Geen Sync met Fritzbox 7270

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik maak al meer dan twee jaar gebruik van de Fritzbox 7270 in combinatie met Alice en heb eigenlijk nooit problemen gehad tot nu. Afgelopen zondag had ik bijna de hele dag geen internet en gisteren viel het ook een tijdje uit en vandaag is het ook al twee keer uitgevallen. Een keer in de ochtend wat opgelost was door de stroom even van het modem of te halen maar nu is de verbinding weer weggevallen en stroom eraf en weer erop helpt niet net zoals afgelopen zondag.

Ik heb m'n Copperjet 1616-2p uit de kast getrokken omdat ik de helpdesk wou bellen van Alice en als je hun modem niet gebruikt dan kunnen ze je niet helpen. Dus na een paar minuutjes heb ik het Copperjet aangesloten en aan m'n computer gehangen via ethernet en internet deed het gewoon. Ik dus helemaal verbaasd :? dat het weer werkte. Ik was dus nieuwsgierig of m'n Fritzbox het dan ook zal doen dus heb ik even m'n Fritzbox weer aangesloten. Helaas kreeg ik nog steeds geen verbinding...
Na een paar keer wisselen tussen de Copperjet en de Fritzbox blijkt dus dat de Copperjet nergens last van heeft en het probleem bij de Fritzbox ligt.
In het start menu van de Fritzbox staat bij DSL "connection to DSL interrupted"

Wat kan het probleem zijn?

Ik heb tot nu toe het volgende geprobeerd:
- Ik heb de bekabeling van de Fritzbox vervangen met andere kabels en dat werkte helaas niet.
- Ik heb met de bestaande Fritzbox bekabeling verbinding kunnen krijgen met de Copperjet modem dus het ligt niet aan de bekabeling.
- Ik heb alle netwerkkabels uit m'n Fritzbox getrokken om zo uit te sluiten dat iets anders dat aangesloten staat op m'n Fritzbox het probleem veroorzaakt. Ook dit hielp niet.
- Connection wizard op de Fritzbox opnieuw doorlopen en ik krijg de volgende standaard melding: Faulty DSL connection. Make sure the DSL cable is connected properly.
- Wou de fritzbox updaten naar de nieuwste firmware maar je kan dit alleen maar de fritzbox interface zelf doen. Hoe kan ik nou updaten als ik geen verbind heb? :? Kan ook geen losse bestand vinden van de nieuwste firmware.
- Heb opnieuw Annex A aangetikt en op apply gedrukt om zeker te zijn dat dat goed is. Still no dice

Assume there are no rules and it's one big free for all

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 21:59
Bel je provider, duidelijk iets mis met je fritsbox of die malloten hebben wat verandert op hun zijde van het netwerk.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Het ding is dus dat ze geen support bieden op modems die niet van hun (Alice) zijn.
Hun eigen Copperjet 1616-2p modem heeft verder geen problemen dus het eerste wat ze gaan zeggen is no support. Ik heb al eens eerder met ze gebeld toen m'n lijn klapperde als een gek en ik moest hun modem aansluiten voordat ze überhaupt iets willen nakijken.

Heb net even nagekeken en ik heb 5 jaar garantie op de Fritzbox dus als het stuk is dan zit het gelukkig nog wel binnen de garantie.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 21:59
Tja dat is ook de dienst die hebt afgenomen zij leveren een internet verbinding aan jouwn zijde maar als jij ander apparatuur gaat aansluiten is dat voor jouwn rekening. Daarbij kan het zijn dat de modem niet stuk is maar dat een aantal aanpassingen hebben gedaan op hun netwerk, waardoor gebruik van 3th party hardware moeilijker/geblokt wordt. Je zou het kunnen testen op een andere verbinding om er zo achter te komen of het aan je fritsbox ligt of aan allice.