Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:37

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Afgelopen week een nieuwe camera gekocht, een Canon EOS 1100D om precies te zijn.
Nu het redelijk goed weer is, dacht ik laat ik eens gaan spelen met EOS Utility, EOS Utility is een programma om via een USB kabel op afstand foto's te schieten. Dit ziet er professioneel uit, en dat ben ik niet:d

Maar, ik heb versie 2.1 op een CD er bij gekregen, welke compatible is met de 1100D, anders leveren ze het er niet bij maar 2.1 doet er niet meer toe.

Gezien het feit dat versie 2.9 niet met Lion kan werken, moet ik versie 2.8 installeren, welke dat dus wel kan (hoger dus al 2.1, dus de 1100D zal ook in versie 2.8 wel worden ondersteund..?)

Nadat 2.1 geïnstalleerd is, moet je deze weer verwijderen om dan een update naar 2.8 te kunnen doen. Vervolgens de camera aansluiten en dan komt EOS Utility doodleuk met een pop-up naar boven "Camera is not reconized.", dat is hij dus wel degelijk omdat ik gewoon foto's etc er af kan halen. Ook met iPhoto.

Het feit, dat Canon 2.9 niet geschikt heeft gemaakt voor Lion vind ik raar, maar goed, het zal.

Is er iemand hier, die dit zelfde probleem heeft (gehad)?

Met DSLR Remote Pro doet de 1100D het wel netjes, alleen ga ik geen 125 dollar uitgeven.

Ik heb ondertussen ook al een klacht ingediend bij Canon, er zijn toch behoorlijk veel fotografen die werken met Apple, maar Canon maakt het hun gewoon onmogelijk.

Groet,

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 10-09 21:56
Volgens dit weblog zou versie 2.8.1 compatibel moeten zijn met Mac OS X Lion. Echter is een paar dagen geleden ook 2.10 uitgekomen. Deze zou je dus ook kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Klop,t, 2.8.1 is ook compatible, alleen geeft hij dan steeds aan "Camera is not reconized"

ik begin dan ook steeds meer te twijfelen of de camera zelf niet gewoon verrot is... Want 2.8.1 zou compatible moeten zijn met de 1100D

[ Voor 43% gewijzigd door Toppe op 17-08-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
2.10.1 geeft expliciet 'added support for 1100D' aan. Wellicht die toch even proberen.
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ook deze heeft geen support voor 10.7