik voel me hier best slecht over; ik verkoop geen slechte spullen. :/

Maar ik heb nooit problemen gehad met mijn auto, het beestje heeft me nog nooit laten staan en alles wat ik wist heb ik verteld en de koper heeft uitgebreid kunnen kijken/testen?

Ik vraag me af hoe nu verder te gaan? Ik wacht even af wat die garagehouder zegt, maar ik voel er weinig voor om daar iets aan te betalen? Hoe weet ik niet dat ie niet met die auto is gaan jakkeren op weg naar de camping?
Weet iemand wat mijn rechten zijn? Op internet (en hier) is heel veel te vinden over verkoop aan een particulier, maar hoe zit het met verkoop aan een handelaar?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je iets koopt van een particulier, dan gelden dezelfde regels als tussen onderlinge particuliere verkoop.

Oftewel, de prijs was zoals die was en hij is akkoord gegaan met de auto as is. Vervelend voor wat er voor hem gebeurt is, maar dat is zijn risico als handelaar :)

Gezien het verhaal dat er iets met de achterophanging was en een peugeotkwaal die jij niet kent en hij heeft daardoor af kunnen dingen.

Misschien heeft hij nu in de kop gezet dat er meer te halen valt en probeert zo een korting te bedingen of nog meer geld te halen bij jou. Wees duidelijk en zeg dat er garantie tot aan de deur is en dat hij uitgebreid de kans heeft gehad om te testen en dat jij daarin geen verantwoordelijkheid meer hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Hooglander1 op 18-08-2011 10:22 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Risico van het vak lijkt me toch? Dan had hij maar een betere proefrit moeten maken. Garantie tot de deur. Ik vrees alleen dat bij de handelaar daar de kous niet mee af is. Duidelijk aangeven dat je er niks aan kan doen en dat je zeker niks gaat betalen. Het is nu zijn auto. Dan kan je als hij blijft klagen altijd nog een kleine tegemoetkoming doen als je je daar beter bij voelt.
Autohandelaars, ik vertrouw ze niet. Of ze nou kopen of verkopen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:28

-tom-562

Oliesjeik

Garantie tot aan de stoep met 2e hands auto's gekocht/verkocht bij/aan een particulier, tenminste, zo werkt het bij mij.
Zo'n handelaar probeert er nu gewoon een slaatje uit te slaan. De meeste autohandelaren hebben echt wel verstand van auto's..

Vaak bu'j te bang!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:17

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

De man in kwestie is een handelaar, hij heeft een proefrit gemaakt en heeft alles goed bevonden. Hij heeft een onderzoeksplicht in dit geval en hij heeft in mijn ogen een grondig onderzoek uitgevoerd. Als jij niets hebt achtergehouden aan informatie over de auto dan sta je volledig in je recht en hoef je je nergens druk over te maken IMHO ( IANAL uiteraard ).

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

flitspaal.nl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:21:
ls jij niets hebt achtergehouden aan informatie over de auto dan sta je volledig in je recht en hoef je je nergens druk over te maken IMHO ( IANAL uiteraard ).
Ook al heeft hij wél bewust informatie achtergehouden, dan staat hij nog in zijn recht. Je hebt namelijk een onderzoeksplicht en niet de plicht om alles te vertellen (ook al heeft hij dat wel gedaan).

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:31
Ik denk ook dat hij er een slaatje uit probeert te slaan, omdat hij denkt dat hij jou wel kan bluffen doordat hij denkt dat hij meer kennis heeft.

Ik zou gewoon zeggen dat je er niks van weet, en dat hij de auto heeft gezien bij het ophalen en dat hij toen in prima conditie was (afgezien van die banden en ophanging).

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Thanks for the replies... Geeft me iig een iets geruster gevoel. ;)
Nu eens even afwachten hoe dit afloopt... :/
--> Urban Dictionary... Weer wat geleerd... :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

IANAL, maar als dit ooit voor een rechter komt zal deze hem zwaar zijn onderzoeksplicht aanrekenen, omdat hij handelaar is en dus genoeg autokennis zou moeten hebben om zoiets te kunnen beoordelen. Dit doet hij gewoon om er nog wat geld uit te slaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 18-08-2011 10:26 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hij ziet idd dat je een leek bent (en zoals ik lees heb je denk ik niet heel veel verstand van auto's, niks mis mee overigens), en probeert er nu een slaatje uit te slaan.

Vaak bu'j te bang!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:58
Garantie tot de deur, klaar toch? Hij is handelaar en kent het spelletje maar al te goed.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yonni schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:05:
Garantie tot de deur, klaar toch?
Dat denken veel mensen, maar zo simpel is het echt niet als jij het daar stelt. Als je een product verkoopt met een defect en je verzwijgt dat, dan ben je ook bij particuliere verkoop aansprakelijk daarvoor.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15
IANAL kende ik ook niet maar vind ik wel vergezocht, zo kun je van iedere zin wel een afkorting gaan maken en dat maakt het natuurlijk niet overzichtelijker.

• Yonni
Hoe kan hij dan 'aangepakt' worden? Als hij komt aanzetten met een rekening van 800 euro van de garage, dan wil hij dat geld terug hebben ofzo om vervolgens de wagen zelf op te lappen voor peanuts en door te verkopen aan niets vermoedende particulieren? De vermoorde onschuld spelen heet dat volgens mij.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:38

SeatRider

Hips don't lie

Leuk dat je in je recht staat enzo, maar ik zou voornamelijk vallen over
ik wacht je reactie even af en anders kom ik wel even langs dan moeten we het er maar even over hebben dit kan zo niet
Ik zou die gast niet meer aan de deur hoeven te hebben na deze dreiging.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Autohandelaren kunnen ratten zijn van het ergste soort. Die ruiken je onzekerheid, en denken daar even maximaal van te kunnen profiteren. Keihard afkappen dus is mijn advies.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• SeatRider
  • Laatst online: 13:38

SeatRider

Hips don't lie

brama schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:18:
Autohandelaren kunnen ratten zijn van het ergste soort. Die ruiken je onzekerheid, en denken daar even maximaal van te kunnen profiteren.
Wat dat betreft is TS al te ver gegaan door lekkende koelvloeistof en dergelijken te suggereren. Daarmee voer je als het ware de handelaar argumenten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:00
Een handelaar weet toch wat er kan gebeuren ?.
Verkocht en al overgeschreven en weg gereden.

Jij hebt een "goede auto verkocht" en dat hij nu problemen heeft sja dat is naatje, maar niet zo zeer jouw probleem.
En als hij nu met een rekening komt die hij van de garage krijgt zou ik zeggen : beste met je been ;)

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:00
Daarom, nooit de autohandelaar aan je deur krijgen :P Gewoon op zijn locatie dat ding afgeven en daarmee basta. Iets te laat voor nu maar voor de volgende keer...

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
SeatRider schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:18:
Leuk dat je in je recht staat enzo, maar ik zou voornamelijk vallen over

[...]

Ik zou die gast niet meer aan de deur hoeven te hebben na deze dreiging.
Tis een zeer vriendelijke kerel, tenminste, zo kwam ie over. Het ophalen deed ie ook samen met z'n gezin (vrouw en zoontje ivm vervoer), ook erg aardige mensen, daarom vind ik het best wel k*t dat er 'iets' is.
Als het echt zo'n groezelige, saffie rokend sujet geweest zou zijn zou ik er wat verder vanaf staan, maarja.

Nog niets gehoord, dus hopelijk is geen nieuws goed nieuws in dit geval...
Beerkeeper schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:29:
Daarom, nooit de autohandelaar aan je deur krijgen :P Gewoon op zijn locatie dat ding afgeven en daarmee basta. Iets te laat voor nu maar voor de volgende keer...
Hehe, indeed, maarja. Friesland is wel een aardig eindje tuffen vanuit Limburg... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Rowdy.nl op 18-08-2011 11:30 ]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 14:09

Richard

Kuru Kuru Kururin

SeatRider schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:20:
[...]

Wat dat betreft is TS al te ver gegaan door lekkende koelvloeistof en dergelijken te suggereren. Daarmee voer je als het ware de handelaar argumenten.
Dit vond ik ook een zeer slechte zin in het antwoord richting de handelaar. Hij is in dit geval de "professional" en moet gewoon het "verlies nemen". Alhoewel dit echt riekt naar bedrog.

20*350ZO45°

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33

Tacoos

i am i

Rowdy.nl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:29:
[...]

Tis een zeer vriendelijke kerel, tenminste, zo kwam ie over. Het ophalen deed ie ook samen met z'n gezin (vrouw en zoontje ivm vervoer), ook erg aardige mensen, daarom vind ik het best wel k*t dat er 'iets' is.
Als het echt zo'n groezelige, saffie rokend sujet geweest zou zijn zou ik er wat verder vanaf staan, maarja.

Nog niets gehoord, dus hopelijk is geen nieuws goed nieuws in dit geval...

[...]

Hehe, indeed, maarja. Friesland is wel een aardig eindje tuffen vanuit Limburg... ;)
Peter R de Vries heeft ooit eens een zooitje oplichter ontmaskerd die iets vergelijkbaars expres deden!
Terwijl jij met een vriendelijke man op kantoor zat, vernielden ze vast ff je radiateur of gooiden er wat olie tegenaan.
Bij de proefrit bleek jouw puike auto ineens een duur gebrek te hebben, zo ernstig dat je voor de keus werd gesteld: of ter plekke laten maken voor 1000 euro, of je auto voor dat bedrag minder daar laten.

Weet je zeker dat die gebreken nu echt bestaan? Misschien hoopt ie met zijn zielige verhaal en zijn kindjes erbij jou nog tot de laatste cent uit te knijpen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Tacoos schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:46:
[...]

Peter R de Vries heeft ooit eens een zooitje oplichter ontmaskerd die iets vergelijkbaars expres deden!
Terwijl jij met een vriendelijke man op kantoor zat, vernielden ze vast ff je radiateur of gooiden er wat olie tegenaan.
Bij de proefrit bleek jouw puike auto ineens een duur gebrek te hebben, zo ernstig dat je voor de keus werd gesteld: of ter plekke laten maken voor 1000 euro, of je auto voor dat bedrag minder daar laten.

Weet je zeker dat die gebreken nu echt bestaan? Misschien hoopt ie met zijn zielige verhaal en zijn kindjes erbij jou nog tot de laatste cent uit te knijpen?
Zelfde gehoort, inderdaad olie mikken op plaatsen waar het niet hoort, of gewoon bougiekabel lostrekken en 'm "op drie benen" laten lopen.

Maar ik snap te topicstarter heel goed. Het gaat er niet om dat hij gelijk heeft, maar straks wel die vent met een hoop bombarie opeens op de stoep staat. Ik heb in een soortgelijke situatie toen ik telefoon kreeg van de betreffende persoon meteen aangegeven hoe het in elkaar zat: Dat er niets te halen zou zijn, en ik niet mee zou werken aangezien de koop plaats heeft gevonden, en werkelijk alles getest had mogen worden binnen een ruime termijn (niet dat je die vent bewust maar 5 minuten "kijktijd" hebt gegeven omdat je zogenaamd "je vrouw van d'r werk moest halen".)

20*350ZO45°

• shadowlyse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 18:00
Hoi ik studeer rechten :)

Een overeenkomst, en dus ook een koop overeenkomst ontstaat door aanbod en aanvaarding art 6:217 BW. Op beide partijen rust een onderzoeksplicht. Op grond van het van der beek/van dartel arrest gaat de onderzoeksplicht van de verkoper boven die van de koper in die zin dat de verkoper alles moet medelen over de status van het goed en die hij weet of redelijkerwijs moest weten. In dit concrete geval heb je alles verteld wat je wist en kon weten. De koper is een professioneel handelaar en heeft meer kennis dan jij. Hij heeft de auto onderzocht en een proefrit gemaakt en daarna is er een prijs afgesproken. Hij heeft de auto dus geaccepteerd zoals deze is.
De koper kan geen beroep doen op non conformiteit art 7:24 BW want hij is geen consument.
Ook een beroep op dwaling van art 6:228 gaat mijns inziens niet op voor de koper.

Dus maak je geen zorgen en zeg dat hij je maar moet dagvaarden als hij van de koop af wil. Gaat hij dreigen met geweld of ze de politie bellen.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:48

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Oliepeilen doe je met de peilstok.
Dat het systeem 2 bolletjes minder aangeeft doet niet ter zake.
Peugeot en elektronica gaan niet echt goed samen ;-)

En die truukjes van de 'handelaar' zijn zo oud als de weg naar Rome.
Laat je niet gek maken

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:14

s3.

Gewoon compleet negeren. Alsof hij helemaal vanuit Friesland naar Limburg gaat komen als hij ziet dat jij hem al hebt gesnapt?

• Yonni
In ieder geval goed dat je het verhaal heb gedeeld hier op het forum, ipv dat je meteen blindelings op de blauwe ogen van de verkoper bent ingegaan.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:25
De zaken die hij constateert had hij moeten constateren tijdens de proefrit.

Is niet gedaan en de koop is afgehandeld. Dat hij na een aantal uur gaat zeuren over zaken die niet naar voren kwamen in de proefrit en eigenlijk naar voren hadden moeten komen is niet jou probleem. ;)

K to the KillaZ

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Thanks all... Voel me al een stuk geruster, alleen mijn idee van mijnn 'mensenkennis' heeft een deuk(je) opgelopen...
s3. schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:56:
Gewoon compleet negeren. Alsof hij helemaal vanuit Friesland naar Limburg gaat komen als hij ziet dat jij hem al hebt gesnapt?
Hij is hier nog drie dagen op de camping, dus hij zou in principe wel handig op de stoep kunnen gaan staan...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Rowdy.nl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:03:
Hij is hier nog drie dagen op de camping, dus hij zou in principe wel handig op de stoep kunnen gaan staan...
En daar vraag ik me nou af of dat gewoon geen gelul is om de topicstarter te doen denken dat de handelaar "naast de deur zit". Ik zit als IT-er op vakantie best wel IT gerelateerde zaken te doen zoals t.net te lezen :) Maar om nu op de camping als autohandelaar de lokale auto's langs te lopen op Marktplaats :)

20*350ZO45°

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gewoon niet meer reageren.

Vaak bu'j te bang!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Hm, uiteindelijk net een reactie gehad.
hallo rowdy het is waarschijnlijk een lekke kop of de vin die het niet meer doet als hij te warm wordt kosten vin 85 EX

lekke kop koppaking met bouten 50+ 6 uren werk X 35 TOTAAL 260 EURO EX DE BTW

DIT ZIJN ONVOORZIENE KOSTEN VOOR MIJ IK DURF ZO OOK NIET MET DE AUTO NAAR HUIS TE RIJDEN DUS DIE MOET WAARSCHIJNLIK OP GEHAALD WORDEN

MIJN VOORSTEL IS ALS JE HONDERD EURO TERUG WIL STORTEN REDT IK ME ER VERDER MEE

VRG <naam>
Beetje vreemd verhaal. Het is òf iets van 85 euro, óf iets van 260 euro. En daar zou ie van mij 100 euro van terug willen zien...?

Ik weet idd niet veel van auto's, maar heb er vroeger op school wel iets van meegekregen. Een koppakking zorgt toch dat water en olie gescheiden blijven, right? Dan zou ie toch bij het peilen water in de olie gezien moeten hebben?

En wat een 'vin'is...? :?

Wat kan ik het beste doen? Zoals hier al eens meerdere malen gepost is, niet meer reageren of 'm een net mailtje terugsturen met bv een link naar dit topic?

M'n broer zegt dat ik morgenvroeg eerst eens even de rechtsbijstand moet bellen, eens kijken wat hun zeggen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou heel netjes "dikke lul 3 bier" terugsturen. Dit zijn gewoon trucjes van dit soort gasten om wat geld terug te krijgen. Je koopt een auto voor weinig, gaat achteraf nog iets claimen, en hebt daardoor de auto voor nog minder. Doordat de kosten minimaal 300,- in de BTW zijn en hij slechts 100,- vraagt lijkt het ook nog aardig.

Jammer maar helaas. In het onvoorziene geval dat het wel echt is, heet het bedrijfsrisico. Dit dien je als bedrijf ook gewoon in te bouwen, hoewel de snelle handel dat nog wel eens lijkt te vergeten.

Als ik zonder risico auto's op deze manier zou kunnen kopen en verkopen had ik het ook mijn beroep gemaakt ;)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-06 21:05
Of mail hem dat je vanavond die auto komt ophalen en dat hij zijn geld terug krijgt. Benieuwd of ze daar zin in hebben...

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33

Tacoos

i am i

In het onwaarschijnlijke geval dattie de auto idd wil terug verkopen, zou ik wel eerst ff tjekken of je wel evenveel auto mee terugkrijgt 8)7

Zonder gekheid: ff antwoord rechtsbijstand afwachten en tot die tijd niet met hem communiceren lijkt me het slimst.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:36
Met PWM.

Voor 100 euro kan ie dus de auto laten repareren en ook nog vervoer van de auto regelen, knap!
Overigens zou ik geen link naar dit topic meesturen, maak 'm niet wijzer dan nodig.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 22:51

Part

Helemaal niets.....

Hij zal wel de ventilator bedoelen.
Als er iets stuk is dan kan het bv een temperatuursensor zijn die de ventilator aanzet zodra het koelwater warm word.
Maar het kan ook zijn dat hij bewust of onbewust een stekker losgetrokken heeft. Vraag hem maar of hij alle stekkertjes van de 'vin' en temperatuursensoren even wil nalopen en dat je hem verder ook niet kan helpen met zijn probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Part op 18-08-2011 21:27 ]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:36
Ik zou gewoon aangeven dat het pas na verkoop gebeurd is en dat dit zijn eigen risico is. Als hij dan nog even langskomt, dan gewoon de deur niet opendoen. Mocht hij dan iets aan je huis beschadigen, dan heb je zijn gegevens. Sowieso al aangeven dat hij niet welkom is, wanneer hij aangeeft langs te komen.

Edit: het lijkt me eerlijk gezegd ook heel sterk dat de kop lek is na 115.000KM.

[ Voor 12% gewijzigd door danielkraak op 18-08-2011 21:37 ]

• Mektheb
Is dat letterlijk hoe hij gereageerd heeft ?.
Ik zou antwoorden met iets zoals dit
http://farm3.static.flick...2521557914_eb87be6da9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Rowdy.nl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:39:
Hm, uiteindelijk net een reactie gehad.

[...]

Beetje vreemd verhaal. Het is òf iets van 85 euro, óf iets van 260 euro. En daar zou ie van mij 100 euro van terug willen zien...?

Ik weet idd niet veel van auto's, maar heb er vroeger op school wel iets van meegekregen. Een koppakking zorgt toch dat water en olie gescheiden blijven, right? Dan zou ie toch bij het peilen water in de olie gezien moeten hebben?

En wat een 'vin'is...? :?

Wat kan ik het beste doen? Zoals hier al eens meerdere malen gepost is, niet meer reageren of 'm een net mailtje terugsturen met bv een link naar dit topic?

M'n broer zegt dat ik morgenvroeg eerst eens even de rechtsbijstand moet bellen, eens kijken wat hun zeggen.
Dit is echt het ALLER oudste truucje ter wereld.
Absoluut geen 100 euro terugstorten, jezus dat zou makkelijk verdient zijn zeg. Hij heeft de auto probleemloos meegenomen, dus hij mag het verder zelf uitzoeken. Als hij die 100 euro echt terug zou willen, had hij dit soort dingen niet zomaar via mail e.d. gedaan.

Kort samengevat: Als je hem 100 euro overmaakt, doe mij er dan ook 100, krijg je er van mij ook nog een mooi verhaaltje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Je zou hem natuurlijk wel een spelcursus cadeau kunnen doen ter compensatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:43
Als jij een auto koopt bij een handelaar en er blijkt achteraf iets te mankeren staan de meeste handelaars ook niet te springen om dit op hun kosten te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 27-06 23:29
Mwah, als het nu allemaal betrouwbaar over kwam en de man gewoon had aangegeven dat dit vervelend was en hoopte op coulance vanuit jou, zou je nog iets kunnen doen met het bewijzen d.m.v. een factuur oid.

Maar op deze manier, CAPS, taalfouten, "het kost XXX maar als je 100€ overmaakt praten we er niet over", zielig gaan lopen doen, dreigen met "langskomen" en net doen alsof jij hem bewust rommel hebt verkocht ga ik met PWM mee, dikke lul 3 bier!

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Ik heb net de rechtsbijstand gesproken. Die zeggen dus ook, begrip tonen, maar dit kan gebeuren en het is zijn pech dat het bij hem gebeurd. :/

Ga dus eens een briefje opstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf met een kapotte sensor gezeten, je merkt dus wel behoorlijk wat verschil tussen een 'kapotte kop' en een 'vin die het niet meer doet'.

Eigelijk zou je gewoon even langs moeten gaan, gewoon vanuit het niets langskomen en vragen of hij de auto wil starten :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-06 17:31
Rowdy.nl schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:24:
Ik heb net de rechtsbijstand gesproken. Die zeggen dus ook, begrip tonen, maar dit kan gebeuren en het is zijn pech dat het bij hem gebeurd. :/

Waarom neem je überhaupt de moeite?
Je staat (volgens de thread en je rechtsbijstand) volledig in je recht en iedereen hier heeft het gevoel, dat hij je gewoon nog wat geld afhandig wil maken.
Ik zou hem een vriendelijk mailtje sturen met de feiten en klaar. (wellicht ook nog die image van Mektheb :) ).

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik dacht dat bij "vin" dat dat "van" moest zijn.
vin zal wel fan zijn.

Verder kan je nog terugsturen dat de inruilwaarde al 2900 euro is en hij daarmee eigenlijk al gematst is met 2250 euro. Die arbeidsuren betalen zou overigens helemaal BS zijn; hij is toch de handelaar, dan gaat hij 'm toch niet laten maken?

[ Voor 4% gewijzigd door MrSleeves op 19-08-2011 10:41 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:48

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

macciez schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:39:
[...]

Waarom neem je überhaupt de moeite?
Je staat (volgens de thread en je rechtsbijstand) volledig in je recht en iedereen hier heeft het gevoel, dat hij je gewoon nog wat geld afhandig wil maken.
Ik zou hem een vriendelijk mailtje sturen met de feiten en klaar. (wellicht ook nog die image van Mektheb :) ).
Ik kan me wel voorstellen dat hij toch de moeite neemt.
Als het mij zou overkomen zou ik ook willen weten wat mijn rechten en plichten zijn, al zegt 'iedereen' dat ik in mijn recht sta. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:10

DropjesLover

Dit dus ->

Overigens, marktwaarde zou zo'n 2900 zijn. Jij hebt hem fors goedkoper te koop gezet ivm de banden. Nieuwe voorbandjes kosten incl monteren geen €400 en duurt een dagje. Had je er nieuwe bandjes op gezet had je hem voor fors meer kunnen verkopen. Daarnaast ben je nog van een al lagere marktverkoopprijs nog lager gegaan (2900/3400 -> 2500 na onderhandelen 2250).

Zo zou in ieder geval de handelaar redeneren. Ergo, jij moest van het ding af en interesseerde het geen bal voor hoeveel hij weg ging, en je weet weinig van de werkelijke technische staat van de wagen.

En dan de "reparatie" van een koppakking die slechts €260 kost? :D Dat is idioot weinig (en/of bij een beun die het zwart doet voor €30/u). Zelfs het voorstel "€100 en dan praten we nergens meer over" vind ik zeer slap. Als de koppakking echt stuk is, dan zou ie wel proberen het hele bedrag terug te krijgen...

Sorry, laten barsten die hap, garantie tot de stoep, hij probeert er alleen maar meer uit te slepen.
Bedrijfsbeoordeling nagekeken via google en ook gekeken of het daadwerkelijk in Friesland zit?

[ Voor 17% gewijzigd door DropjesLover op 19-08-2011 15:09 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hij heeft bij de koop zeker ook tegen de banden aangeschopt? Gewoon vriendelijk afpoeieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Inderdaad je gevoel van vertrouwen zal wel aangevallen zijn, je hebt nooit zoiets meegemaakt en nu met je goeie schoenen aan komt er iemand zeuren over iets wat die gekocht heeft bij je.

Helaas zitten er altijd van die peren bij die het proberen, ik zou er 0,0 moeite in steken het is tenslotte alleen maar verspilling van je tijd.
En als die het echt allemaal zo ver wil laten komen als dat die voor doet komen, dan komt hij toch langs ?.
Je staat toch in je recht, en zover zullen ze het niet laten komen ( hoop ik )
Ik bedoel als je er niet op reageert hoor je of niks, of hij komt langs en dan ?, komt hij je huis verbouwen ?.
Nee dat denk ik niet.

Kort antwoord : tijdverspilling en vooral zonde van je hart ( stress )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rowdy.nl schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:24:

Zet er ook in dat jij niet deskundig bent, hij wel. Jij weet niet hoe de koppakking of vin van een motor te beoordelen hij wel. Je hebt naar beste eer en geweten een auto aangeboden die OK was, hij heeft uitgebreid kans gehad om met zijn deskundigheid dat ding te bekijken en was het ermee eens dat het OK was.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
? weer een vage dubbelpost, gebeurt soms..

[ Voor 73% gewijzigd door brama op 20-08-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
En vooral _nergens_ meer op ingaan. Heel kort, to the point, bekeken als handelaar, gekocht, einde verhaal. Groeten. Elke potentiele aanleiding om nog op jou te reageren levert alleen meer gezeur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon nog 1 mail terugsturen dat je dit heel vervelend voor hem hebt, maar dat hij de auto werkend meegekregen heeft, alles heeft kunnen controleren (een lekke koppakking is goed te detecteren en zorgt mits nog niet te detecteren nog niet voor dit soort problemen), de kapotte koeling had hij ook kunnen zien. Je staat volledig in je recht. Laat je a.u.b. geen 100 euro aftrochelen.

Hij heeft gefaald in zijn onderzoek voor aankoop of hij licht je op. Maakt weinig uit, allebei zijn probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 20-08-2011 13:42 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Ik heb 'm gisteren nog gemaild, dat ik het een raar verhaal vind, en dat het me voor 'm spijt, maar dat ik het niet vertrouw.

Kreeg nergens een antwoord op, alleen 'ik kan het wel even komen laten zien'. Nja, ik heb geen tijd en geen zin dit weekend. Maandag eens kijken of ik nog wat gehoord heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Rowdy.nl schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:17:
Ik heb 'm gisteren nog gemaild, dat ik het een raar verhaal vind, en dat het me voor 'm spijt, maar dat ik het niet vertrouw.

Kreeg nergens een antwoord op, alleen 'ik kan het wel even komen laten zien'. Nja, ik heb geen tijd en geen zin dit weekend. Maandag eens kijken of ik nog wat gehoord heb...
Heb je ook al aangegeven dat (als het waar is) het zijn eigen falen is en dat hij er zelf akkoord mee is gegaan? Dat lijkt mij veel beter dan te zeggen dat je het niet vertrouwt, want nu denkt hij dat er nog iets te halen valt als hij langskomt. Je had beter gewoon een duidelijk antwoord kunnen geven dat hij besloten heeft hem voor die prijs te kopen en dat er niks terugbetaald wordt. Dan komt hij ook minder snel langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Rowdy.nl schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:17:
Een eerlijke handelaar heeft gefaald in zijn onderzoeksplicht, dus dan is het laten zien niet relevant.
Een oplichter kan je vast wel iets laten zien wat hij om de hoek in 5 minuten weer gefixed heeft.

Oftewel, een expert die iets aan een leek laat zien heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
I did. Ik heb erbij gezet dat ik contact met de rechtsbijstand gehad heb en dat die zeggen dat 't jammer voor 'm is. Ben sowieso niet van plan met 'm af te spreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
En, issie nog langsgeweest?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Nope. Ik heb sinds vrijdag niets meer laten horen (heb zaterdag nog een reply gehad) maar verder niets meer.
Prima zo.

Thanks all iig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Rowdy.nl schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:43:
[...]

Nope. Ik heb sinds vrijdag niets meer laten horen (heb zaterdag nog een reply gehad) maar verder niets meer.
Prima zo.

Thanks all iig... ;)
Wat stond er in de reply? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Rowdy.nl schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:43:
[...]

Prima zo.
Oftewel deze handelaar probeert gewoon standaard bij elke auto nog wat geld los te peuteren na aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RemcoDelft schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:30:
[...]

Oftewel deze handelaar probeert gewoon standaard bij elke auto nog wat geld los te peuteren na aanschaf...
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 18:44
Snap ook niet dat je direct zo "mild" reageert. Dit geeft direct al aan dat je open staat voor eventuele vervolgstappen. Zeg dat het vervelend is maar dat de koop gesloten is en dat je niets voor hem kan betekenen. Klaar. Als jij ingangen openlaat, dan is het natuurlijk logisch dat je alleen maar (meer) gezeik op je hals haalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Deze, dat ie m wel ff wou laten zien.. :/
ID-College schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:23:
Snap ook niet dat je direct zo "mild" reageert. Dit geeft direct al aan dat je open staat voor eventuele vervolgstappen. Zeg dat het vervelend is maar dat de koop gesloten is en dat je niets voor hem kan betekenen. Klaar. Als jij ingangen openlaat, dan is het natuurlijk logisch dat je alleen maar (meer) gezeik op je hals haalt..
I know, mja, alle koop/verkoop genen heeft m'n broertje gekregen... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Pech voor hem, niets mee doen. Hij heeft uitgebreid kunnen testen, kijken en voelen. In de tussentijd kan hij dat ding wel door een berm getrokken hebben waardoor hij radiateur heeft gemold, weet jij veel.
Hoef je hem niet in tegemoet te komen.
Als ie auto's met garantie wil moet je dat ook als zodanig aanschaffen, dus niet bij een particulier.

En die vrouw en kinderen dat is maar aanhang. Hitler had ook een vrouw en kinderen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 24-08-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 80487 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:33:
Pech voor hem, niets mee doen. Hij heeft uitgebreid kunnen testen, kijken en voelen.
Ergens kan ik de vraag van TS anders wel begrijpen, als het een echte particulier was geweest die simpelweg een mooi autootje wil hebben zonder kennis dan zou ik me ook heel erg opgelaten voelen als die zich bekocht voelt. Je probeert toch altijd de koop voor iedereen zo goed mogelijk te laten verlopen (ik wel in ieder geval)

Enkel was dit een expert(/handelaar) en dan vervalt simpelweg alles. Die wordt geacht de gebreken te kunnen opsporen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Dit is idd een hele oude (en slechte!) truuc onder handelaartjes.

Lekker negeren. Een koppakking voor 260 :? :D Dat is gewoon BS. Daarbij praat hij alleen over kopbouten en arbeidsloon van 35 euro per uur.. Waar zijn de overige onderdelen (KVS, Koppakking) :?

En een 'vin'? Hij zal idd de fan bedoelen op de radiateur. Als het al echt zo is dat die stuk is, is dat 100% gewoon een defecte schakelaar van maximaal 15,- incl. btw.. :+ (that is, mijn inkoopsprijzen, ik ben zelf garagehouder en autohandelaar. Al wil ik niet met dit soort handelaren onder 1 dak gezien worden...).

Daarbij komt dan nog dat een beetje autohandelaar een oprijwagen danwel autoambulance heeft.. Dus laat het hem lekker uitzoeken ;) Hij wil gewoon 100,- extra verdienen over JOUW rug..

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 26-08-2011 00:41 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1