Apple Airport Express geen verbinding met internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-04 07:40
Beste Tweakers,

Ik probeerde vanmiddag een Apple Airport Express te configureren. Ging allemaal perfect en het indicatielampje gaf een groen signaal: een correcte installatie. Er was echter geen verbinding met internet. De kabel die in de airport ging, deed het wel gewoon rechtstreeks in de laptop, inclusief internetverbinding.

Er is dus wel verbinding van de laptop naar de router, maar geen verbinding tussen de router/modem.
Het gaat om een Ziggo netwerk.

Wie heeft een mogelijke oplossing?

Groeten,

Tweakerolivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418549

Heb je toevallig Windows 7? Als ik deze pagina moet geloven is de Airport Express alleen compatibel met Mac OS X 10.4 en hoger en Windows XP of Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:01
Anoniem: 418549 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:14:
Heb je toevallig Windows 7? Als ik deze pagina moet geloven is de Airport Express alleen compatibel met Mac OS X 10.4 en hoger en Windows XP of Windows Vista.
Dat is niet waar.

TS:

We hebben iets meer info nodig. "geen verbinding met internet" is niet genoeg: Wat gebeurt er als je in een command line ping 8.8.8.8 doet, oftewel is het een DNS probleem, en heb je wel verbinding met de rest van het netwerk - kan je de modem wel bereiken maar niet het internet zelf?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• tweakerolivier
Verbinding met Modem, geen probleem.
Verbinding (bedraad) met router ook geen probleem.
Er staat dat er wel verbinding is met de router, maar geen verbinding met het internet.

Kan het iets te maken hebben met het resetten van de apparaten?

Anoniem: 261479

Nu heb je nog steeds niet meer info gegeven. welk OS gebruik je?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het kan heel goed dat het modem het nieuwe mac adres van de Airport niet meteen accepteerd, het modem even uitzetten zou dan een oplossing kunnen zijn

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerolivier
Rob's oplossing deed 't 'm. Bedankt!
Pagina: 1