Toon posts:

Hoeveel FSB met 8ns ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een reepje 64mb pc 100 geheugen van 8ns, mijn vraag is (ivm toekomstig overklokken) wat in theorie het hoogste aantal Mhz is wat dit kan draaien ?

Alvast bedankt

Verwijderd

Theoretisch?

125Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt ! Dat wordt dus nieuw geheugen kopen :( Had gehoopt dat het hoger kon.

Verwijderd

Hmmm, die 125 is theoretisch, zoals Pascal al zei. In de praktijk blijkt daar nog wel eens wat rek in te zitten.

Ik heb zelf een Voodoo3 2000 gehad, en dat ding loopt met 7 ns RAM standaard op 143 Mhz. Ik had echter geen problemen het zaakje op te klokken tot 166 Mhz. Daarboven kreeg ik kleine reepjes verticaal op het scherm, dus 166 was de limiet. Normaal gesproken zou 166 Mhz duiden op 6 ns RAM. Waarom de fabrikant er dan 7 ns opzet? Beats me.....

Als je mazzel hebt, moet je met jouw RAM wel hoger kunnen dan 125 Mhz. Als je op 133 Mhz FSB bezig wilt, is het zeker het proberen waard, aangezien het verschil maar 8 Mhz is.

Succes,

mARCO

Verwijderd

f=1/T

Verwijderd

Inderdaad niet te overhaast conclusies trekken, ik draai met PC100(Siemens/LGS) op 145MHz, dus dat kan als je een goed merk hebt heel gunstig uitvallen, en per mobomerk ook nog stabieliteit in de hand werken.

Sandra gaf aan dat het 6 ns is, wat ik er in heb, maar dat staat niet op de chips zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan ! dat geeft de burger weer moed, ik heb mijn nieuwe mobootje al draaiend, volgend weekend een andere processor en dan maar kijken hoever ik kom ! Bedankt voor de (hoopgevende) reacties

Verwijderd

1000/8=125Mhz !!!

Verwijderd

1000/6=166.66666666666666666666666666666666
Pagina: 1