iPhoto en Lightroom gelijktijdig gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:52
alle foto's van de afgelopen 6 jaar zijn opgeslagen in Lightroom, waarvan de meeste foto's in RAW formaat. Ook alle bewerkingen worden in dit pakket uitgevoerd. Lightroom bevalt erg goed, op een ding na, en dat is de integratie met OSX. Ik zou graag iPhoto willen gebruiken voor:
- integratie met OSX
- afdrukken van fotoboeken

Wat is de meest ideale manier om deze pakketten te delen? Ik wil natuurlijk de lightroom bewerkingen toepassen op de foto's in iPhoto. Bestanden dubbel (RAW in LR, JPEG in iPhoto) is geen probleem, ik heb totaal 3.5 TB aan storage.

Voor mijn gevoel is de volgende workflow de meest ideale:
- foto's in Lightroom importeren en bewerken.
- in Lightroom een export-preset maken voor iPhoto (full size JPEG, hoge kwaliteit, vaste export map), en de bewerkte foto's naar deze exporteren
- iPhoto bij opstarten in deze map laten kijken, en foto's bij automatische import naar een andere map verplaatsen. Per import een nieuw project aanmaken.

Is deze werkwijze goed, zijn er andere mogelijkheden? ik hoor graag ervaringen van anderen!

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 18-08-2011 10:24 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:38
Ik zou gewoon de bewerkingen en alles maken in Lightroom, en dan pas de jpegs maken waarmee je een fotoboek kan maken. Dingen als mappen kopiëren en zulk soort dingen klinkt heel ingewikkeld, kan je Lightroom alles niet gelijk in de goede map laten zetten?

• 107mb
ik heb de flow in de startpost aangepast. Ik was niet geheel duideijk!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:38
Lightroom past niet de bewerkingen op de jpeg en de raw tegelijk toe (voor zo ver ik weet). Je zal dus eerst de bewerkingen af moeten maken en dan pas de export naar jpeg maken.

Wat mis je eigenlijk aan integratie met Lion?

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:21
Ik gebruik ook iPhoto naast Lightroom, en hier werk ik ook op die manier.

Fotos bewerken in lightroom, en als dit klaar is exporteren naar een vaste map waar ik een automator script op heb staan die het dan automatisch importeerd in iPhoto.

• 107mb
heb jij misschien een voorbeeld van dat script?
hoe doe je dat met projectnamen?
Pagina: 1