VPN op Synology werk alleen met admin user

Pagina: 1
Acties:

• thekink
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02-2025
Ik heb een Synology 110j met de nieuwste 3.2 beta firmware (1869), daarop heb ik de VPN package 1.0.1869 geinstalleerd. Nu krijg ik zowel pptp als openvpn werkende, maar alleen met de admin user. Ik kan niet op de VPN inloggen met een andere gebruiken. Ook niet als ik deze gebruiker in de admin groep stop en ze in VPN center rechten geef om van de VPN gebruik te maken. Ik heb geprobeerd het probleem te googlen, maar zonder resultaat. Iemand een idee?

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-01 14:54
Dat is apart. Bij mij kan ik met iedere user inloggen zonder hem rechten te geven. Met het niet kunnen inloggen neem ik aan dat hij de user en het wachtwoord niet accepteert?

Je kunt even proberen om een oudere versie van de firmware te gebruiken.

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je gebruiker moet in de groep admins zitten. Op het synology forum zijn er meerdere gebruuikers met dit probleem in de beta

[ Voor 48% gewijzigd door ieperlingetje op 18-08-2011 14:45 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Verwijderd

ieperlingetje schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:44:
Je gebruiker moet in de groep admins zitten. Op het synology forum zijn er meerdere gebruuikers met dit probleem in de beta
Klopt, staat volgens mij ook ergens in de docs.
Daarbij: het is een beta.................... maar het werkt goed ;)

• thekink
Als je mijn eerste bericht gelezen hebt dan kun je zien dat ik mijn gebruiker al in de admin groep heb zitten, dit helpt niets. Een vriend van mij heeft exact dezelfde opstelling en dat werkt prima. Ik heb de package net verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, zonder succes.

• thekink
Het is inmiddels opgelost. Het komt doordat de username case sensitive is als je via VPN inlogt. Vreemd want alle andere logins zijn case insensitive bij de user name.

• phosporus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 14:34
thekink schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:57:
Het is inmiddels opgelost. Het komt doordat de username case sensitive is als je via VPN inlogt. Vreemd want alle andere logins zijn case insensitive bij de user name.
Dit komt omdat Synology Linux-based is. Vpn niet. Zijn dus 2 aparte dingen
Pagina: 1