Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben helemaal nieuw in de wereld van tablets, en heb met mijn zuur verdiende vakantiejob centjes een samsung P7100 gekocht. Mooi ding, en ben er zeer tevreden van.

Had een mobile viking kaart aangevraagt waarmee je (in belgie) kan sms/bellen en internetten voor 15 euro/maand.

Sim kaart er in gestoken, setup van de site gedaan enja hoor, ik had internet via gsm netwerk.

Nu steekt mij 1 ding tegen. Ik kan geen applicatie vinden op het toestel zelf om mee te bellen of sms berichten te sturen. Dus even de android markt op getrokken en daar sms pro af gehaald. Ik kan echter nog steeds geen berichten versturen, wel ontvangen.

Weet iemand wat ik mis doe? Moet ik iets van het netwerk instellen, moet ik een andere app gebruiken, of kan het helemaal niet?

Ik weet het niet meer zo goed.

Alvast bedankt

Ojeke

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Kan je even checken op je mobile vikings account wat voor SIM je juist hebt aangevraagd? Je kan er nl.: twee soorten SIM's krijgen:
1. Mobile Data/GSM: klassiek bellen/sms'en/mobile data kaartje
2. Data-only: enkel data kaartje

Beide simkaarten geven jou een GSM-nr. met PIN code, maar de tweede laat niet toe om er berichten meet uit te sturen, noch mee in-of uit te bellen.

Heb zelf ook een SGT 10.1 en in de app drawer staat een app "Service info" (heb m'n tab niet bij me, not sure), blauw icoontje, in de vorm van een thought bubble, met wereldkaartje. Je kan eens testen door een sms naar de tab te sturen en dan in de service info te kijken. Daar krijg je sms'jes ook binnen.

Nut van die app is als je bvb.: info sms'jes zou krijgen van MV als de grens oversteekt en gaat data roamen of als ze je een notification sturen...

Heb zelf geen phone app gevonden, om eerlijk te zijn, maar ook niet nodig gehad, gezien ik een data-only kaartje heb genomen bij MV. (goeie keuze, trouwens)

Als ik snel even google, dan lijken voice calls er niet meteen op te werken, tenzij je met custom roms gaat werken (bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1191134)