kpnmail wel verzenden, niet ontvangen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79399

Topicstarter
Na jaren chello/upc gehad te hebben, ben ik overgestapt naar kpnmail. Nu mijn outlook express instellen: bij pop3: pop.kpnmail.nl en bij smtp: mail.kpnmail. Verder mijn gebruikersnaam en ww (aanvinken: ww onthouden), verder niets ingevuld. Waarom kan ik wel mail verzenden naar bijvoorbeeld mijn gmail, maar geen mail ontvangen? Bij het opstarten van outlook krijg ik het venster of ik mijn gebruikersnaam en ww wil invullen (terwijl dat die dus ingevuld zijn). Klik ik het venster weg, dus kies ik niet voor verbinding maken, kan ik alsnog een email maken en versturen naar i.c. mijn gmail.

Waar gaat het fout?

Mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Hij herkend dat je het verkeerd hebt ingevuld als alles juist is ingevuld, zou je je wachtwoord opnieuw aan kunnen vragen.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:07

Quad

Doof

Controleer welke poort kpn gebruikt voor versturen van mail.
Kan zijn dat hij het daarom niet wil doen, heb zo iets gehad met een tele2 lijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lamko schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:02:
Hij herkend dat je het verkeerd hebt ingevuld als alles juist is ingevuld, zou je je wachtwoord opnieuw aan kunnen vragen.
Ehm, ik heb mijn ww gister als eerste veranderd. Met dat ww heb ik al bij mijnkpn ingelogd, de webmail geopend, dus ja, waar is het probleem? Email versturen vanuit outlook gaat toch ook over de kpnserver, dus mijn ww moet dan toch kloppen? Verder kan ik alles met mijn veranderde ww. Heb natuurlijk ook het oude ww (van kpn toegewezen gekregen) gebruikt, maar niets mag baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Om te versturen heb je van KPN weinig nodig. Om te ontvangen echter moet je een account hebben en dat op je computer goed ingesteld hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:33
gebruikersnaam wel je volledige e-mailadres gebruikt? Dus inc. @...

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:04:
Controleer welke poort kpn gebruikt voor versturen van mail.
Kan zijn dat hij het daarom niet wil doen, heb zo iets gehad met een tele2 lijn.
Versturen is dus wel mogelijk, maar ontvangen niet. Heb geen aanvullende info gezien m.b.t. instellingen op de kpnsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xardas schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:07:
gebruikersnaam wel je volledige e-mailadres gebruikt? Dus inc. @...
Ja, dan kan ik wel alles ontvangen. Mijn dank!

Snap alleen niet dat ik dus mijn volledige adres moet invullen om mail in outlook te kunnen ontvangen, terwijl ik voor verzenden vanuit outlook het gedeelte @kpnmail.nl niet nodig heb. Rare jongens bij kpn.

Maar goed probleem is dus opgelost, mocht iemand op de bovenstaande vraag nog een antwoord hebben, dan ben ik zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
Anoniem: 79399 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:12:
[...]

Ja, dan kan ik wel alles ontvangen. Mijn dank!

Snap alleen niet dat ik dus mijn volledige adres moet invullen om mail in outlook te kunnen ontvangen, terwijl ik voor verzenden vanuit outlook het gedeelte @kpnmail.nl niet nodig heb. Rare jongens bij kpn.

Maar goed probleem is dus opgelost, mocht iemand op de bovenstaande vraag nog een antwoord hebben, dan ben ik zeer benieuwd.
Het antwoord op je andere vraag heeft CyBeR al gegeven.
Voor het verzenden heb je niks nodig. Geen wachtwoord, gebruikersnaam niks. Omdat je al verbinding hebt via een KPN lijn, heb je voor het verzenden niks nodig. Dat is trouwens met vrijwel elke provider zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jimster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:16:
[...]

Het antwoord op je andere vraag heeft CyBeR al gegeven.
Voor het verzenden heb je niks nodig. Geen wachtwoord, gebruikersnaam niks. Omdat je al verbinding hebt via een KPN lijn, heb je voor het verzenden niks nodig. Dat is trouwens met vrijwel elke provider zo.
Nou perfect, het zaakje werkt U wordt bedankt!
Pagina: 1