alle foto's van de afgelopen 6 jaar zijn opgeslagen in Lightroom, waarvan de meeste foto's in RAW formaat. Ook alle bewerkingen worden in dit pakket uitgevoerd. Lightroom bevalt erg goed, op een ding na, en dat is de integratie met OSX. Ik zou graag iPhoto willen gebruiken voor:
- integratie met OSX
- afdrukken van fotoboeken
Wat is de meest ideale manier om deze pakketten te delen? Ik wil natuurlijk de lightroom bewerkingen toepassen op de foto's in iPhoto. Bestanden dubbel (RAW in LR, JPEG in iPhoto) is geen probleem, ik heb totaal 3.5 TB aan storage.
Voor mijn gevoel is de volgende workflow de meest ideale:
- foto's in Lightroom importeren en bewerken.
- in Lightroom een export-preset maken voor iPhoto (full size JPEG, hoge kwaliteit, vaste export map), en de bewerkte foto's naar deze exporteren
- iPhoto bij opstarten in deze map laten kijken, en foto's bij automatische import naar een andere map verplaatsen. Per import een nieuw project aanmaken.
Is deze werkwijze goed, zijn er andere mogelijkheden? ik hoor graag ervaringen van anderen!
- integratie met OSX
- afdrukken van fotoboeken
Wat is de meest ideale manier om deze pakketten te delen? Ik wil natuurlijk de lightroom bewerkingen toepassen op de foto's in iPhoto. Bestanden dubbel (RAW in LR, JPEG in iPhoto) is geen probleem, ik heb totaal 3.5 TB aan storage.
Voor mijn gevoel is de volgende workflow de meest ideale:
- foto's in Lightroom importeren en bewerken.
- in Lightroom een export-preset maken voor iPhoto (full size JPEG, hoge kwaliteit, vaste export map), en de bewerkte foto's naar deze exporteren
- iPhoto bij opstarten in deze map laten kijken, en foto's bij automatische import naar een andere map verplaatsen. Per import een nieuw project aanmaken.
Is deze werkwijze goed, zijn er andere mogelijkheden? ik hoor graag ervaringen van anderen!
[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 18-08-2011 10:24 ]