Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IE denkt dat een csv file een gecomprimeerde file is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niet zeker of dit een server probleem is of een IE probleem. Indien dit een server issue blijkt te zijn, kan het verplaatst worden.

Ik heb een csv file die ik ophaal van een apache webserver op een intranet. Firefox en Opera tonen de file in een browser venster. Internet Explorer denkt dat de file een gecomprimeerde file is en wil de file opslaan als 'compressed folder'. Getest met IE6 onder WinXP en IE8(?) onder Win7.
Ik heb de file gekopieerd naar een externe apache server (bij mijn isp) en het probleem blijft.

Het probleem komt alleen voor met zekere csv files, andere csv files worden correct behandeld (e.g. open in excel).
De eerste drie lijnen van deze specifieke csv file

code:
1
2
3
PK_asset,make,model,sn,taginfo,description,value
172,,,,--,"Cherry Picker Installation (PoPups & Cable Management)","Cherry Picker Boardroom",26682.000
,,,,,,"asset total:",26682.000

En ja, ik weet wat PK is en de work around is dan ook om het eerste woord op de eerste lijn te veranderen zodat het niet met PK begint, maar dat is een work around en geen oplossing.

Is er iets in de apache webserver dat ik kan veranderen (mime type?) zodat IE hetzelfde gedrag vertoond als de andere browsers? Of is dit inderdaad een IE probleem?

Mijn kennis van mime types is dat ik weet dat ze bestaan en daar houdt het zo'n beetje mee op. Ik heb de volgende regel toegevoegd in de httpd.conf (en de intranet server opnieuw gestart) maar dat maakte geen verschil.
code:
1
AddType text/plain .csv

Aangezien dit is gegenereerd op een Linux system, heb ik ook geprobeerd om (een beetje ten einde raad) de file om te zetten naar dos formaat (0x0d 0x0a aan het eind van de regel) en dat maakte ook geen verschil.

Dank voor de aandacht.

Verwijderd

Ik heb dit eens gezien docx files en een (verouderde) Exchange server, daar kwamen de office 2007 bestanden/bijlage ook als gecomprimeerde file binnen via webmail.
Wat daar hielp was om de betreffende site bij "trusted sites/vertrouwde sites" te zetten in de Internet settings.

Zet de url waar je de file afhaalt er eens tussen, wellicht werkt het.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

het lijkt dat het net is opgelost met mime types (nadat iemand de file op een IIS server gezet had en kon verifieren waarom dat 'plotseling' werkte)

code:
1
    AddType application/octet-stream .csv

Firefox opent de file nu niet langer zelf maar laat de file openen in excel of biedt aan om het op te slaan.

Nu dus maar eens gaan studeren hoe mime types precvies werken O-)

Verwijderd

Topicstarter
csv is volgens de IANA mime type plain/text en dat wordt (werd) inderdaad ook verzonden (verifcatie met http://www.rexswain.com/httpview.html ). IE respecteert dit niet, dus een bug ine IE. |:(

//Edit 23 Aug 2011
Updated IE naar versie 9 en het probleem lijkt daar niet langer van toepassing te zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 08:37 . Reden: zie edit ]