Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PDF] PDF wel leesbaar op 1 pc, maar niet op een andere

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik heb een gek probleem. Op m'n werk (basisschool) hebben we het rekenboek als PDF (meerdere pdfjes). Op school (afgetrapte Windows XP machines met standaard (waarschijnlijk verouderde Adobe Reader) werken ze allemaal prima.

Maar om m'n lessen voor te bereiden wil ik graag de documenten ook thuis hebben. En nu komt het: in een aantal PDF's (en ik heb ze zowel via USB stick als via Mail gekopieerd) missen een groot aantal afbeeldingen/lagen waardoor het document onbruikbaar is.

Gekopieerd van meerdere pc's. Geprobeerd te openen op meerdere PC's/Mac's. Zelfs verschillende readers. En op stick doen ze het prima op de originele computer maar bij mij thuis niet.

Via google kom ik niet echt verder, ik heb gezocht op layers missing etc maar ik kan het echt niet vinden. Iemand een idee?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Scripts / links naar intranet / vage beveiliging? Niet-ingesloten fonts?

Check natuurlijk ook even de PDF-versie etc (ctrl-D).

Beetje een rand, maar toch: CSA -> OFF.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
PDF versie is 1.6, maar zou toch niet uit moeten maken als ik een nieuwere reader heb dan de school?

Fonts zijn prima aanwezig zo te zien.

Hoe check ik op scripts/beveiliging etc? Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt.

Overigens lijkt beveiliging me sterk want een deel van de werkboeken doet het wel en een ander deel niet. Het zou een vreemde beveiliging zijn als dit het is.

[ Voor 26% gewijzigd door sebastius op 17-08-2011 21:46 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:15
Welke reader gebruik je voor thuis? Misschien gaat er bij het kopiëren van de PDF's wat fout?

My favorite programming language is solder.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:29:
Welke reader gebruik je voor thuis? Misschien gaat er bij het kopiëren van de PDF's wat fout?
Readers thuis:

-Adobe Acrobat Windows / Mac
-Voorvertoning Mac

Kopieren gaat prima: op het werk doet ie het prima van m'n stick.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Een paar dagen rommelen verder en ik heb niks kunnen vinden. Heeft niemand dit eerder gehad?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Oeps, je vragen had ik gemist.

De versie zou niets mogen uitmaken, maar misschien stond er iets heel raars. 1.6 is geen 1.7 en al helemaal geen pdf/a, maar is ook niet raar. Bij dit soort topics moet je wat zoeken naar de juiste symptomen dus vraag ik liever meer dan minder info :P

Links etc: naast omwegen zoals personal firewalls of Wireshark, of van thuis naar school een VPN opzetten, is de veruit makkelijkste manier natuurlijk het vragen aan de makers :)

Misschien corrupte bestanden al zou het gedrag dan wel vreemd zijn. Enerzijds kan je dan save-as proberen als je de echte Acrobat hebt op school (volgens mij is dat niet zo duur voor een school), of eventueel thuis een of andere recovery tool kunnen proberen. Dat laatste heb ik nooit zelf gebruikt dus garantie tot de deur, maar zie 'corrupt pdf'@Google.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 22-08-2011 13:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Reptile209
  • Laatst online: 11:02

Reptile209

- gers -

Lompe work-around (misschien): kan je vanuit het werkende bestand afdrukken naar pdf met een PDF-printer? Misschien dat je dan wèl een werkende set kunt maken?

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1