ik heb een router, met daaraan een USB schijf. het bereiken van dat ding is eenvoudig: netwerk, router aanklikken (WRT610N) en vervolgens gebruikersnaam en wachtwoord invullen. kind kan de was doen. op m'n laptop is dat ook zo, maar op m'n PC gaat het anders: om de een of andere reden zet m'n PC voor het gebruikersnaam wat ik opgeef de naam van de PC. dus gebruikersnaam admin wordt DBWorkstation\admin. en dat werkt natuurlijk niet. maar ik kan dat op geen enkele manier wegkrijgen! weet iemand hoe ik dit kan veranderen? dit alles is op win7.
Probeer DBWorkstation eens te vervangen door het IP danwel de naam van je router.
Kan ook zijn dat je een lokaal domein ingesteld op je router, anders moet je de naam van dat domein even proberen
Kan ook zijn dat je een lokaal domein ingesteld op je router, anders moet je de naam van dat domein even proberen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
tja, daar zit dus een beetje de gein: ik kan dat niet weghalen! op m'n laptop zet hij er überhaupt niks voor, maar op die PC zet hij het er voor en ik weet niet waar ik het weg kan halen.
Als het goed is kun je ook kiezen om in te loggen met een andere gebruiker. Kun je wanneer je dat niet kan kiezen een screenshot plaatsen?
PSN & R* Social: Sylvesterb001
Probeer eens:
code:
1
| .\<username> |
@Barry en Yellow: nee helaas, dat pakt ome windows niet...
de printscreen als ik het inlogscherm krijg. de bovenste is de gebruikersnaam die windows er van maakt, daaronder het invulscherm voor 'andere gebruiker'. je ziet domein: DBWORKSTATION staan, dat windows nu dus overal voor.

net nog even een testje gedaan: ik heb in m'n laptop de inloggegevens voor de schijf verwijderd, en geprobeerd opnieuw in te loggen (de credentials zaten al een tijdje in m'n laptop, m'n PC is net nieuw). en de laptop doet nu ook precies hetzelfde! mischien dat er iets verkeerd ingesteld staat bij de schijf?
de printscreen als ik het inlogscherm krijg. de bovenste is de gebruikersnaam die windows er van maakt, daaronder het invulscherm voor 'andere gebruiker'. je ziet domein: DBWORKSTATION staan, dat windows nu dus overal voor.

net nog even een testje gedaan: ik heb in m'n laptop de inloggegevens voor de schijf verwijderd, en geprobeerd opnieuw in te loggen (de credentials zaten al een tijdje in m'n laptop, m'n PC is net nieuw). en de laptop doet nu ook precies hetzelfde! mischien dat er iets verkeerd ingesteld staat bij de schijf?
Wat als je gewoon met firefox naar het IP van je router surft ? Normaal gezien krijg je dan ook het login scherm te zien, maar dan van firefox zelf.
Android developer & dürüm-liefhebber
inloggen op de router is ook geen probleem, daar plakt windows niet de naam van de computer voor. maar als ik naar de USB schijf ga die aangesloten is op de router (en die zich op het netwerk voordoet als een PC met een gedeelde map), dan krijg ik dus dit gedoe.
Ah sorry, dan heb ik fout gelezen.
Android developer & dürüm-liefhebber
Brakke Samba versie 
Maar zet 'eenvoudig delen' maar eens uit - evenals HomeGroup - aangezien dat in dergelijke mixed omgevingen met ouwe meuk weinig nut heeft.
Maar zet 'eenvoudig delen' maar eens uit - evenals HomeGroup - aangezien dat in dergelijke mixed omgevingen met ouwe meuk weinig nut heeft.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Geen idee of dit werkt, heb het zelf nog niet geprobeerd, maar misschien heb je er wat aan:
Als je op je router inlogt en naar setup -> basic setup gaat moet daar onder andere de mogelijkheid zijn om een hostname en domeinnaam in te voegen.
Als je hier de hostname invult voor whatever je zelf wil. Als je vervolgens naar de schijf browsed en dit invult als username:
Als je vervolgens het wachtwoord invoert. Wat gebeurt er dan?
Als je op je router inlogt en naar setup -> basic setup gaat moet daar onder andere de mogelijkheid zijn om een hostname en domeinnaam in te voegen.
Als je hier de hostname invult voor whatever je zelf wil. Als je vervolgens naar de schijf browsed en dit invult als username:
code:
1
| [zelfgekozen hostname]\admin |
Als je vervolgens het wachtwoord invoert. Wat gebeurt er dan?
nou, probleem opgelost. heel raar. ik veranderde het wachtwoord van de admin groep in de router, en dit nieuwe wachtwoord vulde ik op de PC in het inlogscherm in, en verrek, ik zit erin. laat ik het maar op een bugje in de router houden...
Pagina: 1