Welke mediaspeler speelt nou echt alles af

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 419132

Topicstarter
Ik heb pas de LG DP1W gekocht, met name omdat er in recensies stond dat ie alles speelt.
Heb nu al een hele lading mkv-bestanden die hij dus niet afspeelt. Ben dus op zoek naar een andere speler, maar 1 die zeker alles speelt en ook regelmatige firmware-updates heeft met ook de nieuwste codecs.
Heeft iemand suggesties? Streamen hoeft van mij niet.

• kishan4uall
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-09-2024

kishan4uall

kiesjan mag ook

Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat er voor video/audio encoding is gebruikt in het MKV bestand.
Met MediaInfo kun je je MKV'tjes even bekijken op video/audio codecs, zodat je die weer kan vergelijken met de specs van de verschillende merken: http://mediainfo.sourceforge.net/nl

Mijn mede8er speelt iig alles af wat ik er tegenaan gooi.
AC Ryan heeft hetzelfde qua afspelen, alleen wat meer andere functies (uitzendinggemist etc.)

Er zijn nog tig anderen (Dune, Xtreamer etc.) die hetzelfde ongeveer doen, maar dat kan je zelf allemaal uitzoeken met behulp van bovenstaande info. Om te beginnen alvast het volgende:

Mede8er: http://www.mede8er.com/mede8er_products_med500x2.html
ac ryan: http://acryan.com/product/playonhd2/specifications/

Als je even had gegoogled zou je ook al een stuk verder zijn gekomen...

desktop, laptop

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Een HTPC met een goedkope ATI kaart. Elke mediaplayer zal vroeg of laat problemen krijgen met nieuwe versies van codecs tenzij je die codecs ook kunt updaten op je media player.
Met een HTPC installeer je zelf alle software die je nodig hebt en weet je zeker dat je alles altijd zult kunnen afspelen.

[ Voor 78% gewijzigd door Kain_niaK op 18-08-2011 03:36 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Helemaal eens met Kain. Als je flexibel wil zijn met de ondersteunde apparaten koop je een HTPC met XBMC. Ik heb nu een Zotac HD-ID11 op mijn slaapkamer staan die binnen 15s opstart tot het homescreen van XBMC. Ding is op basis van een NVidia ION-systeem, speelt tot nu toe alles in 1080p vloeiend af.

Voor mij geen kant-en-klaar ding hoor, een distro als OpenElec is zo heerlijk compact en bruikbaar "out of the box" dat je het vrijwel zonder enige Linux-kennis gerust kunt installeren met behulp van de howto's op hun site :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probleem met een low-power HTPC is dat je afhankelijk bent van de versnellingsmogelijkheden van de grafische kaart. Op een gegeven moment worden nieuwe formaten daardoor ook niet meer ondersteunt, en de CPU is te traag om het zelf te doen.

Ook kan je nu wel eens een bestand tegenkomen dat door één of andere bug niet versnelt wordt door je kaart.

Tot nu toe heb ik het meeste geluk gehad met een Mede8er MDX500.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-05 15:05
Ik heb al tijden een PCH A110. Nog nooit problemen gehad met welk media bestand dan ook.

Enige waar ik tegen aan ben gelopen zijn wmv's met 5.1 surround, die worden in stereo afgespeeld.
Afgezien daarvan, en de spartaanse UI, dik tevreden.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 21:27

Hokkie

Hello

Apple TV2 met XBMC werkt voor mij prima en ziet er mooi/klein uit, tevens hoor je hem niet!
Nadeel van een ATV2 met XBMC is dat je ergens in huis (liefst bekabeld) een PC moet hebben waar alle data op staat. Een HTPC is het beste, alleen vind ik dat nogal lompe dingen, die ik in mijn meubel niet kwijt kan..

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

Admiral Freebee schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 07:52:
Probleem met een low-power HTPC is dat je afhankelijk bent van de versnellingsmogelijkheden van de grafische kaart. Op een gegeven moment worden nieuwe formaten daardoor ook niet meer ondersteunt, en de CPU is te traag om het zelf te doen.
Dat exacte argument gaat net zo goed op voor jou Mede8er. Die heeft natuurlijk ook zijn beperking, en is echt niet sneller dan een atom + ion.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 18-08-2011 08:29 ]

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04 14:38
....

Ook kan je nu wel eens een bestand tegenkomen dat door één of andere bug niet versnelt wordt door je kaart.

...
Is dit geen kwestie van drivers update ?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:08
Klopt, helemaal. Maar de Mede8er zal dan aangeven dat het niet lukt, terwijl een low-power HTPC het dan op puur CPU power gaat doen, wat er niet is. Schokkend beeld of misschien zelfs vastlopen van Windows/Proces als gevolg.

• Admiral Freebee
  • Niet online
job schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:27:
[...]

Dat exacte argument gaat net zo goed op voor jou Mede8er. Die heeft natuurlijk ook zijn beperking, en is echt niet sneller dan een atom + ion.
Weet ik wel. Maar een dedicated mediaspeler heeft gewoonlijk minder stroom nodig om dezelfde taak te realiseren. Ik wil maar zeggen dat een HTPC het probleem van bestandsformaten die niet goed werken niet echt helemaal oplost, maar wel een duurdere oplossing is. Het is dan natuurlijk aan de TS om de voor- en nadelen tegen elkaar op te wegen.

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Heb hier een Popcorn Hour A200, ben nog nooit een mkv tegengekomen die deze niet speelt.

HTPC is leuk, maar duurder en vergen vaak ook nog wel het nodige hobbyisme om alles in te stellen. En ik heb het idee dat een dedicated system on a chip in een moderne mediastreamer beter (lees zonder haperingen) full HD afspeelt dan een low end HTPC.

Maar het is duidelijk wel belangrijk een mediastreamer te kiezen met regelmatige en goede firmware updates om bij te blijven met eventuele nieuwe codecs. Wat dat betreft is mijn ervaring met de Popcorn uitstekend.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
xahmol schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:40:
Maar het is duidelijk wel belangrijk een mediastreamer te kiezen met regelmatige en goede firmware updates om bij te blijven met eventuele nieuwe codecs. Wat dat betreft is mijn ervaring met de Popcorn uitstekend.
Dit is wel belangrijk. Denk dat er bij hoop wat betere merken mediastreamers wel regelmatig updates uitkomen?

Ik heb zelf overigens een Boxee Box en die speelt tot nu toe ook alles af.

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 20:09

Tot nu toe heb ik het meeste geluk gehad met een Mede8er MDX500.
Of je nou je eigen oplossing als beste wilt aandragen, denk ik toch dat een HTPC met een DXVA compatible kaartje het langst mee gaan.

Jouw Mede8tor zal straks pijn en moeite zo niet onmogelijk QHD afspelen, een DXVA kaartje zoals een ATi HD4350 (al weer wat jaartjes oud) doet nog steeds moeiteloos 4x 1080P. (+/- 20GB MKVtjes tegelijkertijd)

Ik denk dat een DXVA kaartje als een "oude" HD4350 langer mee zal gaan dan jouw Mede8tor, en ook die heeft moeite met bugs in MKV's, daarom heten het "bugs". (gevalletje: als het goed is zit het mee, anders zit het tegen)

Maar een Mede8tor oplossing is natuurlijk wel gemakkelijker, plug & play, en minder stroom verbruik dan de doorsnee HTPC oplossing. (nee niet iedereen gaat aan de haal met een high-efficiency 80w adapter en een PicoPSU met undervolting)

Voor ieder wat wils, als je een HTPC aanraad hoop ik wel dat je dat doet bij iemand die boven gemiddeld verstand van computers heeft anders is er soms weinig lol meer aan te beleven!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 19:19
xahmol schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:40:
Heb hier een Popcorn Hour A200, ben nog nooit een mkv tegengekomen die deze niet speelt.

HTPC is leuk, maar duurder en vergen vaak ook nog wel het nodige hobbyisme om alles in te stellen. En ik heb het idee dat een dedicated system on a chip in een moderne mediastreamer beter (lees zonder haperingen) full HD afspeelt dan een low end HTPC.

Eens, ik heb de C200 en ook nog nooit een MKV tegen gekomen die niet speelt. Bovendien verschijnen er regelmatig updates zodat je eigenlijk nooit problemen hebt. Zeker een stuk makkelijker als een HTPC want dan lig je ook altijd met codecs te kutten.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Ik weet het voegt niets toe, maar hier ook een tevreden popcorn (a200) gebruiker.

Totnutoe nog alles (ook mkv) kunnen afspelen maar ik geef toe dat ik meestal voor kwaliteit ga en dus (bijna) geen door anderen aangepaste media ophaal.

En popcorn brengt regelmatig updates uit, ook nog voor de A110 die al meerdere jaren bestaat

Computer says NO!

• Admiral Freebee
  • Niet online
GewoonWatSpulle schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:59:
[...]

Of je nou je eigen oplossing als beste wilt aandragen, denk ik toch dat een HTPC met een DXVA compatible kaartje het langst mee gaan.

Jouw Mede8tor zal straks pijn en moeite zo niet onmogelijk QHD afspelen, een DXVA kaartje zoals een ATi HD4350 (al weer wat jaartjes oud) doet nog steeds moeiteloos 4x 1080P. (+/- 20GB MKVtjes tegelijkertijd)

Ik denk dat een DXVA kaartje als een "oude" HD4350 langer mee zal gaan dan jouw Mede8tor, en ook die heeft moeite met bugs in MKV's, daarom heten het "bugs". (gevalletje: als het goed is zit het mee, anders zit het tegen)

Maar een Mede8tor oplossing is natuurlijk wel gemakkelijker, plug & play, en minder stroom verbruik dan de doorsnee HTPC oplossing. (nee niet iedereen gaat aan de haal met een high-efficiency 80w adapter en een PicoPSU met undervolting)

Voor ieder wat wils, als je een HTPC aanraad hoop ik wel dat je dat doet bij iemand die boven gemiddeld verstand van computers heeft anders is er soms weinig lol meer aan te beleven!
Ach, ik zit dan ook met een CRT en een simpele WDTV. Dus aan QHD ga ik niet direct beginnen ;) Die HD4350: doet die dat ook op een Atom systeem? Ik reageerde vooral op het feit dat veel HTPCs erg low powered zijn qua CPU, en dan wellicht ook geen QHD gaan kunnen afspelen. Ik ben ervan overtuigd dat een (goede) HTPC veel flexibeler kan zijn dan een mediaspeler, maar het is geen heilige graal. Ook een HTPC kent beperkingen. Iets vinden dat werkelijk alles kan afspelen zal dus vrijwel onmogelijk zijn.

• Grrrrrene
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:03:
[...]

Eens, ik heb de C200 en ook nog nooit een MKV tegen gekomen die niet speelt. Bovendien verschijnen er regelmatig updates zodat je eigenlijk nooit problemen hebt. Zeker een stuk makkelijker als een HTPC want dan lig je ook altijd met codecs te kutten.
Ik heb nu ruim een jaar een Zotac Zbox HD-ID11 staan. Die koop je kaal voor ~150 euro, dus voor 200 euro heb je het systeem compleet met een reepje 4GB geheugen en een hdd. Dat ding speelt werkelijk alles out of the box, kwestie van een speciale XBMC-release op Ubuntu-basis installeren en het werkt. Van dat "gekut" met codec heb ik nog niks gemerkt en als XBMC ooit met de ondersteuning stopt (very unlikely) ben ik vrij om over te stappen op een andere leverancier.

Bij een mediaspeler ben je nog afhankelijk van de goedheid van de leverancier. Dat is bij Popcorn Hours inmiddels bewezen dat het wel OK zit, maar hoe dat bij nieuwere apparaten zit is afwachten. En dan heb je nog alle voordelen van het hebben van een HTPC: volledig te customizen, JIJ kiest de hardware en software, het uiterlijk, aanvullende functies als torrents downloaden...

Onze Zotac in de woonkamer en die in de slaapkamer zijn gekoppeld, zodat als we 's avonds halverwege de film moe zijn en naar bed willen, we de film stop kunnen zetten in in bed verder kunnen gaan waar we gebleven waren. Ideaal. Doe dat maar eens na met een losse mediaspeler :P

Wat het stroomverbruik betreft: mijn HD-ID11 verbruikt als ik hem maximaal belast 25W, idle is het een stuk minder. Als 25W een probleem is, kun je beter ook geen losse mediaspeler kopen, die zullen iets vergelijkbaars gebruiken. On a side note: Mijn nieuwe Zotac AD02 doet zelfs maar 15W bij 1080p afspelen, hoewel ik die nog niet helemaal fijn heb geconfigureerd, de hardware is nog te nieuw en wordt niet 100% ondersteund in Linux, helaas. Er zit nog zoveel rek in de snelheid van de GPU dat ik niet bang ben voor toekomstige codecs, enkele 1080p films tegelijk moet, zoals hierboven al gezegd is, makkelijk kunnen.

Edit: ik zie net dat een Popcorn Hour C200 300 euro kost :o Dan snap ik al helemaal niet waarom je voor zo'n oplossing zou gaan. Voor dat geld zet je er een OCZ Vertex 3 SSD en 4GB geheugen in zo'n HTPC :o

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 18-08-2011 11:14 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:43
Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:58:
[...]

Ik heb nu ruim een jaar een Zotac Zbox HD-ID11 staan. Die koop je kaal voor ~150 euro, dus voor 200 euro heb je het systeem compleet met een reepje 4GB geheugen en een hdd. Dat ding speelt werkelijk alles out of the box, kwestie van een speciale XBMC-release op Ubuntu-basis installeren en het werkt. Van dat "gekut" met codec heb ik nog niks gemerkt en als XBMC ooit met de ondersteuning stopt (very unlikely) ben ik vrij om over te stappen op een andere leverancier.

Bij een mediaspeler ben je nog afhankelijk van de goedheid van de leverancier. Dat is bij Popcorn Hours inmiddels bewezen dat het wel OK zit, maar hoe dat bij nieuwere apparaten zit is afwachten. En dan heb je nog alle voordelen van het hebben van een HTPC: volledig te customizen, JIJ kiest de hardware en software, het uiterlijk, aanvullende functies als torrents downloaden...

Onze Zotac in de woonkamer en die in de slaapkamer zijn gekoppeld, zodat als we 's avonds halverwege de film moe zijn en naar bed willen, we de film stop kunnen zetten in in bed verder kunnen gaan waar we gebleven waren. Ideaal. Doe dat maar eens na met een losse mediaspeler :P

Wat het stroomverbruik betreft: mijn HD-ID11 verbruikt als ik hem maximaal belast 25W, idle is het een stuk minder. Als 25W een probleem is, kun je beter ook geen losse mediaspeler kopen, die zullen iets vergelijkbaars gebruiken. On a side note: Mijn nieuwe Zotac AD02 doet zelfs maar 15W bij 1080p afspelen, hoewel ik die nog niet helemaal fijn heb geconfigureerd, de hardware is nog te nieuw en wordt niet 100% ondersteund in Linux, helaas. Er zit nog zoveel rek in de snelheid van de GPU dat ik niet bang ben voor toekomstige codecs, enkele 1080p films tegelijk moet, zoals hierboven al gezegd is, makkelijk kunnen.

Edit: ik zie net dat een Popcorn Hour C200 300 euro kost :o Dan snap ik al helemaal niet waarom je voor zo'n oplossing zou gaan. Voor dat geld zet je er een OCZ Vertex 3 SSD en 4GB geheugen in zo'n HTPC :o
Het risico met zelf van alles kunnen kiezen en kunnen installeren zijn problemen zoals hier beschreven. Wanneer je een kant en klaar product koopt heeft de fabrikant nagedacht (althans, dat mag je aannemen) over de hard- en softwaren en is alles in redelijke mate op elkaar afgestemd. Kwestie van stekker er in en gaan. Bij een HTPC is er is grotere mate sprake van plug, pray en prutsen. Het kan in één keer goed gaan, maar het kan ook een hoop tijd kosten voordat alles werkt, juist door de enorme vrijheid. Met een HTPC is enig verstand van PC's et cetera onontbeerlijk. Voor het altijd inschakelen van de HDMI poort moet bijvoorbeeld een voor een leek onbegrijpelijk bestand met een onbegrijpelijk stuk code worden aangepast. Zo zijn er meer dingen. Voor menigeen gesneden koek, voor anderen abracadabra.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Anoniem: 374387

Heb zowel een Popcorn C200 en XBMC op een Xtreamer Ultra met inderdaad een Vertex SSD en 4GB RAM.
Gebruik eigenlijk alleen de Popcorn en de Ultra staat ergens in een hoekje stof te vangen.
Totaal geen vergelijking ten opzichte van kwaliteit en gebruiksgemak.

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
@TS
Heb zelf een Xtreamer Sidewinder (ca. €90)
Deze speelt alles af bij mij (flac, mkv@1080p, blurayISO etc.)
Wired via de 100mbit interface wel te verstaan.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Geen enkele hardware mediaplayaer speelt ALLES af. Ik heb een mede8ter en 98% van de downloads speelt perfect af. 2% is een of andere obscure formaat,duidelijk ook niet van de gebruikelijke release groepen, die je ook niet op een sidewinder/dune kunt afspelen. Ook mijn PC recoding software moet ik verschillende software proberen om dat soort content te converteren (dat lukt wel, maar vaak is content ook in ander formaat beschikbaar)

De enige oplossing is een htpc pc, maar dat kost je zo'n 100 euro meer, en dan nog loop je de kans dat je die zeldzame codecs met een andere programma dan je favoriete media software moet afspelen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Anoniem: 419132

Topicstarter
kishan4uall schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 03:32:
Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat er voor video/audio encoding is gebruikt in het MKV bestand.
Met MediaInfo kun je je MKV'tjes even bekijken op video/audio codecs, zodat je die weer kan vergelijken met de specs van de verschillende merken: http://mediainfo.sourceforge.net/nl

Mijn mede8er speelt iig alles af wat ik er tegenaan gooi.
AC Ryan heeft hetzelfde qua afspelen, alleen wat meer andere functies (uitzendinggemist etc.)

Er zijn nog tig anderen (Dune, Xtreamer etc.) die hetzelfde ongeveer doen, maar dat kan je zelf allemaal uitzoeken met behulp van bovenstaande info. Om te beginnen alvast het volgende:

Mede8er: http://www.mede8er.com/mede8er_products_med500x2.html
ac ryan: http://acryan.com/product/playonhd2/specifications/

Als je even had gegoogled zou je ook al een stuk verder zijn gekomen...
Bedankt voor de reacties allemaal!
Geloof me, ik heb wat af gegoogled. Medalinfo heb ik ook al geïnstallleerd, maar ik zet hierin een film die wel wordt gespeeld en 1 die hij niet speelt en zie qua codecs geen verschil. Snap daar dus ook helemaal niets van.

Een HTPC is voor mij niet echt een optie(geen ruimte). Eigenlijk zoek ik dus een mediaplayer die een goede ondersteuning biedt met updates van codecs. Begrijp dat de popcorn Hour wel goed zit.

• argro
Anoniem: 419132 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:08:
[...]

Bedankt voor de reacties allemaal!
Geloof me, ik heb wat af gegoogled. Medalinfo heb ik ook al geïnstallleerd, maar ik zet hierin een film die wel wordt gespeeld en 1 die hij niet speelt en zie qua codecs geen verschil. Snap daar dus ook helemaal niets van.

Een HTPC is voor mij niet echt een optie(geen ruimte). Eigenlijk zoek ik dus een mediaplayer die een goede ondersteuning biedt met updates van codecs. Begrijp dat de popcorn Hour wel goed zit.
Wat bedoel je met 'geen ruimte' voor een HTPC? Een HTPC hoeft niet groter te zijn dan een PCH.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

precies. er zijn htpc te krijgen die niet erg groot zijn, ten kost van uitbreiding mogelijkheden.

b.v.

http://www.itechnews.net/...-with-core-2-duo-and-ion/

Afbeeldingslocatie: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2009/11/AOpen-XC-Mini-GP7A-HD-Mini-PC-with-Core-2-Duo-and-ION.jpg

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Grrrrrene
  • Niet online
argro schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:26:
[...]
Het risico met zelf van alles kunnen kiezen en kunnen installeren zijn problemen zoals hier beschreven.
Heel flauw * om dat aan te halen, want je weet ook dat de ondersteuning voor AMD onder Linux niet geweldig is (dat weet ik nu ook, wist ik dat maar voor de aanschaf). Had ik een ION2 gekocht, dan had het echt out of the box gewerkt, zoals bij iedereen. Dat raad ik de TS ook aan: koop iets van Intel/NVidia en niet AMD/ATI als je iets wil dat gewoon direct werkt. Sterker nog: ik overweeg nog om te switchen naar een ION2, gewoon voor de zekerheid. Zoals je kunt lezen heb ik ook een NG-ION op de slaapkamer staan die echt al ruim een jaar alles afspeelt wat ik maar wil. Verbruikt 0,0 aan energie (wat zijn de verbruikscijfers van een Popcorn Hour eigenlijk?) en neemt weinig ruimte in (ohja, en is erg stil).
Wanneer je een kant en klaar product koopt heeft de fabrikant nagedacht (althans, dat mag je aannemen) over de hard- en softwaren en is alles in redelijke mate op elkaar afgestemd. Kwestie van stekker er in en gaan. Bij een HTPC is er is grotere mate sprake van plug, pray en prutsen. Het kan in één keer goed gaan, maar het kan ook een hoop tijd kosten voordat alles werkt, juist door de enorme vrijheid. Met een HTPC is enig verstand van PC's et cetera onontbeerlijk. Voor het altijd inschakelen van de HDMI poort moet bijvoorbeeld een voor een leek onbegrijpelijk bestand met een onbegrijpelijk stuk code worden aangepast. Zo zijn er meer dingen. Voor menigeen gesneden koek, voor anderen abracadabra.
Toen ik mijn Zotac HD-ID11 kocht, deed ik dat omdat de ontwikkelaars van XBMC hem ook hadden. Het werkt dus echt out of the box. De installatie werkt als volgt:

1. geheugen en hdd inbouwen (in een PCH moet ook een hdd, dus dat moet lukken toch?)
2. OpenElec downloaden voor je systeem, laten we zeggen de ION2-versie
3. USB-stick in je computer en automatisch een bootable usb-stick maken
4. Bootable USB-stick in je HTPC stoppen en installeren, da's een minuutje of 2 werk.
5. Reboot en van XBMC genieten.

Hoezo onbegrijpelijke bestanden wijzigen met onbegrijpelijke code? Ik heb niks hoeven wijzigen en ik heb een HTPC die ruim binnen 15s opgestart is en klaar is om welke video dan ook via HDMI** (ook het geluid) af te spelen, voor minder geld dan een PCH.

* Als ik flauw wil doen haal ik een willekeurige mediaspeler van een jaar of 2 terug aan die geen HD of überhaupt een veelgebruikt formaat niet kan afspelen, zijn er genoeg.

** Dat zijn instellingen die je gewoon in XBMC kunt doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 18-08-2011 19:03 ]

• argro
Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:01:
[...]

Heel flauw * om dat aan te halen.
Beetje flauw inderdaad, maar dat zijn geen dingen waar een leek op computergebied op zit te wachten. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor dit. Het voorbeeld van de HDMI-poort kwam van een forum waarbij een HTPC geen signaal meer via de HDMI-poort gaf na stand-by. Daar kwam wat gepruts met code aan te pas om dat op te lossen. Voor een Tweaker een peulenschil, voor een leek onbegonnen werk. Alle informatie en dergelijke moet je ook van allerlei fora plukken, vaak voor nerds door nerds. Niets mis mee, maar niet geschikt voor iedereen.

• Grrrrrene
  • Niet online
argro schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:07:
[...]

Voor een Tweaker een peulenschil, voor een leek onbegonnen werk.
En ik maar denken dat we op T.net zitten :o

Maar je doet het nu net voorkomen alsof er alleen met HTPC's problemen zijn. Mijn HD-ID11 heb ik 14 maanden geleden geconfigd en sindsdien gewoon gebruikt alsof het een normaal standalone apparaat is en dat ben ik van plan nog een hele tijd te doen.

Ik heb net om me een beetje bekend te maken met standalone apparaten eens wat rondgekeken in de topics van "non-HTPC's" en daar zie ik problemen langskomen met niet-ondersteunde bestandsformaten, niet-herkende ondertitelingsbestanden, shares die niet benaderbaar zijn, audio cd's die niet afspeelbaar zijn, trage bediening of vastlopers, spontane reboots, enzovoorts (de eerste ergernissen zonder links, kan ik eventueel voor je opzoeken).

Leuk dat het out of the box zou moeten werken, maar met een HTPC _kun_ je het tenminste zelf oplossen, het blijft immers een PC met algemeen bekende hardware. Met een losse mediaspeler moet je wachten tot je leverancier een firmware-update uitbrengt, want zoiets ontwikkel je (zeker als n00b) niet zelf.

Laten we het erop houden dat je met beide flinke ellende kunt hebben en dat het niet eenvoudig kan zijn om die problemen op te lossen.

Anoniem: 5792

argro schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:07:
[...]
Beetje flauw inderdaad, maar dat zijn geen dingen waar een leek op computergebied op zit te wachten. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor dit. Het voorbeeld van de HDMI-poort kwam van een forum waarbij een HTPC geen signaal meer via de HDMI-poort gaf na stand-by. Daar kwam wat gepruts met code aan te pas om dat op te lossen. Voor een Tweaker een peulenschil, voor een leek onbegonnen werk. Alle informatie en dergelijke moet je ook van allerlei fora plukken, vaak voor nerds door nerds. Niets mis mee, maar niet geschikt voor iedereen.
En daarom zitten we hier op Tweakers................ en niet op een "iedereen" plek.. toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik heb zelf ook 2 jaar een HTPC gehad (tot mei 2010). Dit werkte op zich goed. De Gui is gewoon een stuk beter dan bij welke stand-alone mediaspeler dan ook. Ik maakte gebruik van Windows Media Center (Win7) i.c.m. met Media Browser. De Cover-Art was hierdoor gewoon goed geregeld.
De bestanden dit ik keek waren altijd MKV 1080P uit de betere bronnen. Blu-ray rips nooit (zie hieronder).

De volgende redenen hebben er bij mij voor gezorgd dat ik geen HTPC meer gebruik.
- Binnen WMC is het niet native mogelijk om van subs te wisselen met de AB zoals een stand-alone dit kan.
- Binnen WMC was auto-frame rate erg lastig om te laten werken. Ik heb het nooit fijn voor elkaar gekregen.
- WMC ondersteunt native geen Blu-ray. Dit gaat via bijv PowerDVD welke los draait naast WMC. Je ziet dus een overschakeling van WMC naar PowerDVD (dat wil ik niet) ook de WMC remote werkte niet fijn in PowerDVD. Tevens waren Blu-ray rips trager met opstarten dan MKV
- HD-audio (DTS-MA) heb ik nooit aan de gang gekregen binnen WMC. Wanneer er een DTS-MA in de MKV zat kreeg ik zelfs geen dts-core te horen. Windows kon op dat moment dus totaal niet overweg met HD-audio.
- Opstarten vanuit standby gaf bij mij handshake problemen. Een volledige boot was dus verplicht. Dit duurde langer en kwam allerlei windows-shit voorbij. Ook dat wilde ik niet omdat het voor mij een mediaspeler was en geen HTPC.
-Geen autoresume functie aanwezig in WMC.

Ik heb ook een paar keer met XBMC gespeeld maar zag zo op eerste oog geen verbeteringen op de voor mij belangerijke punten en ben dus bij WMC gebleven.

Ik had er geen zin meer in en heb een Dune Base 3.0. gekocht. Deze heeft al mijn bovenstaande punten opgelost, behalve het blu-ray verhaal. Ik gebruik dus nog steeds geen Blu-Ray rips omdat ik geen voordelen zie t.o.v de MKV uit de betere bronnen.
Er is wel een probleem bij gekomen. Vobsub ondertitels werken op een of andere manier niet bij mij maar daar heb ik er maar weinig van en zijn makkelijk te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
@Athome: voor wat betreft de GUI is inderdaad WMC onovertroffen en op eenzame hoogte. Heb jaren een HTPC gehad totdat die het begaf in 2009.

Maar ik herken inderdaad ook jouw issues. Je moet om binnen WMC echt alles te kunnen spelen toch aardig tweaken, met alle mogelijke issues van dien.

Op een HTPC is dit ongetwijfeld allemaal wel te regelen, of in WMC of in XBMC of andere alternatieven, maar out of the box werkend is het allemaal nooit. En ook een tweaker (niet bewerende dat ik zelf nu zo'n tweaker ben) wil af en toe wel gewoon eens een filmpje kijken zonder gezeur van de vriendin dat het weer niet werkt ;-)

Voor wat het verder waard is: mijn Popcorn Hour speelt prima BluRay rips (heb ook een voorkeur voor de MKV, maar soms is alleen die rip te vinden met goede NL subs). Of de PCH ook DTS-MA ondersteund weet ik niet (want mijn versterker ondersteunt dit niet en ik ga daar echt geen nieuwe versterker voor kopen, was niet bepaald een goedkope versterker toen ik hem in 2005 kocht), wat ik wel weet is dat de PCH BluRay rips met DTS-MA track in ieder geval prima als gewoon DTS naar mijn versterker stuurt.
Enige puntje is dat mijn A200 geen java menus doet in de BluRay rips (licentie kwestie), de duurdere C200 doet dat wel. Vond dat zelf de meerprijs van de C200 tov de A200 niet waard.

En inderdaad: van subs wisselen met de AB of zelfs de synch van de subs on the fly aanpassen werkt op de PCH echt briljant en kon op mijn HTPC en WMC echt niet. Erg handig als je weer eens een sub te pakken hebt die niet helemaal synchroon loopt.

Overigens vind ik voor audio de PCH weer een stuk minder ideaal. Het doet het, maar hier mis ik een goede GUI toch echt wel (vind anders maar ééns die enkele CD tussen de ruim 1,000 albums die ik heb). En de nieuwe NMJ GUI voor de PCH vind ik voor audio nog steeds niet echt super.
Gebruik daarom voor audio (en voor het streamen van Spotify en Airplay vanaf mijn iPad) naast de PCH een Apple TV2.

[ Voor 12% gewijzigd door xahmol op 19-08-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik moet het, na jaren ervaring met mediaspelers, toch eens zijn met de mensen die een HTPC met XBMC voorstellen. Zelf heb ik een dvdspeler met Xvid ondersteuning, een WD TV en de Live opvolger ervan gehad. Super apparaten die het meeste afspelen wat je tegenkomt, maar niet echt alles.

Toen ik na m'n Live weer moest kijken voor een streaming mediaspeler, had ik echt zoiets van: weer iets van 100 euro uitzoeken, of het eens een keer echt goed doen? Heb toen voor iets minder dan 300 euro een Asrock ION 3D 152D gekocht. Beste koop van de laatste jaren om eerlijk te zijn. Speelt werkelijk alles af wat ik tot nu toe getest heb, en omdat hij buffert bij het streamen, kan ik zelfs moeiteloos 30 GB films over het netwerk afspelen. No biggie. En m'n vriendin vindt het ook super werken, die kijkt haar series en films ook zonder moeite.

Aan de andere kant, de configuratie van XBMC Live viel me vies tegen (met name de AB), maar toen kende ik OpenELEC nog niet. Ik heb me er uiteindelijk prima mee gered, maar de verhalen die ik hoor over elec zijn nog veel beter. Vriend van mij koopt nu voor (niet-IT!) kennissen standaard de bovenstaande Asrock, knalt OpenELEC er in minder dan 10 minuten op en moet daarna (volgens mij) nog één fix doen. Daarna is het apparaat klaar :)

Uiteindelijk gaat het om de hoeveelheid geld en tijd die je er in wilt steken. Maar als je niet voor een HTPC gaat, dan moet je m.i. genoegen nemen met het feit dat niet _alles_ af zal spelen. Hooguit heel veel :) Overigens omdat je geen streamer zoekt, moeten best veel apparaten wel geschikt zijn. Maar absoluut niet van merken als LG, Philips of Sony. De standalone merken die in dit topic genoemd worden, daar moet je het wel mee redden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Athome schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:15:

De volgende redenen hebben er bij mij voor gezorgd dat ik geen HTPC meer gebruik.
- Binnen WMC is het niet native mogelijk om van subs te wisselen met de AB zoals een stand-alone dit kan.
- Binnen WMC was auto-frame rate erg lastig om te laten werken. Ik heb het nooit fijn voor elkaar gekregen.
- WMC ondersteunt native geen Blu-ray. Dit gaat via bijv PowerDVD welke los draait naast WMC. Je ziet dus een overschakeling van WMC naar PowerDVD (dat wil ik niet) ook de WMC remote werkte niet fijn in PowerDVD. Tevens waren Blu-ray rips trager met opstarten dan MKV
- HD-audio (DTS-MA) heb ik nooit aan de gang gekregen binnen WMC. Wanneer er een DTS-MA in de MKV zat kreeg ik zelfs geen dts-core te horen. Windows kon op dat moment dus totaal niet overweg met HD-audio.
- Opstarten vanuit standby gaf bij mij handshake problemen. Een volledige boot was dus verplicht. Dit duurde langer en kwam allerlei windows-shit voorbij. Ook dat wilde ik niet omdat het voor mij een mediaspeler was en geen HTPC.
-Geen autoresume functie aanwezig in WMC.

Ik heb ook een paar keer met XBMC gespeeld maar zag zo op eerste oog geen verbeteringen op de voor mij belangerijke punten en ben dus bij WMC gebleven.
Dat is erg jammer, want wat je beschrijft is allemaal met XBMC op te lossen voor zover ik weet, hoewel ik geen blurays heb, dus dat kan ik niet checken. Subs wisselen gaat via een menu dat over het videobeeld gelegd wordt. Daar kun je ook kiezen voor een andere audio track en de offset van de audio instellen, mocht je eens een video treffen waarbij beeld en geluid niet synchroon lopen.

Wat bedoel je met "auto framerate"? Je kunt bij XBMC de output frequentie naar je monitor/tv aanpassen aan het beeld, waardoor 24p bijvoorbeeld ook echt als 1080p24 doorgestuurd wordt (mijn tv herkent het iig),

Zoals ik al zei heb ik geen ervaring met BD's, ik heb geen behoefte aan losse schijfjes, DVD of BD, dat maakt me dan niet zo uit.

Ik zet mijn OpenElec/XBMC Zotacje altijd uit als ik hem niet meer nodig heb. Uitzetten gaat instantly, echt binnen 1s brandt het rode lampje bij de powerknop en gaat de fan uit. Opstarten duurt ~10s voor mijn Zotac AD02 (AMD Fusion APU) en <15s voor mijn HD-ID11 (NG-ION platform). Ik vind dat een prima opstarttijd, maar met gebruik van standby kan het vast nog sneller (geen behoefte aan om dat uit te zoeken).

Auto resume werkt zelfs nog een stapje beter dan ik had verwacht. Als ik een video stop in XBMC en verder wil spelen, kan ik kiezen uit starten bij het begin of resume vanaf een bepaalde tijd. Maar het mooiste komt nog: als ik 's avonds in de woonkamer een film aan het kijken ben en op een gegeven moment moe word, kan ik de film stoppen, de Zotac uitzetten en boven de Zotac opstarten en verder kijken waar ik gebleven was, dankzij een gedeelde database. Zo kan ik boven en beneden ook zien wat ik heb gekeken, want ook dat wordt lokaal bijgehouden. Films hoef ik daardoor maar 1x toe te voegen (ik maak liever geen gebruik van automatische updates van de DB bij startup).

Mijns inziens is XBMC alles wat WMC had moeten zijn. Het kan alles wat ik zou willen en meer.
Ik had er geen zin meer in en heb een Dune Base 3.0. gekocht. Deze heeft al mijn bovenstaande punten opgelost, behalve het blu-ray verhaal. Ik gebruik dus nog steeds geen Blu-Ray rips omdat ik geen voordelen zie t.o.v de MKV uit de betere bronnen.
Er is wel een probleem bij gekomen. Vobsub ondertitels werken op een of andere manier niet bij mij maar daar heb ik er maar weinig van en zijn makkelijk te vervangen.
En toch: als de makers van de Dune Base 3 dat probleem niet oplossen, blijf je ermee zitten. Zo'n supportprobleem zul je met een softwareoplossing op een HTPC niet hebben. Maar ik snap het wel: ik heb de laatste dagen ook behoorlijk de balen gehad van een nieuw platform dat in XBMC nog niet geweldig ondersteund wordt. Als je dat niet wil kun je een Intel/NVidia-systeem nemen, die worden wel goed ondersteund. Uiteindelijk zullen mijn problemen opgelost worden omdat de developers dezelfde hardware gebruiken, dus er wordt door gebruikers over de hele wereld aan gewerkt om mijn problemen op te lossen :Y)
Cloud schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:56:

Aan de andere kant, de configuratie van XBMC Live viel me vies tegen (met name de AB), maar toen kende ik OpenELEC nog niet. Ik heb me er uiteindelijk prima mee gered, maar de verhalen die ik hoor over elec zijn nog veel beter. Vriend van mij koopt nu voor (niet-IT!) kennissen standaard de bovenstaande Asrock, knalt OpenELEC er in minder dan 10 minuten op en moet daarna (volgens mij) nog één fix doen. Daarna is het apparaat klaar :)
Toen ik ruim een jaar geleden mijn Zotac HD-ID11 kocht, was er volgens mij geen OpenElec. Dat werkt nml zo handig, installeren duurt idd 10 minuten en dan moet je alleen het geluid even op de juiste manier uit het apparaat krijgen (keuze uit analoog, HDMI en optisch), maarja, dat moet je met een standalone speler ook natuurlijk.
Uiteindelijk gaat het om de hoeveelheid geld en tijd die je er in wilt steken. Maar als je niet voor een HTPC gaat, dan moet je m.i. genoegen nemen met het feit dat niet _alles_ af zal spelen. Hooguit heel veel :) Overigens omdat je geen streamer zoekt, moeten best veel apparaten wel geschikt zijn. Maar absoluut niet van merken als LG, Philips of Sony. De standalone merken die in dit topic genoemd worden, daar moet je het wel mee redden.
Ik denk dat dat wel waar is. Vroeger vond ik het ook geweldig om dagenlang te bouwen, optimaliseren e.d. aan mijn desktop-pc, maar tegenwoordig wil ik iets wat gewoon werkt en wil ik daar best meer voor uitgeven :) Gemak dient de mens zegmaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 19-08-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
"Autoframerate"

De output van de mediaspeler past zich aan naar de bron.
24p materiaal blijft 24p
NTSC (29,9) wordt 60 hz
PAL (25) wordt 50 hz.

Dit zorgt er voor dat het beeld altijd (ook bij het pannen) vloeiend blijft.
Ik blijf voorlopig bij een stand-alone speler. Ik wil geen gezeik, gewoon aanzetten en kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Athome schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:09:
"Autoframerate"

Ja, dat ondersteunt xbmc ook.
Alles wat een mediaplayer kan, kan xbmc of mediaportal of andere software. :)

Voordelen mediaplayer, minder opties en dus eenvoudiger te bedienen.
Voordelen htpc, meer opties dus lastiger te gebruiken op te zetten en in te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 19-08-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik snap al die systemen met een GUI niet.
Ik heb gewoon een HTPC gebouwd voor ongeveer 400 euro.
Aangesloten op een 42 inch plasma en creative 5.1 speakers.
Ik heb een bluetooth PS3 toetsenbord met een muispad.
Dus ik zit gewoon in de zetel. Start TMT3 (total media theatre 3) en navigeer naar de map waar de bluray staat.
Of ik open de map films op mijn dekstop en open de .mkv met het film bestand. (Met Media Player Classic Home Cinema

Dit is allemaal niet moeilijk. Mijn ouders kunnen zo ook films kijken als ze willen.
Natuurlijk is een bibliotheek vol met films en een mooi GUI om er door heen te bladderen mooi.
Maar het is niet perse nodig. Op mijn HTPC staat Windows 7.
Als ik film informatie wil dan zoek ik de titel op op IMDB.
Iedereen die met windows om kan gaan kan omgaan met mijn HTPC.
Het ding staat altijd op standby en is dus op 5 seconden actief.

Een HTPC met een goed besturingssysteem is gewoon het meest veelzijdig.
En duur hoeft het niet te zijn. 200 - 300 euro voor een basis htpc en 350 - 450 voor een redelijk goed systeem.
Het belangrijkste is een grafische kaart die de juiste ondersteuning heeft (bijvoorbeeld audio over hdmi als je dat persee nodig hebt)
Ik heb een HD 5450, kost nog geen 40 euro.
Maar tegenwoordig kun je ook voor minder als 50 euro een processor kopen die je materiaal afspeelt mocht iets geen hardware versnelling hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 19-08-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Jij bestuurt waarschijnlijk, net als meerdere andere personen, je HTPC met een keyboard/muis.
Dit wil ik niet. Bij mij moest de HTPC 100% met een afstandsbediening bedient kunnen worden. Even IMDB checken gaat dan niet. Een GUI is dan belangrijk

Ik liep op dat moment dus tegen beperkingen aan (zie eerdere post) en daarom voor een mediaspeler gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ja, maar ik vind dat keyboard niet echt een nadeel. Het is vrij licht. Ok, het is wel groot maar ik heb het gewoon op een plank naast me liggen. Of ik leg het op tafel. Mijn htpc heeft wel een afstandsbediening maar dat is infrarood en werkt gewoon niet goed.
Het is maar wat je zelf wilt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Athome schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:09:
"Autoframerate"

24p materiaal blijft 24p
NTSC (29,9) wordt 60 hz
PAL (25) wordt 50 hz.

Dit zorgt er voor dat het beeld altijd (ook bij het pannen) vloeiend blijft.
Ik blijf voorlopig bij een stand-alone speler. Ik wil geen gezeik, gewoon aanzetten en kijken
Dat kan inderdaad in XBMC. Overigens is XBMC ook prima met de ab te bedienen, ik gebruik overigens mijn Android-telefoon met de XBMC-remote-app. Zo bedien ik mijn HTPC dus zonder line of sight, best fijn als je onderuitgezakt op de bank hangt en de salontafel een IR-signaal zou blokkeren ;) Maar als je wil kun je de Microsoft MCE-remote ook gebruiken geloof ik.

Overigens zou een toetsenbordje, zo'n compact ding met mousepad ingebouwd, ideaal zijn omdat je bij een grote collectie films of series (of muziek) met een AB nogal lang moet zoeken voor je een nummer hebt gevonden. Met een tobo kun je de eerste letters indrukken en je staal al bij de T (bijvoorbeeld).

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 20-08-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Er is geen mediaspeler die alles zal afspelen. Vroeg of laat kom je een bestand tegen dat afwijkt van een bepaalde standaard en zal je apparaatje dat bestand niet afspelen. Als je 100% alles wil afspelen bouw dan een HTPC.

Wat betreft de mediaspelers, een collega van mij heeft een Egreat EG-M34A. Hij zegt dat het bijna alles afspeelt en tot nu toe maar een paar films is tegengekomen die hij heeft moeten omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Athome schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:06:
Jij bestuurt waarschijnlijk, net als meerdere andere personen, je HTPC met een keyboard/muis.
Dit wil ik niet.
Hoeft ook niet. Kwestie van te voren goed uitzoeken welke hardware samenwerkt met welke software. Dat is het grote nadeel van een htpc, het is veel uitzoekwerk. Maar als je de juiste hardware/software combinatie hebt werkt het super :)

Zo bedien ik mijn htpc met een afstandbediening, een toetsenbord is niet nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 20-08-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Grrrrrene schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:15:
[...]

Dat kan inderdaad in XBMC. Overigens is XBMC ook prima met de ab te bedienen, ik gebruik overigens mijn Android-telefoon met de XBMC-remote-app. Zo bedien ik mijn HTPC dus zonder line of sight, best fijn als je onderuitgezakt op de bank hangt en de salontafel een IR-signaal zou blokkeren ;) Maar als je wil kun je de Microsoft MCE-remote ook gebruiken geloof ik.

Overigens zou een toetsenbordje, zo'n compact ding met mousepad ingebouwd, ideaal zijn omdat je bij een grote collectie films of series (of muziek) met een AB nogal lang moet zoeken voor je een nummer hebt gevonden. Met een tobo kun je de eerste letters indrukken en je staal al bij de T (bijvoorbeeld).
De Dune kan je ook bedienen via LAN en een app op je smartphone (Android en Apple). Ik moet zeggen dat ik het niet prettig vind. Ik geef toch de voorkeur aan een normale afstandbediening. Deze ligt toch lekkerder in de hand en fysieke knoppen (vooral de pijltjes toetsen) geven voor mij meer gevoel van controle.

Overigens als de Gui goed is opgebouwd hoeft het zoeken door een grote collectie met een afstandbediening niet vervelend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Moet mijn stelling in dit topic toch enigzins herzien: ben inmiddels dus wel .MKVs tegengekomen die een Popcorn Hour niet afspeelt, nml de FOV releases van de laatste paar Doctor Who afleveringen in HDTV.

Zie deze thread op het PCH forum: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=54617

Ben benieuwd of en zo ja, hoe snel, de makers van PCH dit kunnen oplossen, maar moet inderdaad toegeven dat je met een HTPC dit probleem niet gehad zou hebben. Met XBMC op een jailbreaked Apple TV trouwens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 15:51

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb een cheapass Argosy HV335T en die speelt eigenlijk ook alles wel af :) Ik ben nog niets tegengekomen dat niet werkt :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Hermanvh schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:03:
Ik heb een cheapass Argosy HV335T en die speelt eigenlijk ook alles wel af :) Ik ben nog niets tegengekomen dat niet werkt :)
Heb je toevallig ervaring of deze speler ook de FOV releases van de meest recente Doctor Who HDTV afleveringen speelt? Voor deze bestanden was ook ik nml nog nooit een bestand tegengekomen wat de PCH niet speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 18:44
[...]

Ik heb nu ruim een jaar een Zotac Zbox HD-ID11 staan. Die koop je kaal voor ~150 euro, dus voor 200 euro
......
Tsja, na de 1ste goede ervaring met de a100 heb ik de c200 gekocht, is stil, speelt alles af wat ik download, krijgt regelmatig updates, heeft een blu-ray speler, bevat usenet en torrent en nog een zooi dingen. kan hem met de harmony bedienen. En hij is ( voor mij ) onhoorbaar door de laptop HDD.

Ik heb ook nog een ION systeem met XMBC, mar dat vind ik weer minder werken, soms heb ik een toetsenbord en muis nodig omdat xmbc de focus heeft verloren, dus moet ik dat weer uit de kast halen om de focus weer op xmbc te zetten. Dat heb ik met de PCH niet...

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2023
Kain_niaK schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:46:
Ik snap al die systemen met een GUI niet.
Ik heb gewoon een HTPC gebouwd voor ongeveer 400 euro.
Aangesloten op een 42 inch plasma en creative 5.1 speakers.
Ik heb een bluetooth PS3 toetsenbord met een muispad.
Dus ik zit gewoon in de zetel. Start TMT3 (total media theatre 3) en navigeer naar de map waar de bluray staat.
Of ik open de map films op mijn dekstop en open de .mkv met het film bestand. (Met Media Player Classic Home Cinema
Ik had op men HTPC ook eerst gewoon Win7 staan, GOMPlayer en dan gewoon in explorer filmpje kiezen. Dan ben ik overgestapt op XBMC Live op USB stick gewoon om eens te testen. Dit heeft geen week geduurd en ik was verkocht. Ik gebruik XBMC met muis (tobo gebruik ik zeer weinig dus dat ligt gewoon op de HTPC). Ik vind het zo gewoon veel makkelijker en overzichtelijker.
Enkele voorbeelden:
  • Downloaden van een ondertitel is gewoon een kwestie van 1 klik, en indien niet synchroon makkelijk te syncen (maar dat is bij GOMplayer ook)
  • In het serie overzicht kan je makkelijk zien wanneer de volgende aflevering uitkomt, als er een nieuwe aflevering is van een bepaalde serie zie je het "Watched" vinkje verdwijnen en weet je waar je moet zijn
  • Ik zit nu op Openelec, en die bootsnelheid is gewoon niet normaal :o
  • Als je info over een filmpje zoekt dan staat ie er gewoon naast
  • ...
Ik begrijp je keuze wel om gewoon Win7 te gebruiken maar ik verkies XBMC. Ook omdat het gewoon gemaakt is om weer te geven op een TV. Bij Win7 moest ik de DPI verhogen om de tekst goed te kunnen lezen, en dan kreeg ik weer programma's die niet luisterden naar die DPI, ofwel was de layout van het programma totaal vern**kt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

voordat je een nieuwe koopt

haal dat mkvtje wat niet werkt eens door mkwdclean heen ;) vaak zijn het de compressed headers die de zaak verneuken. moet ik ook af en toe doen. dan werken ze allemaal ineens

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
fish schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:51:
voordat je een nieuwe koopt

haal dat mkvtje wat niet werkt eens door mkwdclean heen ;) vaak zijn het de compressed headers die de zaak verneuken. moet ik ook af en toe doen. dan werken ze allemaal ineens
Bekend, dat was inderdaad ook de oplossing in de forumtopic van de PCH die ik aanhaalde.

Maar irritant is dat natuurlijk wel, zeker als je ziet dat XBMC met diezelfde headers zelfs op een (toch niet zo krachtige neem ik aan) Apple TV prima speelt.
Doel van een mediastreamer is natuurlijk dat je niet telkens naar je PC op zolder hoeft te lopen om beneden op de TV een programma/film te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja ik heb een servertje op zolder draaien. en ik stoor me er niet zo aan
als ik wil kan ik natuurlijk ook alle mkv automagisch er doorheen halen na het downloaden. maar zo vaak gebeurt het ook weer niet

beneden gewoon mediaplayertje die op zolder lurkt

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 09-09-2011 11:00 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Grrrrrene schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:15:
[...]

Doe ik ook, maar het enige dat ik bij de XMBC remote app mis is dat je geen daadwerkelijke letters door kunt sturen. En dus nog steeds moet typen met dat schermtoetsenbord. Als ik eens lekker youtube filmpjes wil kijken dan doe ik dat meestal maar op mijn pc omdat het zoeken gewoon te langzaam gaat op XBMC zelf. Dan pleur ik de filmpjes die ik wil zien in een nieuwe playlist en ga ik die later op de tv kijken. Maar het spontane is er wel af dan.
Zo'n toetsenbordje lijkt mij ook wel eens wat, maar heb me er vooralsnog niet in verdiept. Vriendin lijkt het wat overdreven, maar ik zie er wel heil in. Al heb ik dan wel weer twee AB's, een harmony en een toetsenbordje. Weet niet wat ik daar nu weer van moet vinden ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Cloud schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:13:
[...]
Als ik eens lekker youtube filmpjes wil kijken dan doe ik dat meestal maar op mijn pc omdat het zoeken gewoon te langzaam gaat op XBMC zelf.
Kan hier absoluut de combi van een iOS device en een Apple TV2 voor aanraden, werkt super! Zeker met een iPad werkt YouTube zoeken uitstekend, en via Airplay heb je het zo beeldvullend vanaf je iPad op je TV over je AppleTV.
Zelfde voor Uitzending Gemist trouwens.

Als volledige mediastreamer vind ik alleen een ATV2, zelfs met jailbreak en XBMC, toch net wat te onhandig qua bediening. Door de Apple fetish van zo min mogelijk knoppen is het bereiken van de wat meer geavanceerdere opties zoals subtitle synch aanpassen, audio/subspoor kiezen of spoelen/zoeken via een ATV2 toch stukken onhandiger dan op bv mijn PCH. Gebruik daarom de PCH en de ATV2 beide.

[ Voor 27% gewijzigd door xahmol op 09-09-2011 11:33 ]

• Athome
xahmol schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:50:
Moet mijn stelling in dit topic toch enigzins herzien: ben inmiddels dus wel .MKVs tegengekomen die een Popcorn Hour niet afspeelt, nml de FOV releases van de laatste paar Doctor Who afleveringen in HDTV.

Zie deze thread op het PCH forum: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=54617

Ben benieuwd of en zo ja, hoe snel, de makers van PCH dit kunnen oplossen, maar moet inderdaad toegeven dat je met een HTPC dit probleem niet gehad zou hebben. Met XBMC op een jailbreaked Apple TV trouwens ook niet.
Ik heb in het topic aangehaalde Doctor Who Fov bestand binnen gehaald en mijn Dune Lite speelt deze direct af.
Maar ja, Dune daarentegen heeft weer een hekel aan VOBSUB ondertitels. Zo is er altijd wel wat.

De ideale mediaspeler is er gewoon niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Athome op 10-09-2011 00:10 ]

Pagina: 1