ik zoek al een hele tijd naar dit soort versterker,ik heb per ongeluk mijn oude versterker opgeblazen met een gesmolten spreekspoel dit was een JVC AX-r551 dit was een quadrafonische versterker die 205 watt kon leveren.Dit wil ik graag zo houden sinds ik graag wat boven ruimte hou over de max van mijn speakers(zwaarste zijn 200 watt op 8 ohm) .Mijn budget is een beetje onbekend maar max rond 300-400.Ik hoop dat iemand zo'n model kent.merk maakt me eigenlijk niet uit.
Gewoon Marktplaats? Dan heb je je oude situatie weer terug.
[ Voor 5% gewijzigd door MAZZA op 18-08-2011 08:24 ]
Hoe kom je erbij dat je minimaal een versterker van 200 watt nodig bent om je speakers boven fatsoenlijk aan te sturen? Heb je wel eens ingelezen hoe dit nu precies werkt?
http://www.hifi.nl/artikel/1689/VermogenA.html
Een leuk stukje en kijk daarna eens op marktplaats naar een mooie Denon, Marantz, Onkyo, Rotel, Arcam, Cyrus, NAD, Yamaha etc... rond de 80 - 100 Watt is ruim ruim voldoende!
Deze zijn er wel voor 300 euro en dan heb je echt iets moois, waar jouw oude quadrafonische zijn vinger nog bij aflikt
http://www.hifi.nl/artikel/1689/VermogenA.html
Een leuk stukje en kijk daarna eens op marktplaats naar een mooie Denon, Marantz, Onkyo, Rotel, Arcam, Cyrus, NAD, Yamaha etc... rond de 80 - 100 Watt is ruim ruim voldoende!
Deze zijn er wel voor 300 euro en dan heb je echt iets moois, waar jouw oude quadrafonische zijn vinger nog bij aflikt
[ Voor 5% gewijzigd door Hokkie op 18-08-2011 08:33 ]
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Waar gebruik jij je speakers voor? Bouw je feesten in grote ruimtes of luister je in je woon-/slaapkamer lekker naar een muziekje? In het eerste geval is vermogen misschien nog wel hard nodig (afhankelijk van gevoeligheid van je speakers) in het tweede geval voldoet bijna elke beetje redelijke versterker.
Om wat voor een speakers gaat het?
Om wat voor een speakers gaat het?
Life is not about specs, it is about joy!
Waar heb je het over piek vermogen of continu vermogen. Je hebt versterkers van 25 watt continu die er heel gemakkelijk enorme pieken uit kunnen gooien en andersom ook.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Als de spreekspoelen smelten.....Hokkie schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:32:
Hoe kom je erbij dat je minimaal een versterker van 200 watt nodig bent om je speakers boven fatsoenlijk aan te sturen?
Dan nog... zelfs als je een standaard 2x60W stereoversterker zo hard laat clippen dat de spreekspoelen smelten dan heb je OF hele slechte speakers, OF de kalk valt van het plafond.
Daarom ben ik ook wel benieuwd naar de speakers eigenlijk
Edit: heb even gekeken, je schrijft "205 watt kon leveren" en in je topic titel staat: "4x200 W"
Het gaat hier echter om een versterker met een maximale vermogens opname van 205 W. Daar hou je in het gunstigste geval 150 Watt van over.
[ Voor 31% gewijzigd door AtomicShockwave op 18-08-2011 16:46 ]
Pagina: 1