• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hi,

De TV die ik nu heb, een Samsung uit de A-serie (A330), doet plots ontzettend vaag. Hij heeft altijd top gewerkt en maakte absoluut geen herrie. Maar sinds net maakt hij een heel vaag geluid: als je hem aan zet hoor je een soort buz geluid bij mijn Z-5500 (duidelijk hoorbaar). Het is net alsof ze bijvoorbeeld aan de weg aan het werk zijn in de straat (boren), zo'n geluid. Of simpelweg ruis. Beide apparaten zitten aangesloten op 'hetzelfde stuk stopcontact'.

Als ik dan op de uit-knop druk, wordt het geluid even sterker en dan hoor je een piep en dan gaat-ie uit. Voorheen had ik dit probleem nooit, en ik besef dat het misschien aan de Z-5500 ligt, maar het geluid maakt hij pas sinds... nou ja... een kwartier en doet hij niet bij andere apparaten (ik heb ze beide al van de stroom afgehaald enzo).

Daarnaast komt er niet zo'n geluid uit als ik bijvoorbeeld de PS3 (ook een enorme energie-slurperd) of KPN box aanzet terwijl die ook op hetzelfde 'net' zitten. Het probleem lijkt dus door de TV te komen en niet door 'fluctuaties' in het energienet ofzo.

Komt iemand dit bekend voor en kan iemand me uitleggen wat het probleem precies is? Nogmaals, het lijkt echt alsof de TV het veroorzaakt. Geen problemen met andere randapparatuur i.c.m de Z-5500.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik weet niet zeker of ik je verhaal begrijp, maar ik weet wel dat de Z-5500 een aantal problemen kent. Is hier een groot topic over.
Heb je een andere set om mee te testen?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
JvW schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:58:
Ik weet niet zeker of ik je verhaal begrijp, maar ik weet wel dat de Z-5500 een aantal problemen kent. Is hier een groot topic over.
Heb je een andere set om mee te testen?
Als je een andere TV bedoelt: nee. Maar de Z-5500 direct aangesloten via de PS3: geen problemen. Direct aangesloten op KPN kastje: geen problemen. Direct aangesloten op TV, sinds vanmiddag probleem.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Uniciteit schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:14:
[...]

Als je een andere TV bedoelt: nee. Maar de Z-5500 direct aangesloten via de PS3: geen problemen. Direct aangesloten op KPN kastje: geen problemen. Direct aangesloten op TV, sinds vanmiddag probleem.
Heb je de televisie aangesloten op een geaard stopcontact? Dat zou wel eens verschil kunnen maken.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Japperrrr schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:19:
[...]

Heb je de televisie aangesloten op een geaard stopcontact? Dat zou wel eens verschil kunnen maken.
Ik heb geen idee of het geaard is. Maar alle andere elektronische apparaten i.c.m. de Z-5500 storen niet (ook niet als je het stopcontact van de TV gebruikt). Alle signalen wijzen gewoon naar dat de TV het probleem is.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Geen aarde = Wel storing

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
En waarom is dat dan alleen bij de TV?

• furian88